![]() |
2 bifogad(e) fil(er)
Så mycket var 7.446 klick värda :ph34r:
|
Samma här!
Frågan är om man måste meddela dem att man har felet, annars kanske dom inte rättar till det.. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
/Bengt |
Citat:
|
Citat:
Jag ville mest bekräfta att de som fått mail är endast dem som fått pengar insatta med fel valutakurs. Vi som har fått våra betalningar annulerade har inte fått någon information alls. Så jag litar inte på att "det ordnar" sig. Det är för mycket pengar för att inte bry sig om :) |
Jag hoppas bara lite stillsamt att det ska gå lite fortare än den månad då de blev 3 veckor försenade med utbetalningarna...
Det är ju en otrolig skandal faktiskt. Ett makalöst klantigt misstag, just när man började känna att man kunde räkna med att Google betalade punktligt till månadsskiftet. |
Ja, det roliga var ju att min betalning var försenad dessutom :(
Vågar man hoppas på en ersättning för det inträffade? |
Ja, min var också försenad..
Ersättning hoppas jag på i form av att vi får behålla den första utbetalningen, så att det inte blir avdraget på nästa. Tror knappast vi kommer se de pengarna vi skulle få innan nästa månadbetalning. |
Citat:
Citat:
|
Fick e-mail för bara någon minut sedan:
Citat:
|
Citat:
|
Jag har fått både på engelska och svenska.
Viktigaste är väl dock att ni(vi) får pengarna. Vilket alla som drabbats borde ha rätt snart. |
Suck. Nu står det så här både i mitt konto och i en kunds konto.
Citat:
Min teori är att den första utbetalningen sket sig för att den var för liten, och att någon typ av fel genererades i samband med det. Jag har skrivit och frågat AdSense supporten. Hoppas på en snar lösning. |
För er som hoppades på att behålla den första utbetalningen kan jag svara att så blir det inte. De drog av den första summan på nästa betalning, och nu står det "Pågående betalning" på summan minus den första betalningen.
Nu skriver de även att det bankkonto jag avnände innan inte längre går att använda, konstigt nog. Inte ska man starta ett nytt konto bara pga googles misslyckanden? Detta va lite B tycker jag. |
Samma fel här, mitt konto går inte använda. Mycke B tycker jag. :)
|
Citat:
Någon med betalningar över 100$ som också fått error med sitt bankkonto ? |
Jag har fått samma meddelande om den nya insättningen "Depositionen misslyckades" och vidare utbetalningar är stoppade. Måste ange nytt bankkonto, men det kan ju inte var möjligt att de inte ska kunna sätta in till samma konto som den misslyckade betalningen kom till för några dagar sedan?? Eller ska man ange samma bankkonto som ett "nytt" bankkontonummer?
|
Citat:
2006-apr-26 Betalning ... -USD XX 926,45 2006-maj-01 Betalning annullerad USD XX 926,45 2006-maj-01 Betalning ... -USD XX2,03 2006-maj-01 Pågående betalning -USD XX 804,42 Citat:
|
Skriv och fråga dem också tycker jag! Ligg på!
... och tänk er tanken att samma växelkursmiss skulle ha uppståt i era AdWords-konton... Det verkar inte bara vara svenskar som är drabbade av denna andra Google-miss heller: http://www.webmasterworld.com/forum89/1373...-6-15.htm#msg87 |
Citat:
|
Felmeddelendet är nog en direkt följd av meddelandet "Payment Canceled"
som i normala fall torde uppkomma om lämnat ett felaktigt konto nummer varför man då ombedes lämna ett nytt kontonummer. Med andra ord. Inget fel på ert kontonummer. |
Citat:
|
Det felet ni får nu är samma fel som jag, jawn och maccke hade från början. Varför vi fick det direkt vet jag inte men bryr mig inte så mycket längre. Pengarna kommer senast i slutet på månaden som check eller ej :)
|
Det står ju Payment in progress så pengarna finns nog på kontot innom 3 bankdagar.
|
Lugnande svar från Google på min fråga om on hold-meddelandet:
Citat:
|
Ja, det var ju skönt att se senaste svaret från Google. Misstänkte att det var så eftersom det står "Betalning pågår" på utbetalningen.
|
Nu sitter dom saknade pengarna på mitt konto. Snabbt jobbat av google!
//Björn |
Mina bokförs på kontot imorgon.
Gick ju ganska smärtfritt fast Adsense klagar fortfarande på att EFT inte funkar och att man ska ange nytt konto. |
Citat:
För övrigt har dollarn rasat med 40 öre mot kronan på en månad. |
Citat:
2006-mar-31 Inkomster... USD 6 926,45 2006-apr-26 Betalning ... -USD 6 926,45 2006-maj-01 Betalning annullerad USD 6 926,45 2006-maj-01 Betalning ... -USD 122,03 2006-maj-01 Pågående betalning -USD 6 804,42 |
Citat:
|
Jag har oxå fått min betalning idag. Det har väl alla nu eller?
|
Citat:
|
Jag ska försöka komma ikapp dig thomas :) Tar nåt år väl :)
|
Citat:
|
Citat:
Jag ser en dålig trend tyvärr, det var enklare för nåt år sedan att göra pengar med hjälp av adsense. Nu var det ju bara meningen att det skulle visas att konton över $100 också hade problem. |
Ingen pågående eller betalning här inte... tid o kontakta adsense crew igen :/ .
|
Pengarna landade utan problem på kontot.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:23. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson