![]() |
Citat:
Vilka är det som inte bemöter kritik menar du? Kan du ge några exempel? Anledningen till varför klagomål/supportärenden dyker upp här är väl inte så konstig, det är tidigare WN medlemmar som skriver, eller menar du att JX kunder registrerar sig på WN för att få svar på supportärende? Det visar väl isåfall på att det kanske är svårt att nå supporten? :) -Martin |
Citat:
Citat:
Iom ovanstående retar jag mej på att få kritik för att hålla nån bakom ryggen. Ang supporten tror jag att många kunder håller med när jag säger att vi har väldigt lojala och flexibel öppettider på vår support. Dock är det bara Håkan som svarar i den så behöver man grymt mycket support eller inte kan vänta i kön så kanske inte JX är hotellet som passar. Om det är driftavbrott så kan man vara säker på att vi alla vet om det. |
Supporten har varit svår att nå på sistone.
Men dom gånger jag snackat med Håkan så har jag fått en lösning eller anledning till mitt problem inom ett tidsperspektiv på 1h. Det visar att Håkan är kompetent med det han sysslar med. Andra webhotell (inga namn nämnde) har man ibland fått svaret "Vet inte" eller liknande, men det är sånt som sker när man sätter en totalt okunnig person i andra änden utav telefonen. Skulle man bedömma JX generellt på en skala 1-10 så skulle dom fått en solklar 9:a utan tvekan, betyget sänks pga strulet med telefonin. |
Citat:
Edit: Har inget agg mot jx, det har funkat fint med väldigt få avbrott |
Fick också lite strul med MySQL nu under kvällen (som redan har tagits upp i tråden). Nu är det ett tag sedan det ordnades.
Hur som helst. Så är det med shared hosting. Thomas har ett ambitiös mål.. "Personligen ser jag väldigt allvarligt på situationen då just min vision med JX är att hårdvara och uppkoppling skall vara marknadsledande (bäst) för de kunder som har det behovet." ... men bedriver man en verksamhet som kräver grym prestanda och 100% upptid får man faktiskt se till att betala för dedikerad hosting och skarpa säkerhetslösningar. Det vore toppen om JX lyckades gå steget längre med sina shared-hosting-lösningar. Men i dagsläget är en helt stabil shared-hostingmiljö inget någon borde ta för givet. |
Vi hade också lite problem med mySQL igår kväll. Dock så fungerar det nu och som jag kan se kom det igång runt 23:30 ? Vi fick iaf en order 23:48:01 så det var skönt att inte missa den och en nöjd kund.
Men självklart kan jag förstå att datorer krånglar, jag menar jag har själv "jobbat" med datorer större delen av mitt liv. Det viktigaste som jag tycker JX har varit lite dåliga på är att informera oss om när det är problem. Vi har inte fått några mail eller hittat på någon status på deras hemsida om problemet igår. Samma sak när JX hade problem med phpmyadmin (eller vad den nu heter). Efter ett par mail till dem fick vi reda på att man kunde använda sig av en annan adress för att nå programet. Hade JX istället mailat ut det på en gång eller skrivet det på sin hemsida så hade iaf vi inte behövt tagit kontakt med JX och då skulle dem få mer tid till annat. Men som sagt annars tycker jag det fungerar fin fint. |
Citat:
|
Jipppi... nu verkar allt flyta på som smör i solsken. Allt är som det har varit från början när jag
blev kund hos JX. Detta är som sagt för mig ett stort bevis på att JX vill sina kunder väl och gör allt för att kunna just uppnå det tomas pratar om, att vara markandsledande(bäst). Men fortfarande är det ju som en tidigare talar varit in på, även jag varit in och kommenterat. Det får gärna komma fram lite mer fakta framöver. Alltså lite mer innnehåll i mailet som går ut till drabbade kunder, men även kanske länk från eran sida till en driftinformationssida där det framgår exakt vad som är för problem och vilka som är drabbade. Detta kan jag garantera gör att ni slipper mail som, "varför funkar inte min sida?". Då kan alla kolla driftinformationssidan och se aktuella fel eller problem. Visst detta kräver lite extra jobb genom att någon måste uppdatera den när fel kommit, hålls på åtgärdas och är åtgärdade. Men ställ det då åt alla onödiga mail ni slipper. Sedan kan man ju ställa det mot är det roligt som företag att visa en sida där evt. nya kunder kan se driftfel... Min egen åsikt i detta är att jag tror att det skulle stärka eran plats på markanden, genom att ni vågar visa att ni har fel men även att ni håller på åtgärda dem direkt när de dyker upp. Som sagts tidigare det är datorer vi pratar om, och alla vet att de inte alltid funkar som de ska. Varenda webbhotelle har någon gång problem, men sedan så tyvärr tystar de flesta ner det och sedan startas det en tråd på tex. WN med massa ordbajsande och pajkastning. Jag tycker man ska gå med ärligheten främst(säger inte att JX ljuger, tro nu inte det), genom att man upplyser alla om fel och problem direkt. och framförallt öppet. Det gäller att väga mot att våga visa att man kan ha fel. Jag tror en egen sida med evt. driftfel är mycket bättre än just en tråd på WN där man blir fullständigt skitförklarad. Såg att någon nämt detta med PHPmyadmin det är också något som strulat för några, men det har varit dåligt med info om detta. Visst det som ligger bakom kan inte är något som alla bör kunna läsa, men de som är redan kund borde ju kunna få ta del av sådant. Då tex. att ni lägger in i kontrollpanelen en sida där ni informerar om allt matnyttigt som är bra att ha. Tex. att det finns en annan phpmyadmina att använda i detta fall. jaja nu vart det säkert lång... men kände att det var saker jag tycker bör tryckas på... /Fredrik Ö |
Citat:
|
Citat:
En parentes iom att vi är inne på det ( Jag ser en tendes till att Google, MSN och Yahoo plus ett antal slask "spiders" är ovanligt aktiva och stundtals hänsynslösa just nu i mitt närverk av sidor. Detta drabbar alltid stenhårt sidor likt vissa som ingår i QU's nätverk. Exempelvis www.webmasternetwork.se&hl=sv&lr=&filter=0]WN med 200k+[/url] sidor och www.alltomtv.se&hl=sv&lr=&filter=0]Alltomtv med ~1,2 miljoner[/url] dokument online. I en shared-hosting miljö är detta ett svårtbedömt "problem" om det ens är känt av driftteknikern på hotellet. "Främmande okända peak'ar" för många som inte jobbat mycket med SEO. Då ovanstående är det jag/vi bedömmer orsakat sql-overloaden för många av våra kunder tar vi ytterliggare SQL-servers i drift under helgen. Vi får minst en av de nyköpta "snabb-levererade" imorgon lördag och kommer ta dessa i drift så fort dom är installerade i hallen. Jag tror iofs inte detta är ett permanet problem med hänsynslösa sökrobotar. Har tagit upp det några ggr tidigare på WN och då har det varit övergående. Men det kan vara värt att veta för många med egna servers som har sidor med många dokument likt forum osv ... Vi som webbhotell har ju möjligheten att utnyttja denna överkapasitet till kommande kunder så det är ju inte helt bortkastade pengar för oss även om vi hellre köper hårdvara enligt prognoserna. Men jag gissar på att det är många här på WN som kan ha nytta av att känna till problemet och därmed inte köpa hårdvara för tiotusentals kronor som behövs 3 av 365 dagar av årets dagar. Kunden kommer ju ofta igen, alla här har ju ryckt i dörren vid lunchstängt och softat på nåt cafe i 10 minuter. Och man skall sälja mycket för att kompensera 20 000 kr i spenderade vinstpengar. Offtopic men en parentes som sagt! ) |
Citat:
Min åsikt är gärna mer info än för lite, det blir de flesta nöjda av. |
Citat:
Supporten skulle ha öppnat kl 10. Sedan dess står jag som "nummer TWO i kön". 4 av mina sajter på JX är nere sedan drygt 24 timmar. Kan inte logga in på FTP. Kontrollpanelen fungerar delvis. Driftstatus: "Aktuell driftinformation Inga störningar" |
Citat:
Det är den ökade säkerheten vid körning av php på windowsmaskiner som ställer till det lite för vissa kunder. Dock var detta unikt för just ditt konto, och vad jag har hört så är alla problem avhjälpta. |
Jx.se hade kunnat sköta serverflyttar samt driften mycket bättre. Vi är i allafall en kund som kommer försvinna därifrån med en av våra sajter p.g.a all nertid.
Vi har haft kontroll av tillgängligheten och tillförlitlighet och de ligger under var de bör vara. Det man kanske borde ha tagit i åtanke var att referenskunderna som JX anger är mestadels mindre företag som kanske accepterar större nertid? Vi har påbörjat flytt men hoppas för JX skull att de får ordning på servrarna |
ASP-prylar på windows har hög upptid
PHP-prylar på linux har ännu högre upptid PHP-prylar på windows har tveksam upptid p.g.a. de åtgärder vi tvingats göra. Där befinner vi oss just nu, om någon känner att PHP inte riktigt fungerar som det ska på windows och vill bli flyttat till linux pronto innan våra system automatiskt gör det, ring kundtjänst. PHP kommer helt upphöra på windows och istället kommer .Net 2.0 och Microsofts SQL. Ordet "nertid" förknippar jag och andra med att allt är utslaget, så är inte riktigt läget utan problemen som är just nu är störningar i php på windows, det betyder att vissa sajter inte riktigt fungerat som dom skall, sedan i helgen då 98% av kunderna blev flyttade fungerar allt klockrent, det är de resterande 2% som flyttades under mån-tis som ytterligare trubbel uppstod för, rör sig om 5-10 konton som problem fortfarande finns på, som kör php. Det ställningstagande vi var tvugna att göra är om vi ska se till att 98% av windowskunderna får en stabil hosting, eller rikta oss mot de 2% som kör PHP på windows, valet var enkelt, sen ska det också tilläggas att 90% av de 2% som kör PHP verkligen har fungerande sajter. Många procent blev det, och det är en uppskattning, ingen fast fakta. De referenskunder som finns är varken små kunder eller några som accepterar nertid, dom om någon är de som kräver att det alltid fungerar, dygnet runt, året om. Men nu är det windowskonton som har lite trubbel, på shared hosting nivå, och det arbetar vi på och har gjort senaste veckorna. Tyvärr är det inte bara att trycka på en knapp. De som kör asp på windows eller php på linux märker inte av dessa störningar alls, förutom kanske en omstart av IIS på en windowsserver. |
Är det någon som har någon information om det pågående driftstoppet på JX windowsserver 2? Den har legat nere sedan kl 01 i natt!
Jag har försökt ringa deras jourtelefon kl 06:30, 08:45 samt alldeles nyss 09:20, men där är det bara ett mobilsvar. Ingen information på deras driftinfosida http://www.jx.se/Driftinfo?PHPSESSID...7db829c8d716f1 i skrivande stund. |
Nuvarande störningen gäller EN application pool tillhörande EN kund, varpå vi inte drar ut någon driftinfo om problemet då det inte påverkar någon annan.
Är förkyld som attans så jag hörde inte när det ringde, får försöka hitta nån "rivigare" ringsignal. |
Gäller bara att hoppas att man inte är DEN kunden då :)
|
Citat:
|
Citat:
Mycket får man höra innan öronen faller av ;) |
Citat:
|
Snor tråden lite då jag inte fått svar av Decibel på ett PM jag skickat för ett tag sen.
Citat:
|
Citat:
Använd den så får du ett ärendenummer så kan både vi och du ha koll på aktuella ärenden och för vår kvaliétsförbättring se hur inkomna ärenden hanteras. |
hahah jag kan garantera att Decibel är glömsk :P Vet det sedan tidigare i andra saker *flinar åt Decibel*
|
Citat:
*Du behöver inte svara eftersom det hyffsat off topic* |
Citat:
Om man ser att 70% av alla mail blir besvarade efter 48h eller mer kanske man ska fundera på var man lägger kraften. Sådan undersökning är det, + att man ser vem som gör vad och hur svaren formuleras och sedan kan man ta resultatet och förbättra rutinerna. |
Citat:
-- Efter att ha varit i kontakt med supporten några gånger så kan jag nog säga att den är bland det bästa jag varit med om. Framför allt när det gäller flexibiliteten. Har några kunder som ställde lite annorlunda krav, men det löste sig.. Som det ser ut just nu, så kommer vi förmedla fler kunder till JX. Och jag tror nog att stabiliteten hos dom kommer öka markant i framtiden. Vad är annars vi till för? Kunder måste få vara kritiska och krävande. |
Mår inte JX så bra idag? För cirka en timme sedan började jag få "Cannot connect to database - too many connections". Snart därefter verkade deras web1-server dö. Nu funkar inte ens jx.se?
... och precis efter jag postade så verkar allt vara uppe igen! :) |
Citat:
|
Citat:
|
Antagligen pga av attacker mot jobbjakt.se som ligger just på linux1.webbhotell.jxhosting.se.
|
Denna gång var det inte det som var avgörande utan ett galet script som hängde sig och orsakade 250 i load på servern, när vi fick larmet om tillståndet på servern ringde jag upp ledig tekniker som fixade saken på några minuter, sen var det några stunder upp och ner p.g.a. efterspelet.
|
Vore kul om nån på JX kunde följa upp Ticket#: 101925778359
Väntat på svar över 1 månad nu så jag anar strul på vägen...har mailat men verkar jag hamnat på deras spamlista. |
Citat:
|-->System (email externt) (rå) JX Hosting Kundcenter[..]: [..] - 29/06 2006 14:00:04 |-->agent (email externt) (rå) JX Hosting Kundcenter[..]: [..] - 30/06 2006 00:02:02 |-->agent (notis internt) Håkan Persson <h[..]: Stäng! - 10/07 2006 20:41:38 Vid den tid sista mailet gick, en månad sedan, så hade vi krångel med spamfiltret, det är numera löst. Vår sista fråga var exakt användarnamn till systemet. Maila igen med ett nytt fräsch mail (inget ticket-id i subject) till supporten så fixar Jimmy biffen! |
Aha, anade det va nått strul ivägen :)
Då mailar jag så är problemet löst. |
@Decibel Fått mitt mail ännu? Inget svar och inget insatt på kontot, mailade supporten utan ticket-id i subject som du sa.
|
Citat:
Ska väl tillägga att det fortfarande är bemannat på supporten av annan personal ;) |
Citat:
Hoppas det bara är mina mejl som försvinner. |
nosnaj: Du är inte ensam... Själv hade jag problem med en databas på JX för 3 veckor sedan som gick på knäna. Jag ringde in och decibel svarade snabbt och proffsigt. Databasen skulle han flytta till en annan server bara jag mailade in. Jag mailade in och fick strax svar från decibel att nu är den flyttad det. Så långt bra support.
Men det visade sig att databasen inte fungerade på nya servern. Vi kontaktade JX igen men det enda som hände var ett automatmail efter några dagar - "Under vecka 32 samt 33 håller vår ordinarie support stängt. Ej akuta ärenden kommer att debiteras enligt gällande taxa vid missbruk av jourtjänsten." Proffsigt eller inte.. avgör själva... |
Jag har mailat en del nu men får aldrig något svar. Sista jag hörde av dom var att de inte kunde hitta mitt konto och undrade om jag mindes mitt användarnamn :S
Tog till drastiska åtgärder och PM'ade Thomas här nu .. har för mej att han hade en nagel med i spelet. jaja.. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:18. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson