![]() |
Citat:
|
Tråkigt att du råkade ut för det där. Bineros hantering av ärendet får mig att flytta alla mina domäner nästa vecka.
|
Citat:
MVH Christer |
Citat:
MVH Christer |
Citat:
så säkra på ovanstående att ni nu kan lova en riktig ersättning motsvarande marknadsvärdet på domän och andra förluster som företag eller privatperson drabbas av!?! Är det bara vad du skriver eller något som ansvarig person på företaget kan bekräfta och skriva in i avtalet? I annat fall är ditt löfte bara värd en pizza? |
För att vara lite av en djävulens advokat så kanske domänägaren själv ska se till att tjänsten som sköter om domänen också svarar mot vad den är värd. Om man anser att domänen har ett värde av en pizza så är det väl fine men om den är "affärskritisk" så bör man se till att investera ett sådant belopp i tjänsten också.
|
Citat:
|
Citat:
|
Flyttat alla mina domäner till en annan registrar nu. Betalar hellre lite mer och känner mig trygg :)
|
Binero glömde fakturera tre av mina domäner varav en hann förfalla innan jag upptäckte det.
Som tur är fixade dom felet så ingen annan kan drabbas! Svar från Binero 2012-09-17: "Först och främst så vill jag verkligen beklaga det som inträffat. Vi har hittat vad som var fel med ditt konto och korrigerat detta. Åtgärder har även vidtagits utav våra tekniker så att problemet inte ska uppstå igen." Jag flyttade mina ~150 domäner till annan registrar. |
Jag har ett tiotal domäner som ligger hos binero och aldrig haft det problem som TS har.
Däremot ryggar man lite när man ser denna tråd, och väljer att flytta mina domäner från Binero till en annan som inte kör Atomia. Verkar inte vara så himla stabilt. |
Eftersom det för de flesta webbhotell skylls på Atomia när det blir problem så vore det kul att få höra deras sak på det hela. Sedan är det väl angeläget för webbhotellen att fungerar det inte efter flera påstötningar till just Atomia så kanske man ska se sig vidare till andra leverantörer.
|
Citat:
|
så någon som kan ge ett unbiased tips på svenskt webbhotell med bra säkerhet, support och låga domänpriser? Inte ute efter framsideinfo utan era personliga tips
|
Citat:
Oderland :D |
Citat:
Felet som gav upphov till den här tråden hade att göra med en tillfällig, felaktig datering av domäner vid transfer in till oss. Vi har gjort en körning ett helt år bakåt och eliminerat alla möjligheter till felaktiga datum på intransfererade domäner. MVH Christer |
En sak är säker, efter att ha läst denna tråd kommer jag aldrig anlita Binero, varken för egen eller mina kunders räkning.
Skandal är det minsta ordet man kan säga om detta! Och sedan 129 kr i ersättning. Visst håller fullständigt med om att det är upp till domänägaren att också ha kontroll på detta via valfri monitor tjänst men när de själva helt öppet går ut och säger att de gjort bort sig och sen erbjuder 129 spänn.. USCH! Det är ungefär som att sälja ett oljefilter till en motor. Om det är fel på filtret så att motorn skär och sen bara ersätta ett nytt filter.. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
I min mening så är det ganska ointressant om det är 129kr eller 500kr i ersättning iom att "varan" gått förlorad och mest troligt inte kan ersättas på något enkelt sätt. |
Äntligen är problemet löst, domänen är min igen!
Binero fixade det till slut!! |
Citat:
Jag har ersatt kunder för förlorade domäner. Hänt två gånger. Vid ett tillfälle betalade jag vad kunden ville ha. I det andra fallet köpte jag tillbaka en domän. I båda fallen var det aktiva siter, så kunden borde ha reagerat. Jag tog kostnaden ändå. I ena fallet var det femsiffrigt belopp! |
Citat:
Så ändå rätt rimligt ersätta kund, skulle inte kalla det goodwill när man själv skapa problemet för kunden. Visst att kund borde reagerat men finns många orsaker till varför man kan missa det själv med. Och inte kunds ansvar se till man får betald tjänst. |
Jag har haft Binero i flera år och har råkat ut för det här vid tre (!) olika tillfällen. Så sent som i somras skedde det sist. Eller jag upptäckte det då, undrar om inte missen skedde tidigare. Även då handlade det om samma bugg som de nu ska ha åtgärdat.
Jag har c:a 180 domäner och de tre jag tappat har varit satellitsajter som i inte ens har haft en sajt på sig utan bara varit parkerade i väntan på att fyllas så förlusten har varit minimal. Svaret jag fick från den ordinarie kundtjänstmedarbetaren fick mig dock att koka över och det var först när jag fick svar från en av cheferna (inkl viss ersättning) som jag la det bakom mig. Jag har varit väldigt trogen Binero i många år men det är mest av lättja (flytta 180-domäner!) som jag är kvar. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:47. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson