WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Missdomain (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1063452)

Frebjo 2015-01-31 12:51

Citat:

Ursprungligen postat av btng (Inlägg 20505829)
Ett tips: skaffa testare av sidan. Just nu agerar era kunder testare och det är inte professionellt.

Hej,

Vi har ständiga tester på vår sida, både oss själva och utomstående. Men stort tack för ditt tips, vi får helt enkelt testa ännu mer.

Ingo 2015-02-12 00:18

Grattis till gratis reklamen i Göteborgs Posten den 11/2 ;-)

Frebjo 2015-02-12 11:09

Citat:

Ursprungligen postat av Ingo (Inlägg 20506331)
Grattis till gratis reklamen i Göteborgs Posten den 11/2 ;-)

Den har jag nog missat, vad är det för spännande? :)

Network 2015-02-12 13:29

Jag har tänkt på det med alla priser i euro, vad är grejen med det?. För gissningsvis så sker väl de flesta affärerna 'i grunden' mellan SEK -> SEK.
Kanske skall göra som t.ex Sedo, som erbjuder fler valutor i listningarna så man slipper tänka på konvertering och valutakurser vid köp/sälj.
SEK/USD/EUR t.ex.

Frebjo 2015-02-12 14:23

Citat:

Ursprungligen postat av Network (Inlägg 20506348)
Jag har tänkt på det med alla priser i euro, vad är grejen med det?. För gissningsvis så sker väl de flesta affärerna 'i grunden' mellan SEK -> SEK.
Kanske skall göra som t.ex Sedo, som erbjuder fler valutor i listningarna så man slipper tänka på konvertering och valutakurser vid köp/sälj.
SEK/USD/EUR t.ex.

Då vi har köpare och säljer från hela världen har vi valt att köra på Euro som valuta over all. Men vi kan se över möjligheten att ta fram fler valutor så man själv får välja i sin profil till exempel. :)

Captain Thailand 2015-02-12 14:34

Citat:

Ursprungligen postat av Frebjo (Inlägg 20506353)
Då vi har köpare och säljer från hela världen har vi valt att köra på Euro som valuta over all. Men vi kan se över möjligheten att ta fram fler valutor så man själv får välja i sin profil till exempel. :)

Jag tror personligen att försäljningarna skulle öka med SEK som defaultvaluta för svenskar. Nu tenderar många att sätta priserna lite för högt (psykologisk faktor) och jag tror faktiskt vi skulle se lite billigare domäner och därmed fler försäljningar om valutan var kronor.

Självklart är detta bara min egen teori och jag har inga vetenskapliga belägg som stärker påståendets auktoritet. ;)

Ingo 2015-02-12 14:42

Citat:

Ursprungligen postat av Frebjo (Inlägg 20506341)
Den har jag nog missat, vad är det för spännande? :)

Det var en artikel om flashback och en bild på webbsidan med en annons från Missdomain som syns tydligt.

Frebjo 2015-02-12 15:20

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20506355)
Jag tror personligen att försäljningarna skulle öka med SEK som defaultvaluta för svenskar. Nu tenderar många att sätta priserna lite för högt (psykologisk faktor) och jag tror faktiskt vi skulle se lite billigare domäner och därmed fler försäljningar om valutan var kronor.

Självklart är detta bara min egen teori och jag har inga vetenskapliga belägg som stärker påståendets auktoritet. ;)

Kapten: Du kan helt klart vara inne på något bra där, vi ser över detta:)

Ingo: Ah japp hehe:)

hermi 2015-02-17 16:21

Tycker Miss domain låter grymt bra, men de måste ha längst svarstid av alla företag på sina mail. Eller så tycker de 2-3 veckor per mail är normalt :P

Frebjo 2015-02-17 17:17

Citat:

Ursprungligen postat av hermi (Inlägg 20506514)
Tycker Miss domain låter grymt bra, men de måste ha längst svarstid av alla företag på sina mail. Eller så tycker de 2-3 veckor per mail är normalt :P

Hej Hermi,

Om jag kollar vår statistik i vårt ärendesystem så svarar vi på 80% av alla mail inom 1 timme, 13% inom 1-8 timmar och 7% inom 8-24 timmar. Så att vi inte skulle svara på mail inom 2-3 veckor händer bara inte :)

Har du något konkret exempel där du inte fått något svar?

Ingo 2015-02-23 10:20

Vilken klocka följer man om inte den svenska på Missdomain?

Frebjo 2015-02-23 10:33

Citat:

Ursprungligen postat av Ingo (Inlägg 20506678)
Vilken klocka följer man om inte den svenska på Missdomain?

Tjena,

Vi kör på CET tiden på Miss Domain, hittar du något som inte stämmer?

Ingo 2015-02-23 10:36

Blev lite fundersam när budgivningen avslutades en timma senare än den svenska tiden och kunde inte hitta info vilken tidzon man följer.

Ingo 2015-02-23 10:40

Sedan är det lite intressant att se senast sålda, vi kan ta teori.se som exempel som fortfarande räknar ner, till någon gång under mars.

Frebjo 2015-02-23 10:43

Hej,

Ah okej, det är CET vi följer på Miss Domain.

Jag ber vår utvecklare kika på Teori.se, han sitter just nu dedikerad med Miss Domain och vi jobbar på att lansera en hel del, bland annat så kommer vi köra kronor på den svenska sidan inom kort. :)

Ingo 2015-02-23 12:07

Förlängs budtiden om någon lagt ett bud?

Frebjo 2015-02-23 12:44

Hej,

Nej inte per automatik, men om säljaren vill förlänga auktionen så kan dom göra detta under sina objekt.

Vårt tänk med "nya" Miss Domain är att användarna ska själva styra över sina auktioner, buda och sälja. Vi tillhandahåller bara systemet och finns med och svarar på frågor via supporten. :)

Ingo 2015-02-23 13:06

Ok ta en titt på Spel.nu och återkom vad som hänt med denna.

Frebjo 2015-02-23 13:15

Citat:

Ursprungligen postat av Ingo (Inlägg 20506686)
Ok ta en titt på Spel.nu och återkom vad som hänt med denna.

Du har ett PM.

Ingo 2015-02-26 17:59

Nu är det än viktigare att man går till botten med buggar och hård testar platformen så det inte kan uppkomma pinsamma situationer där en användare lägger upp en domän och som väljer att behålla den genom att lägga ett högre bud, 1TIMMA EFTER att budgivningen är slut.

Att man inte testat en sådan grundläggande sak gör iallafall mig förvånad.

Frebjo 2015-02-27 09:05

Citat:

Ursprungligen postat av Ingo (Inlägg 20506850)
Nu är det än viktigare att man går till botten med buggar och hård testar platformen så det inte kan uppkomma pinsamma situationer där en användare lägger upp en domän och som väljer att behålla den genom att lägga ett högre bud, 1TIMMA EFTER att budgivningen är slut.

Att man inte testat en sådan grundläggande sak gör iallafall mig förvånad.

Hej Ingo,

Just detta som inträffade är nu helt åtgärdat, vi lokaliserade buggen och säkerställde att den inte kan uppstå igen. Vi har även gjort några förändringar i auktionerna nu:

- Den går inte heller längre att ändra pris på en upplagd auktion
- Om säljaren inte skulle vara nöjd när auktionen skulle börja gå ut kan dom förlänga auktionen

Vi har just nu 100% fokus på MissDomain och har 2 killar på heltid som bara testar, åtgärdar små buggar och utvecklar nya funktionen till Miss Domain, vi kommer inom dom närmaste dagarna och veckorna släppa en rad nya uppdateringar och säkerställa att alla funktioner fungerar som dom ska.

Det är jätte tråkigt att du har råkat ut för detta så klart, sen att säljaren inte ens vill minnas att han har sålt domänen hos oss är ännu tråkigare. Men att plattformen inte fungerar är helt på oss och vi ska så klart säkerställa att allt fungerar nu till 100%.

Mvh, Fredrik

Isak 2015-02-28 20:54

En annan sak som jag tycker ar forbryllande ar supportsystemet. Jag har skickat mail och istallet for att fa svar far jag sen paminnelser: "This is an email to remind you that your request (#xxxx) is pending and awaits your feedback." Loggar man in sa ser man det mail man skickat men inget svar. Sen visas aven dar status: "Awaiting your feedback". Det kanske tar flera veckor att fa svar men skulle hjalpa att gora det tydligare.

Frebjo 2015-02-28 21:53

Citat:

Ursprungligen postat av Isak (Inlägg 20506934)
En annan sak som jag tycker ar forbryllande ar supportsystemet. Jag har skickat mail och istallet for att fa svar far jag sen paminnelser: "This is an email to remind you that your request (#xxxx) is pending and awaits your feedback." Loggar man in sa ser man det mail man skickat men inget svar. Sen visas aven dar status: "Awaiting your feedback". Det kanske tar flera veckor att fa svar men skulle hjalpa att gora det tydligare.

Hejsan Isak, supportsystemet är Zendesk och är ett av världens största supportsystem, så det ska inte vara något fel på det. Men du kan gärna skicka mig ditt ärendenummer i ett PM så ska jag slå ett öga på det!

Captain Thailand 2015-03-12 08:12

Hej,

Det verkar som att konverteringen mellan EUR och SEK blir galen.

Jag listade igår en domän för 395 euro och fick idag ett bud på 405 euro, vilket jag accepterade. Detta listas dock nu som 44 euro på er förstasida och nu listas den även som såld för 44 Euro! (vilket jag naturligtvis inte kommer acceptera). Jag har även noterat att mina priser ändras när jag är inloggad!

Förvirrande... Hoppas det kan lösas.

Frebjo 2015-03-12 08:20

Hej Captain!

Vi kikar på det direkt, vi har gjort en hel del förändringar på MissDomain nu senaste veckorna och har därför valt att inte köra MissDomain i Live läge utan köra den i Open Beta tills vi säkerställer att alla saker fungerar som det ska.

Jag återkommer så fort jag vet vad som gått fel.

Mvh, Fredrik

Captain Thailand 2015-03-12 08:35

Citat:

Ursprungligen postat av Frebjo (Inlägg 20507433)
Hej Captain!

Vi kikar på det direkt, vi har gjort en hel del förändringar på MissDomain nu senaste veckorna och har därför valt att inte köra MissDomain i Live läge utan köra den i Open Beta tills vi säkerställer att alla saker fungerar som det ska.

Mvh, Fredrik

Tackar! Hoppas att fixar sig.

Frebjo 2015-03-12 09:21

Priset och listningen är korrigerad nu, våra utvecklare ser nu över hur och varför detta har inträffat och vi kommer släppa en mindre uppdatering under dagen som gör att det inte kan konverteras om fel igen.

Mvh, Fredrik

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20507434)
Tackar! Hoppas att fixar sig.

KPK 2015-03-12 11:39

Jag har registrerat ett antal domännamn hos Missdomain, och är väl nöjd med priset och supporten. Men, jag stör mig på vad som verkar vara buggar kring gränssnittet när man vill ändra namnservrar. Det sparar inte och varje gång tvingas kontakta supporten som dock är snabba i responsen. Men det blir lätt tjatigt när det händer flera gånger...

Frebjo 2015-03-12 11:42

Citat:

Ursprungligen postat av KPK (Inlägg 20507438)
Jag har registrerat ett antal domännamn hos Missdomain, och är väl nöjd med priset och supporten. Men, jag stör mig på vad som verkar vara buggar kring gränssnittet när man vill ändra namnservrar. Det sparar inte och varje gång tvingas kontakta supporten som dock är snabba i responsen. Men det blir lätt tjatigt när det händer flera gånger...

Har du något exempel på en domän som inte går att redigera NS på? Detta är inne i vårt billingsystem där vi har kunder som gör dagliga uppdateringar på sina NS.

laststory 2015-03-12 12:47

Citat:

Ursprungligen postat av Frebjo (Inlägg 20507433)
Hej Captain!

Mvh, Fredrik

Någon smidig bulklistning på gång?

Frebjo 2015-03-12 13:36

Citat:

Ursprungligen postat av laststory (Inlägg 20507440)
Någon smidig bulklistning på gång?

Vi har en funktion som vi använder internt, men vi jobbar på att få den till att gå live för alla. Om du har något du vill ha in via bulk kan jag fixa det åt dig:)

KPK 2015-03-14 08:39

Citat:

Ursprungligen postat av Frebjo (Inlägg 20507439)
Har du något exempel på en domän som inte går att redigera NS på? Detta är inne i vårt billingsystem där vi har kunder som gör dagliga uppdateringar på sina NS.

Det har i princip varit alla domäner jag har registrerat hos er. Lovisa har hjälpt mig i alla fallen men då har jag upplevt det som att det har krävts ett manuellt arbete hos er.

Vad gäller domäner med svenska tecken så tycks ert system inte kunna hantera det speciellt bra. Ex: vägval.se som jag har registrerat. Medan vagval.se har propagerat ok så ser jag på billing.missdomain.se att t.ex. fälten för namnservrar fortfarande är tomt trots att jag så sent som igår ändrade till mina egna. Domän registrerades för flera dagar sedan.

Frebjo 2015-03-14 09:38

Citat:

Ursprungligen postat av KPK (Inlägg 20507483)
Det har i princip varit alla domäner jag har registrerat hos er. Lovisa har hjälpt mig i alla fallen men då har jag upplevt det som att det har krävts ett manuellt arbete hos er.

Vad gäller domäner med svenska tecken så tycks ert system inte kunna hantera det speciellt bra. Ex: vägval.se som jag har registrerat. Medan vagval.se har propagerat ok så ser jag på billing.missdomain.se att t.ex. fälten för namnservrar fortfarande är tomt trots att jag så sent som igår ändrade till mina egna. Domän registrerades för flera dagar sedan.

Hejsan!

Jag kikade igenom båda domänerna nu och dom pekar rätt mot nya Namnservrar. Du får gärna maila mig direkt på [email protected] istället om det är några fler så kan jag kolla dom.

Vi gjorde i torsdags en uppdatering på vår Kundzon så att NS uppdateras korrekt då vi såg att vissa fall så gjordes inte det.

Mvh, Fredrik

KPK 2015-03-14 10:18

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av Frebjo (Inlägg 20507486)
Hejsan!

Jag kikade igenom båda domänerna nu och dom pekar rätt mot nya Namnservrar. Du får gärna maila mig direkt på [email protected] istället om det är några fler så kan jag kolla dom.

Vi gjorde i torsdags en uppdatering på vår Kundzon så att NS uppdateras korrekt då vi såg att vissa fall så gjordes inte det.

Mvh, Fredrik

Jag är som sagt nöjd med er support, men inte med de buggar ni verkar ha i ert system. Vagval.se pekar rätt och propagerats korrekt, men vägval.se som registrerades vid samma tillfälle propagerar inte rätt och nu när jag var inne i kundzon i ert system och kollade namnservrar så ser det ut så som i bifogad fil.

Frebjo 2015-03-14 10:43

Citat:

Ursprungligen postat av KPK (Inlägg 20507488)
Jag är som sagt nöjd med er support, men inte med de buggar ni verkar ha i ert system. Vagval.se pekar rätt och propagerats korrekt, men vägval.se som registrerades vid samma tillfälle propagerar inte rätt och nu när jag var inne i kundzon i ert system och kollade namnservrar så ser det ut så som i bifogad fil.

Jag förstår det helt, man vill ju se att det står rätt även där inne. Domänen vägval.se pekar rätt men en visuell bugg i systemet gör att den inte visas rätt. Vår utvecklare håller på att se över varför den inte visas korrekt, vi åtgärdade det för alla nya ändringar men det är inte helt löst än för domäner som redan finns där vissa kan ha tomma rutor och några andra har våra NS istället för dom som är uppdaterade till. Detta är som sagt inget som påverkar domänen i säg utan bara vår KundZon som visar fel, vi har även skickat in detta som en bugg till WHMCS och förklarat för dom så dom kan redigera sitt system i framtiden.

Men om du nu skulle till exempel skriva in NS igen där så kommer det sparas och synas som det ska. Jag kollade även din domän och den pekar mot rätt namnservrar om man kollar direkt mot IIS:

https://www.iis.se/domaner/free/whois/

Här är ett utdrag från Whois:

state: active
domain: xn--vgval-gra.se (vägval.se)
nserver: ns4.linode.com
nserver: ns3.linode.com
nserver: ns2.linode.com
nserver: ns1.linode.com

Om du har några andra domäner du är osäker på så får du gärna maila mig direkt på [email protected] då jag svarar där snabbare, men jag sitter och går igenom hela ditt konto nu för att se om jag hittar någon annan domän som mot förmodan skulle peka fel.

KPK 2015-03-15 08:57

Tusen tack för snabba svar, men när domänen fortfarande 5 dagar efter registreringen ännu inte propagerar rätt (ja det fungerar fortfarande inte!), så tror jag inte att det är en korrekt felbeskrivning.

Inte minst med tanke på att andra domäner som registrerades (utan svenska tecken) vid samma tillfälle propagerar ok.

Vad som står iis.se är ju en sak men det är någonting som inte är som det ska vara. Kolla gärna:

https://www.whatsmydns.net/#A/xn--vgval-gra.se
https://www.whatsmydns.net/#NS/xn--vgval-gra.se

Så har det sett ut de 3 senaste dagarna!

Jag har flera svenska domännamn som jag har registrerat hos Loopia och Binero, och liknande fördröjning brukar inte dyka upp.

FYI, ns syns fortfarande inte i missdomain.se-kundzon-hantera domäner. Dessutom tycks den femte ns raden alltid falla bort. Jag har faktiskt angett ns5.linode.com också.

Mvh,

Citat:

Ursprungligen postat av Frebjo (Inlägg 20507493)
Jag förstår det helt, man vill ju se att det står rätt även där inne. Domänen vägval.se pekar rätt men en visuell bugg i systemet gör att den inte visas rätt. Vår utvecklare håller på att se över varför den inte visas korrekt, vi åtgärdade det för alla nya ändringar men det är inte helt löst än för domäner som redan finns där vissa kan ha tomma rutor och några andra har våra NS istället för dom som är uppdaterade till. Detta är som sagt inget som påverkar domänen i säg utan bara vår KundZon som visar fel, vi har även skickat in detta som en bugg till WHMCS och förklarat för dom så dom kan redigera sitt system i framtiden.

Men om du nu skulle till exempel skriva in NS igen där så kommer det sparas och synas som det ska. Jag kollade även din domän och den pekar mot rätt namnservrar om man kollar direkt mot IIS:

https://www.iis.se/domaner/free/whois/

Här är ett utdrag från Whois:

state: active
domain: xn--vgval-gra.se (vägval.se)
nserver: ns4.linode.com
nserver: ns3.linode.com
nserver: ns2.linode.com
nserver: ns1.linode.com

Om du har några andra domäner du är osäker på så får du gärna maila mig direkt på [email protected] då jag svarar där snabbare, men jag sitter och går igenom hela ditt konto nu för att se om jag hittar någon annan domän som mot förmodan skulle peka fel.

Frebjo 2015-03-15 09:37

Hej igen,

Jag har mailat dig direkt i ditt ärende hos vår kundtjänst.

Rbin 2015-06-18 20:18

Hej när ska ni lösa buggen som gör att domäner som är upptagna går att köpa?
Har hänt både mig och min vän.

Tack.

Frebjo 2015-06-18 23:07

Citat:

Ursprungligen postat av Rbin (Inlägg 20510595)
Hej när ska ni lösa buggen som gör att domäner som är upptagna går att köpa?
Har hänt både mig och min vän.

Tack.

Hejsan, vår leverantör jobbar på att ta fram en uppdaterad version av sitt API som gör att rätt domäner visas som lediga och upptagna domäner visas som upptagna. Tråkigt att både du och din vän har råkat ut för detta, vi ber så mycket om ursäkt för det. Återkoppla gärna via PM om du inte fått hjälp med en återbetalning eller blivit ersatt med annan domän.

Ha en fin kväll och glad midsommar!

hermi 2015-09-07 16:16

Har det blivit sämre tryck på Miss domain?

Listan över senaste bud har inte rört sig på cirka en vecka:

seorankhigher.com 1095 kr
applikationsutvecklare.se 1787 kr
å.tv 110 kr
Qvbx.com 904 kr
doob.nu 115 kr
stockholmlimousine.se 10010 kr
bloggsida.se 10020 kr
jobbguide.nu 2104 kr
ragg.nu 283 kr
u.domains 9461 kr

Hänger folk på andra ställen? Typ Sedo, tradera?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson