WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Nya missdomain.com (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1062597)

Captain Thailand 2014-09-19 10:59

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20498840)
Hej,

Jag tog hem en domän på auktion i går, men det verkar inte som jag fått något meddelande eller mejl om detta. Jag läste nämligen att ett sådant skulle skickas ut per automatik.

My bad! Jag hittade mejlet. Jag skall titta bättre nästa gång!

tartareandesire 2014-09-19 11:37

Citat:

Ursprungligen postat av Frebjo (Inlägg 20498838)
Så texten är åtgärdad, går lite snabbt ibland när man skriver, tack för din feedback :)

När det gäller utskicken ber jag vår utvecklare kika på det direkt, åter tack för feedbacken!

Ni ändrar en felaktig text omedelbart men en potentiell säkerhetsrisk som att visa felmeddelanden publikt får vänta till nästa version? :) Lite märklig prioritering med tanke på att bägge tar ungefär lika lång tid att fixa (såvida ni inte gjort något riktigt dumt vill säga).

Frebjo 2014-09-19 12:00

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20498849)
Ni ändrar en felaktig text omedelbart men en potentiell säkerhetsrisk som att visa felmeddelanden publikt får vänta till nästa version? :) Lite märklig prioritering med tanke på att bägge tar ungefär lika lång tid att fixa (såvida ni inte gjort något riktigt dumt vill säga).

Hej! Text ändringen går på 2 sekunder och något jag själv bara korrigerar , att felet visas och hur vi åtgärdar det tar lite längre tid. Vår utvecklare sitter 100% fokus på den nya sidan men han har även fått att kolla på felmeddelandet som dyker upp. :)

Med vänlig hälsning, Fredrik

Ingo 2014-09-19 12:26

Tittar man på nya domäner och de som finns i en portfölj så finns det inget pris på dessa i listan, enbart ett streck.

Frebjo 2014-09-19 13:22

Citat:

Ursprungligen postat av Ingo (Inlägg 20498855)
Tittar man på nya domäner och de som finns i en portfölj så finns det inget pris på dessa i listan, enbart ett streck.

Hej,

När domänerna är i en portfölj så visas inte priset på enskilda objekt utan man behöver klicka in för att visa det totala priset för hela portföljen.

Detta upplägg är ändrat och ombyggt i nya versionen.

www 2014-09-19 14:27

Hej hopp, jag saknar en box med "pågående auktioner".
Går det att fixa? :)

Frebjo 2014-09-19 15:56

Citat:

Ursprungligen postat av AndreiL (Inlägg 20498872)
Hej hopp, jag saknar en box med "pågående auktioner".
Går det att fixa? :)

Jag lägger det som en feature request! Tro dock att vi mer kör det som en kategori kanske eller en meny option så man får upp en undersida med alla pågående auktioner på! :)

Captain Thailand 2014-09-25 05:55

Hej,

Jag kan inte logga in på Missdomain. Jag har fått ett nytt lösenord skickat, men inte heller det verkar fungera.

Gör jag något galet själv?

Frebjo 2014-09-25 07:12

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20499298)
Hej,

Jag kan inte logga in på Missdomain. Jag har fått ett nytt lösenord skickat, men inte heller det verkar fungera.

Gör jag något galet själv?

Du måste numera login in med din e-postadress istället för ditt användarnamn, då vi upptäckte att många inte kom ihåg sitt användarnamn.

Om du mot förmodan inte kommer in bara messa mig så fixar jag det! :)

Captain Thailand 2014-09-25 07:21

Toppen! Tackar så mkt.

Ps. Ledsen för ett uteblivet utlovat mejl. Är tvungen att kolla en sak med revisorn. Jag har inte glömt det. ;)

tartareandesire 2014-09-25 10:11

Citat:

Ursprungligen postat av Frebjo (Inlägg 20498851)
Hej! Text ändringen går på 2 sekunder och något jag själv bara korrigerar , att felet visas och hur vi åtgärdar det tar lite längre tid. Vår utvecklare sitter 100% fokus på den nya sidan men han har även fått att kolla på felmeddelandet som dyker upp. :)

Jag menade som sagt var inte att titta på själva felmeddelandet. Om ni inte har gjort något väldigt dumt så tar det inte mycket längre tid.

Frebjo 2014-09-25 10:30

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20499307)
Jag menade som sagt var inte att titta på själva felmeddelandet. Om ni inte har gjort något väldigt dumt så tar det inte mycket längre tid.

Hej igen!

Den nya hemsidan är ute sedan i förrgår, så det felmeddelande är borta. Dessutom gjorde vi ändringar i fredags för att dölja dessa typer av felmeddelande på den gamla sidan! :)

tartareandesire 2014-09-25 11:07

Citat:

Ursprungligen postat av Frebjo (Inlägg 20499308)
Hej igen!

Den nya hemsidan är ute sedan i förrgår, så det felmeddelande är borta. Dessutom gjorde vi ändringar i fredags för att dölja dessa typer av felmeddelande på den gamla sidan! :)

Låter bra. Ja, om alla felmeddelanden döljs så är det väl självklart att just det felmeddelandet också är borta :)

www 2014-09-26 15:03

Nåt har kanske blivit galet, under fliken "Mina objekt" så dyker alla objekt man haft upp. Borde det inte bara vara de objekt man har till salu nu? (Tidigare "mina upplagda objekt")

Frebjo 2014-09-26 15:51

Citat:

Ursprungligen postat av AndreiL (Inlägg 20499366)
Nåt har kanske blivit galet, under fliken "Mina objekt" så dyker alla objekt man haft upp. Borde det inte bara vara de objekt man har till salu nu? (Tidigare "mina upplagda objekt")

Hej, därför vi har "Status" där, jag kan be vår utvecklare kolla om man kan sortera efter "Aktuella Object" så man inte behöver se alla.

www 2014-09-26 15:59

Jag tycker det skulle vara mycket bättre, den får gärna vara i tabellform som den var förut, lite som det är på Sedo, jag tycker det här är mycket mer besvärligt och mindre användarvänligt.

Vad säger ni andra?

Frebjo 2014-09-26 16:02

Citat:

Ursprungligen postat av AndreiL (Inlägg 20499370)
Jag tycker det skulle vara mycket bättre, den får gärna vara i tabellform som den var förut, lite som det är på Sedo, jag tycker det här är mycket mer besvärligt och mindre användarvänligt.

Vad säger ni andra?

Tjena, det är fortfarande i tabellform, bara att det är i samma tabell som vi har överallt annars på sidan. Så att designen är lika på alla sidor och inte annorlunda på någon :)

www 2014-09-26 16:18

Nej, nu ska jag inte gnälla mer. Återkommer med konstruktiv kritik en annan dag. Trevlig helg och kämpa på med sidan :=)

Frebjo 2014-09-26 16:21

Citat:

Ursprungligen postat av AndreiL (Inlägg 20499372)
Nej, nu ska jag inte gnälla mer. Återkommer med konstruktiv kritik en annan dag. Trevlig helg och kämpa på med sidan :=)

Bara maila mig direkt på [email protected] så kan vi ta upp det problemet! Vi vill jobba tillsammans med alla användare för att göra Miss Domains platform bra och enkel för alla att använda. (Sen kan man ju inte göra alla 100% nöjda hela tiden, men vi ska försöka komma så nära som möjligt!) :)

Trevlig helg!

Frebjo 2014-09-26 16:26

FYI om någon mottagit ett mail om en såld domän:

Vi har precis bytt plattform till vår nya Miss Domain 3.0, i och med plattformsbytet så har vi under en tid migrerat all data från den gamla databasen till den nya. Vad vi upptäckte var att ett fåtal objekt hade fel status.

Nu när vi körde igång ett cronjob (automatisk körning) så sätter den alla statusar korrekt, då orsakades det att visa ändrades till "Sålt" och ett automatiskt mail skickades ut till dessa fåtal felaktiga objekt ägare.

Vi har åtgärdat detta och inget mer mail kommer skickas ut, vi ber om ursäkt för att detta inträffade!

daniel_ 2014-09-26 19:05

Det verkar som mycket har gått fel under migrationen. Jag hade pågående ärenden rörande försäljning av domännamn. Alla dessa konversationer med köparen är borta nu. Hur hanterar man egentligen domäner som man sålt nu? Hittar ingen plats för det? Där finns en sida för "My purchases" men ingen för "My sold domains"....

Frebjo 2014-09-26 19:52

Citat:

Ursprungligen postat av daniel_ (Inlägg 20499382)
Det verkar som mycket har gått fel under migrationen. Jag hade pågående ärenden rörande försäljning av domännamn. Alla dessa konversationer med köparen är borta nu. Hur hanterar man egentligen domäner som man sålt nu? Hittar ingen plats för det? Där finns en sida för "My purchases" men ingen för "My sold domains"....

Hejsan,

Alla meddelanden ska ha laddats in, om du mot förmodan saknar dina bara dra ett mail om dem till [email protected] så fixar vår utvecklare det direkt!

Domäner som är sålda hittar du under "Mina Object" och ska ha status "Såld". Istället för att ha två sidor så har vi slagit ihop dom. Vi kollar på en sorterings lösning så man kan välja att visa olika objekt med olika statusar.

daniel_ 2014-09-26 23:59

Citat:

Ursprungligen postat av Frebjo (Inlägg 20499383)
Hejsan,

Alla meddelanden ska ha laddats in, om du mot förmodan saknar dina bara dra ett mail om dem till [email protected] så fixar vår utvecklare det direkt!

Domäner som är sålda hittar du under "Mina Object" och ska ha status "Såld". Istället för att ha två sidor så har vi slagit ihop dom. Vi kollar på en sorterings lösning så man kan välja att visa olika objekt med olika statusar.

Där är inga meddelanden och jag fattar fortfarande inte hur det är tänkt att man ska hantera sina försäljningar? "Mina objekt" visar ju alla objekt och det är bara statusar utan behandling..

Hur har ni tänkt med detta nya interface? Varför finns det inget som heter "mina försäljningar" där jag kan hantera just dessa?

Jag har ju pågående försäljningar som jag inte kan behandla nu och kommunikationen är borta..

Frebjo 2014-09-27 10:17

Citat:

Ursprungligen postat av daniel_ (Inlägg 20499399)
Där är inga meddelanden och jag fattar fortfarande inte hur det är tänkt att man ska hantera sina försäljningar? "Mina objekt" visar ju alla objekt och det är bara statusar utan behandling..

Hur har ni tänkt med detta nya interface? Varför finns det inget som heter "mina försäljningar" där jag kan hantera just dessa?

Jag har ju pågående försäljningar som jag inte kan behandla nu och kommunikationen är borta..

Hej igen, då får gärna dra detta i ett mail till oss eller ge mig din email så sätter jag upp ett ärende, så kan vår utvecklare kika på detta direkt!

laststory 2014-09-27 13:46

Känns väldigt mycket beta just nu, prova att radera en domän te.x.

Frebjo 2014-09-27 14:35

Citat:

Ursprungligen postat av laststory (Inlägg 20499421)
Känns väldigt mycket beta just nu, prova att radera en domän te.x.

Hej, jag kan ta bort domäner utan problem, vad är det som inte fungerar för dig? Du får gärna inkomma med felmeddelandet och vilken domän så kan vi kolla på det!

Isak 2014-09-28 09:17

Sjalv fick vi precis ett mail om att vi vunnit en auktion som vi definitivt inte bjudit pa. Domanen vi vann auktionen pa ar ocksa var egen ... Skulle starkt rekommendera att ni stanger ner sajten till ni betatestat den.

Frebjo 2014-09-28 09:42

Citat:

Ursprungligen postat av Isak (Inlägg 20499443)
Sjalv fick vi precis ett mail om att vi vunnit en auktion som vi definitivt inte bjudit pa. Domanen vi vann auktionen pa ar ocksa var egen ... Skulle starkt rekommendera att ni stanger ner sajten till ni betatestat den.

Hejsan, självfallet har vi testat den innan vi har lanserat den, vi väntade 1 vecka med lansering så vi han testa igenom allt.

Du får gärna skicka mailet och domänen till vår support på [email protected] så kan vår utvecklare titta på det direkt!

laststory 2014-09-28 14:42

Domän som gått ut eller raderats går inte att ta bort från användarens lista man landar på en vit sida. Vissa portföljer går inte att se vilka domäner de innehåller. Var också inne på någons lista där man trots att man bytte till nästa sida ändå bara ser samma domäner.

Ni borde verkligen låta någon extern part betatesta sajten åt er. Säga att den är klar är felaktigt för det är den inte. Har inte problem hos någon av era konkurrenter och de använder jag nästan varje dag er sajt har jag inte ens använt i 30 min.

Network 2014-09-28 15:07

Massor av domäner som listas är:

* inte reggade längre.
* namn som har varit till salu - för typ 5 år sedan.

Så det är nog läge att gå igenom er db. Eller varför inte nolla allt och börja om från scratch..

Ingo 2014-09-28 17:50

-Klickar man i kategorin på de flest visade och klickar vidare på sidan 2, 3 osv så visas samma domäner.

-Väljer man svenska så vill man inte ha en blandning av både och. Klicka man på en domän så står det:
Price:
Categories:
Listed by:
Views:
Bids:

-Klickar mig vidare till Portfolios och så väljer jag en slumpvis. Var ser jag vilka domäner som ingår i samma paket?

-Klickar mig vidare till att kolla websidor som är till salu. Väljer exempelvis "omvandlaenhet.se" och användaren verkar okänd.

-Klickar man på pratbubblan för att kontakta en person och kommer till själva formuläret så finns det en text som lyder: "MESSGE_FORM_TO"

-Varför är inte kategorin i bokstavsordning?

Nu har jag dock inte djup studerat den här sidan då det kräver lite mer tid, men detta är några uppenbara brister jag har sett.

Tycker det är kul att Missdomain som mer eller mindre låg i dvala håller på att utvecklas men den borde testkörts mer än en vecka.

Frebjo 2014-09-28 18:06

Hej! Stort tack för er feedback alla, jag har antecknat allt och skickat det till vår utvecklare så vi får allt gjort. Vi har jobbat hela helgen och jobbar vidare med att åtgärda alla fel! Om ni har fler återkoppla bara här eller till mig på [email protected] så kommer det bli åtgärdat så fort som möjligt!

Ingo 2014-09-28 18:15

Det här är ju helt otroligt!

Var inne på Mina fakturor för att se vad man kunde hitta där. Då ligger en faktura på 25:- som är daterad 2014-09-24 på en domän som jag inte ens har listad hos de. Fler än jag som har fått fakturor?

Nästan så man tror att Missdomain är en del av Crystone, gällande hanteringen av ekonomin ;-)

Ps, det är några som väntar svar här http://www.wn.se/t1062871.html

laststory 2014-09-28 18:33

Skapligt oseriöst att promota denna sajt, därefter rent utsagt söka gratis arbetskraft här. En bugg, två-tre det händer alla men detta är ju löjligt. Påstår att tjänsten fungerar vilket den inte gör = vi slösar vår tid. Sen ska vi sitta och mejla det ena och det andra till er också gratis för att er tjänst inte fungerar.

Ingo 2014-09-28 18:37

Citat:

Ursprungligen postat av laststory (Inlägg 20499470)
Skapligt oseriöst att promota denna sajt, därefter rent utsagt söka gratis arbetskraft här. En bugg, två-tre det händer alla men detta är ju löjligt. Påstår att tjänsten fungerar vilket den inte gör = vi slösar vår tid. Sen ska vi sitta och mejla det ena och det andra till er också gratis för att er tjänst inte fungerar.

Klart vi fakturerar sen ;-)

Frebjo 2014-09-28 18:59

Citat:

Ursprungligen postat av laststory (Inlägg 20499470)

Vi söker absolut inte gratis arbetskraft här, vi har jobbat med att bygga upp hela nya missdomain i 1,5 månad. Sen testade vi under en vecka och åtgärdade det vi såg fel och lanserade sen.

Jag tror inte någon produkt är 100% klar vid lansering, utan vi har lanserat något vi ansåg färdigt. Är det sen något ni ser som inte fungerar jobbar vi omgående med att åtgärda det.

Anledningen till att vi ber om mail är att vi inte vill ta emot personlig uppgifter via ett öppet forum, vilket jag hoppas ni har översikt med!

Frebjo 2014-09-28 19:01

Citat:

Ursprungligen postat av Ingo (Inlägg 20499467)

Var inne på Mina fakturor för att se vad man kunde hitta där. Då ligger en faktura på 25:- som är daterad 2014-09-24 på en domän som jag inte ens har listad hos de. Fler än jag som har fått fakturor?

Nästan så man tror att Missdomain är en del av Crystone, gällande hanteringen av ekonomin ;-)

Låter konstigt, skicka gärna faktura numret till mig så åtgärdar vi det och ser hur den lyckats hamna där så det inte kan inträffa igen.

Crystone (Online Group) har inget med Miss Domain att göra.

erebos 2014-09-28 19:05

Citat:

Ursprungligen postat av Ingo (Inlägg 20499467)

Jag kände att jag var tvungen att logga in på mitt gamla missdomainkonto och kolla detta, men jag kan inte logga in trots att jag fått nytt lösenord.

Missdomain kan nog bli en bra tjänst framöver.
Om man kan logga in vill säga.
(skämtar, klart det kan krångla när det är nytt men det finns lite att jobba med verkar det som)

Frebjo 2014-09-28 19:10

Citat:

Ursprungligen postat av erebos (Inlägg 20499476)
Jag kände att jag var tvungen att logga in på mitt gamla missdomainkonto och kolla detta, men jag kan inte logga in trots att jag fått nytt lösenord.

Missdomain kan nog bli en bra tjänst framöver.
Om man kan logga in vill säga.
(skämtar, klart det kan krångla när det är nytt men det finns lite att jobba med verkar det som)

Du måste logga in med din e-postadress numera istället för ditt användarnamn då flera inte kom ihåg sina användarnamn.

erebos 2014-09-28 19:14

Citat:

Ursprungligen postat av Frebjo (Inlägg 20499477)
Du måste logga in med din e-postadress numera istället för ditt användarnamn då flera inte kom ihåg sina användarnamn.

Ok, sorry! :)
Gamla användarnamnet var förifyllt så bara körde på det.
testar igen då. Tack!

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson