![]() |
Citat:
Landrush is over! All customer applications (incl. our backup system) have beent sent to EURid today, 7.4. 11:00, within the first 30 minutes! http://www.realtime.at/index-en.php ... det gällde att inte snåla på EUR 60.00 som de tog... Inte för att jag hade några direkta förväntningar eller önskemål, men de få jag sökte kammade jag noll på verkar det som. |
Citat:
|
Citat:
|
*hålla tummar*
|
Citat:
|
Citat:
# whois [email protected] [Querying whois.eu] [whois.eu] % % WHOIS maccke Domain: maccke Status: FREE :) |
Fått 3 och missat 5 än så länge. Givetvis de bästa man ej fått ..
|
Osäker hur du menar autosvar???
Ska man skicka ett epostmeddelande, eller hur ska man kontrollera det??? Var ska man skriva in eller skicka: domä[email protected] ?? |
Citat:
|
ahh hur ska man göra med det där ? :S
|
Det går rätt tungt. Mest avslag. Fått några halvhyfsade svenska
motorcykel,husbil,husvagn etc. Engelska verkar hopplösa och missat alla riktigt bra svenska, får se hurde tgår med de franska namnen. Spännande i alla fall. |
Citat:
ja, franska är riktigt spännande.. |
Citat:
|
Finns det någon fungerande whois-webbsida, förutom den officiella som inte funkar, där man kan kolla "sina" .eu???
/Gastronomen Gastronomen Sverige Din blogg för svensk gastronomi http://www.gastronomen.se |
får inte end enda av de jag hade reserverat hos loopia
undrar om man kan pumpa in med fler registeringar hos loopia? :S |
Autosvar skrev om ett sätt att kolla whois:
För att göra det, så måste ha tillgång till kommandoraden (shell) på valfri (webb)server vilket du säkerligen har ifall du har webbhosting. Vid motsvarigheten till dosprompten skriver du kommandot ifråga. |
Jo jag har Loopia, men jag vet inte riktigt om jag vet hur jag skulle komma åt en kommandoprompt på den server jag ligger.
Det borde finnas någon webbsida med en sån här tjänst (som fungerar!). /Gastronomen |
Citat:
|
Här har ni ett gratis whois-verktyg för Windows. Bara att knappa in domännamnen (inkl. toppdomän) i "Choose Domains"-fönstret, programmet vet vilken whois-server den ska fråga.
WhoisThisDomain |
Hmm, tror jag fick åtminstone två rätt ok namn, engelska. Det var sådana domäner där jag betalade extra för att få framstående köplats.
|
Webbversionen av whoisen verkar fortfarande vara helt död; men nu fungerar ju åtminstone whois-servern igen.
|
Citat:
nagot som jag missat... |
Citat:
|
Hmmm...prompt-kommando, klient att ladda hem, ...den här tjänsten måste ju finnas på nätet någonstans??? Om inte så finns det ju en nya tjänst att ta fram för hågad webmaster på detta forum. :)
/Gastronomen |
Verkar ganska onödigt och bortkastat då tjänsten redan finns =) Är ju bara lite högt tryck nu av förståeliga skäl....
|
Nu har deras whois.eu sidan legat nere i över två timmar: http://uptime.ipwalk.com/site/month_...e/www.whois.eu
Hur fungerar det för er ombud att undersöka om ett domännamn är ledigt via EPP? |
Citat:
|
Väntar fortfarande på svar, ser mörkt ut här!BUUU
|
Gratulerar. Borde ha tänkt på det. Hos Joker verkar det gått i turordning från när man la in sin förhandsregistrering.
Vilka har du fått då ? |
hatar internet.se så otroligt j*vla mkt!! Faan
|
Citat:
Jag fick nog boutiques.eu (butiker på franska, gillar den skarpt). Dock har jag inte fått brev av EURID ännu så man är ju inte säker. |
sökte om den också. :)
|
Citat:
EURid's DAS-whois fungerar bättre, om än att den är otroligt seg. |
Citat:
|
Hmm...har slutligen kommit in via whois.eu. På den domän jag sökt finns 2 st. sunrise ansökningar, MEN båda står bara som "Initial" med datum för mottagna dokument i januari. Min ansökan har tydligen inte registrerats ännu (från Loopia). Hur ska jag tolka detta?
När jag kollat domänen, vilket jag gjort löpande så har den stått som ledig. Idag på Loopia står den som upptagen, men av vem egentligen??? /Gastronomen |
Citat:
|
haha, nu är det 833,026 reggade .EU - redan.. det går snabbt här minsann!!!
|
Alla .eu domäner är "upptagna" idag på loopia så att säga.
|
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:05. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson