![]() |
Inga som skall hoppa på .expert? :P
|
Citat:
|
Citat:
Knife.expert är den absolut SÄMSTA jag förbokat och jag skulle inte bli förvånad om det bara är den jag får tillslut. Det är många som är ute efter godbitarna. |
Sådär,
18 st .EXPERT och 4 st .WORKS är nu förbokade. Jag har dock ej några jätteförhoppningar att många blir mina. Nyckelorden jag valt är till 90% uppenbart attraktiva och det är hundratals som prereggar. Får jag 3-4 stycken är jag nöjd. |
Citat:
|
Citat:
Men lyckades knipa några "på egen hand". Skriver om någon timme. Själv? |
Hej,
Ny försäljning: - Room.guru: $6540 (via SEDO). Tycker mig ana att .GURU och .CLUB i nuläget genererar ungefär samma värde som motsvarande nyckelord med ändelsen .ASIA och .INFO. Dock är givetvis urvalet av sålda domäner alldeles för litet för att dra några vettiga slutsatser ännu. De nya domänerna kan vara överdrivet hypade, alternativt undervärderade. Den som lever får se. Ps. Jag har Rooms.tips, fast den är uppenbart sämre. |
Citat:
|
Hej,
Med bara dryga 10,000 reggade .EXPERT (hittills) gick nog denna domän lite sämre än väntat. Många domänmoguler har uttalat att de tror att den skulle kunna bli en konkurrent till .GURU. Jag tror personligen också att .NINJA kommer att floppa. Den känns spontant lite oseriös och fånig. Jag har bara prebokat en enda. Hotel.expert och Hotel.guru låter betydligt seriösare än Hotel.ninja. I min värld alltså. |
|
Citat:
|
Hej,
Det är på gränsen till skandal hur dåligt de nya domänerna marknadsförts. Med dåligt menar jag obetydligt, eller inte alls. Det finns ett tydligt undantag och det är just .CLUB som bla pga smart marknadsföring snart kommer vara den mest registrerade domänen (den kommer med största sannolikhet passera .GURU inom en vecka, eller så). .CLUB höll i förrgår "inventation-only" releasefest i New York där de inbjöd alla amerikanska domänmogulerna (och diverse halvkändisar och företagare) med gratis boende osv. Skitsmart! |
Ps. Jag gissar att .CLUB når 100,000 reggningar innan 1:a augusti
|
Citat:
Hittar bara nån enstaka när jag letar lite. |
Citat:
|
Hej,
.RICH kostar 1900-2500 dollar i standardpris (beroende på registrar). Ett skämt? Nä, helt sant. På en dryg månad har ca 40 st .RICH reggats. Visst kan det skapa en hype i Hollywood eller på Wall Street, men personligen tycker jag det mest liknar en svindyr freakshow. Var tog vaskningen vägen? Allt är förlåtet! |
Dom borde släppa en ekonomivariant .poor för 1 dollar styck också tycker jag :)
|
Citat:
(eller för 50 Cent apropå inlägget innan). |
Ja den var bra :)
|
Jag kikade lite på de här nya domänerna för några veckor sedan, men den här selektiva premium-prissättningen gjorde mig väldigt anti. Syftar inte på .rich då, där verkar alla domäner ligga i ungefär samma spann, utan de övriga.
|
Citat:
|
Hej,
.CLUB har nu (som väntat) passerat .GURU, beträffande flest reggningar. Deras påkostade reklamkampanj har uppenbart gett resultat. En småtrist video från .CLUB:s releasefest i New York: http://www.youtube.com/watch?v=1T5RI2JKOmI |
Hej,
.XYZ gjorde lite bättre ifrån sig än jag gissade. Cirka 20.000 reggningar första dygnet verkar det som. Dock får de ligga i om de skall nå målsättningen på 1.000.000 på ett år. Självfallet är detta långt ifrån realistiskt, men å andra sidan är det bra att sätta ribban högt. |
En del av högskoleprovet kallas väl XYZ numera? Kanske ett användningsområde i alla fall? :-)
|
Citat:
Domänen marknadsförs som passande för generation X, Y och Z. Dvs de senaste generationerna. |
Hej,
Fel av mig, det var 31.119 .XYZ-reggningar första dygnet. Bland annat detta gör att jag svänger från väldigt skeptisk till milt positiv! |
Citat:
|
Citat:
Jag tror att bla .XYZ och .CLUB kommer satsa mycket på marknadsföring gentemot allmänheten. Ett ganska nytt fenomen. Personligen tycker jag det är intressant. |
Citat:
|
Citat:
Observera att jag la till "eventuell". Köper inte slutanvändarna konceptet (trots marknadsföring) kommer domänen att halvdö eller försvinna helt. |
Hej,
.XYZ har nu redan gått om .CLUB och .GURU och har med sina 70.000 registreringar på en vecka blivit den mest registrerade nya gTLD:n. Jag skulle gissa att den även passerar .XXX i mängden registrerade domäner inom en vecka eller två. |
Hej,
JobBoerse.berlin såldes i dagarna för 10,880 dollar. Intressant! |
|
Citat:
Tack för info. Blir till att höja priserna på ett par av mina egna. |
|
Det var nästan lite fusk det :)
|
Citat:
Snacka om att siffrorna är missvisande, pga denna manöver. Om man bulksöker ex GoDaddy ser man också att BETYDLIGT fler "premium" .GURU och .CLUB är tagna än .XYZ. Frågan är om det är smart att skapa en hype på detta sätt, eller om det kan betyda spiken i kistan?! Jag repeterar mitt gamla mantra; Det är först när medelsvensson (dvs slutanvändaren) börjar prata om och använda dessa domäner som de har lyckats. På riktigt. |
Hej,
Namestat.org har nu börjat ta bort domäner som ges "gratis" av vissa registrars. Här ser man att .XYZ egentligen bara har runt 16.000 EGENTLIGA reggningar, inte över 100.000 som de själva uppger. Dock är .XYZ den snabbast växande nya domänen. Adress: http://namestat.org |
Hej,
Just nu hålls en auktion på SEDO som de kallar "Ultra Premium BID and TRADE Auction". I ärlighetens namn tror jag inte buden HITTILLS alls har kommit upp i nivå med förväntningarna. Högsta budet i skrivande stund är 1050 dollar för ppc.bid. Jag tror helt enkelt att de nya domänerna ännu inte nått attraktionskraften som många hoppats på. Men sådant kan förstås svänga. 1996 kostade en "ultra-premium" .COM en tusendel på andrahandsmarknaden jämfört mot vad de gör i dag. Att tro att de nya TLD:erna ens skulle komma i närheten är nog att ta sig vatten över huvudet, men personligen gissar jag att andrahandsmarknaden kommer igång mer på allvar from mitten av 2015. |
Hej,
Jaha, då var det .BERLIN som erbjuder gratis domäner till sina kunder och vips är de nummer ett beträffande antalet reggade domäner (bland "fuskarna"). De fördubblade sitt antal på ett dygn :( Lite farsartat detta. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:39. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson