![]() |
Citat:
|
För er som inte sett listan ännu: https://www.iis.se/docs/domanlista_auktion2014.pdf
Det är verkligen många fina domäner som ska släppas. |
Citat:
https://www.iis.se/domaner/auktion/auktionsomgangar/ |
Bolag utanför EU ska inte belastas med svensk moms. Jag inväntar bekräftelse från IIS i den frågan.
För mig med utländskt bolag verkar det mycket svårt att registrera sig på Tradera. Först var det tvärt nej, sedan skicka in bolagshandlingar men det räckte visst inte utan de sedan krävde bevis på verifierat paypal. Nu hoppas jag de godkänner mig eller så hittar de väl på något annat ytterligare som krävs. De verkar absolut inte vilja ha utländska användare. Hoppas båda saker löser sig så att jag kan börja buda. Har sett fram emot dessa auktioner sedan en lång tid tillbaka. |
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Ska verkligen bli intressant att se priserna på LL.se-domänerna för att få en bättre uppfattning vad även de 'generiska' bokstavs-domänerna landar på.
Finns ju en hel del tvåbokstavsdomäner ute i både pågående auktioner (6 st) och planerade LL.SE-försäljningar (174 st). |
Citat:
|
CV över 100000 nu, modigt ;)
|
Citat:
|
Citat:
|
nm tänkte fel
|
Citat:
|
Citat:
Som du säger passa er för budtrissare är något misstänksamt, anmäl. |
Hur fungerar det på Tradera i slutet av auktionstiden? Rasslar det till sista minuten? Alla flyger upp till sina maxtak och en "vinnare" blir kvar?
|
Citat:
|
Hej,
Ser att en del lycksökare försöker "nästla sig in och rida på stormen" kring denna auktion. Friskt vågat men det verkar funka rätt dåligt. |
Det jag funderar på är om auktionsvinnaren automagiskt blir "immun" mot ev. ATF från landets ambassad / konsulat. (Landsdomäner)
Annars kan det bli surt. |
Finns risk för överprisning utan dess like imorgon, kommer bli mycket intressant att se.
|
Hej,
Jag tyckte att Vietnam.se låg väl lågt innan, men den har nu hamnat lite mer "enligt förväntningarna". |
Tänker på formuleringen de har i annonsen. Är inte alla domäner unika? :)
|
Td.se 26100:-
Vietnam.se 59100:- Honduras.se 4550:- Mc.se 51100:- Cv.se 125100:- |
Citat:
Får kanske revidera min gissning på halvmiljonen plus för Thailand.se?! Även om den senare förstås är väldans mycket mer attraktiv ur ett kommersiellt hänseende. |
Citat:
|
Oj ao.se för 92 100 kr
|
Citat:
http://www.aonet.se |
Kan någon förklara för mig varför Vietnam är värd mer än Tjeckien? :rolleyes:
Vietnam.se 59100 kr Tjeckien.se 12 100 kr |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
1. Resor till Vietnam är i regel dyrare. 2. Folk stannar i regel längre på sin semester i Vietnam (hotellbokning). Prag lockar i större utsträckning weekendsturister och affärsfolket. 3. Vietnam heter Vietnam även på engelska (och en rad andra språk). 4. Vietnam är ett alternativ till superpopulära Thailand. 5. Turismen i Vietnam ökar. Förra året hade landet 7,5 miljoner besökare. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Att leda budgvningen på flera domäner och tappa alla till sist är inte kul :(
|
Någon här som "vann" någon av auktionerna som avslutades igår? ;)
|
Vilka jäkla priser domänerna gick för "ao.se" 92 100 kr. Hade en vanlig människa lagt upp den till salu tror jag inte den hade gått för mer än 5000 kr.
|
Citat:
Lakrits . se såldes ju trots allt för närmare 150000 spänn. Bara som ett exempel.Det blir intressant att se var Ao . se "hamnar". |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:22. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson