WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Köp & Sälj (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=26)
-   -   kk.nu (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1056782)

erebos 2013-02-13 13:38

Spekulanter kan ju fundera på om det är datingfactory dom erbjuds köpa eller affiliate sidan kk.nu också.
Ganska stor skillnad. Datingfactory är nog inte till salu just nu tror jag.
Ni får ringa och fråga dom själva.

erebos 2013-02-13 23:09

Ok. Alla ni seriösa som faktiskt hör av er via mail och pm.
Förutsätt att mitt konto faktiskt drar in ca 5000 euro/mån
Lägg ett bud först och så ger jag er bevis sen.
Missdomain är en utmärkt sajt att visa att ni är seriösa och bevis kommer givetvis att presenteras innan ni måste stå för ert evt. bud!
Jag lurar ingen på sveriges äldsta webmasterforum.
Alla förslag jag fått hittills kan flyttas till missdomain, alla diskussionsförslag är egentligen onödiga om det jag beskriver inte stämmer.
Förslag som inte är lagliga eller involverar svarta pengar kan jag tyvärr inte ta.
En öde ö med Jessica Alba är givetvis ett undantag! :)

Bara jag 2013-02-13 23:28

Citat:

Ursprungligen postat av erebos (Inlägg 20462171)
Inkomsterna på sajten kommer från schweiz och räknas som momsade och klara av skattemyndigheten så man betalar inte in nån skatt till svenska staten!

Kan du utveckla detta? Menar du att en person boende i Sverige inte skall betala någon skatt på ersättningen?

nosnaj 2013-02-14 07:46

Eftersom detta är en seriös försäljning, hur förklaras då att första medlemmen jag kontrollerade var fejk?

Kollade upp medlemmen oxel som ska vara från Stockholm (kk .nu/members/984513934/), gör enkel bildsökning av profilfotot på t.ex. Google så får du upp att detta är Arianny Celeste från Amerika.

Sedan vill även jag veta varför pengarna är skattefria, det lär inte Skatteverket hålla med om så för din skull hoppas jag du inte shoppat upp alla 5000 du tjänar varje månad.

mrmomeni 2013-02-14 09:15

Jag älskar WN

erebos 2013-02-14 09:33

Citat:

Ursprungligen postat av nosnaj (Inlägg 20462466)
Eftersom detta är en seriös försäljning, hur förklaras då att första medlemmen jag kontrollerade var fejk?

Kollade upp medlemmen oxel som ska vara från Stockholm (kk .nu/members/984513934/), gör enkel bildsökning av profilfotot på t.ex. Google så får du upp att detta är Arianny Celeste från Amerika.

Sedan vill även jag veta varför pengarna är skattefria, det lär inte Skatteverket hålla med om så för din skull hoppas jag du inte shoppat upp alla 5000 du tjänar varje månad.

Företag behöver inte betala in moms på inkomsterna! Min bokförare har diskuterat detta mycket noga med skattemyndigheten.
Om någon har lagt in en fejkad bild i sin profil förstår du mycket väl att jag inte kan ha koll på.
Den medlemmen kanske aldrig ens hört talas om kk!
Försök att fatta att det är en affiliatesajt som är till salu.
En sajt med samma databas som alla andra som använder samma datingsystem.
Om nosnaj vill köpa domännamnet av mej så får han givetvis starta en ny datingsajt med noll medlemmar i och kolla alla profiler som läggs upp så att dom är 100% äkta.
Kan ju upprepa igen vad som säljs så kan gringubbarna lugna ner sej kanske:

Till salu. Ett premiumdomännamn som är uppkopplat mot ett white label datingnätverk. Drygt 8000 personer använder detta nätverk genom kk.nu.
Inkomsterna förra månaden var ca 5000 euro.
Sajten sköter sej själv och pengarna betalas ut 2 gånger i månaden utan att jag behöver göra någonting. Inkomsterna är 65% av medlemsavgifterna. Datingfactory sköter ALLT mot kunderna/medlemmarna. Jag varken kan eller vill ha kontroll över medlemmar på sajten.
Det som jag kan göra är att sätta upp egen reklam på/i kk och skicka medlemsmail till dom personer som registrerat sej på nätverket genom kk.

erebos 2013-02-14 09:58

Citat:

Ursprungligen postat av nosnaj (Inlägg 20462466)

Företag behöver inte betala in moms på inkomsterna! Min bokförare har diskuterat detta mycket noga med skattemyndigheten.
Om någon har lagt in en fejkad bild i sin profil förstår du mycket väl att jag inte kan ha koll på.
Den medlemmen kanske aldrig ens hört talas om kk!
Försök att fatta att det är en affiliatesajt som är till salu.
En sajt med samma databas som alla andra som använder samma datingsystem.
Om nosnaj vill köpa domännamnet av mej så får han givetvis starta en ny datingsajt med noll medlemmar i och kolla alla profiler som läggs upp så att dom är 100% äkta.
Kan ju upprepa igen vad som säljs så kan gringubbarna lugna ner sej kanske:

Till salu. Ett premiumdomännamn som är uppkopplat mot ett white label datingnätverk. Drygt 8000 personer använder detta nätverk genom kk.nu.
Inkomsterna förra månaden var ca 5000 euro.
Sajten sköter sej själv och pengarna betalas ut 2 gånger i månaden utan att jag behöver göra någonting. Inkomsterna är 65% av medlemsavgifterna. Datingfactory sköter ALLT mot kunderna/medlemmarna. Jag varken kan eller vill ha kontroll över medlemmar på sajten.
Det som jag kan göra är att sätta upp egen reklam på/i kk och skicka medlemsmail till dom personer som registrerat sej på nätverket genom kk.

Sundream 2013-02-14 13:46

Alla som har följt denna tråd vet nu att ni kan SPARA 500.000 kronor genom att öppna ett eget dating site, gå in på datingfactorty.se och registrera er helt GRATIS och ni kan på några veckor fylla siten gratis med 8.000 så kallade medlemmar genom deras system med ecsortsiter m.m. som erebro har gjort.

Jobba med sidan med bra seo och lägg sedan ut 10-15 banner i olika seriös datingsidor för några hundralappar styck och ni får in nya medlemmar som kanske betalar för att vara medlem. (torskar)

Tyvärr är inte intäkter på något sätt skattefria i Sverige som erebos påstår, endast moms befriade, jag har kollar med skattemyndigheten.

erebos 2013-02-14 14:20

Citat:

Ursprungligen postat av Sundream (Inlägg 20462497)
Alla som har följt denna tråd vet nu att ni kan SPARA 500.000 kronor genom att öppna ett eget dating site, gå in på datingfactorty.se och registrera er helt GRATIS och ni kan på några veckor fylla siten gratis med 8.000 så kallade medlemmar genom deras system med ecsortsiter m.m. som erebro har gjort.

Jobba med sidan med bra seo och lägg sedan ut 10-15 banner i olika seriös datingsidor för några hundralappar styck och ni får in nya medlemmar som kanske betalar för att vara medlem. (torskar)

Tyvärr är inte intäkter på något sätt skattefria i Sverige som erebos påstår, endast moms befriade, jag har kollar med skattemyndigheten.

500 000 säljer jag inte för har jag redan gjort klart.
:)

yakuzaemme 2013-02-14 14:47

Sundream, skojar du? Förutom en riktigt, riktigt bra domän, så finns det 8000 medlemmar och en bra bit betalande. Detta är inget något du kan uppnå med ett halvtaskigt domännamn (kolla runt lite, dom säljs för en del i adult-branschen).

erebos, lycka till med försäljningen, tror det finns rätt mycket avundsjuka här..

erebos 2013-02-14 15:06

Låt honom hållas. Om 28 dagar går han på semester ändå. Han har ju slitit och jobbat i den här tråden 2 dagar nu.
:D

eudrinks.se 2013-02-14 15:22

Har sett lite stats, och 5.000€/mån verkar rimligt

Bara jag 2013-02-14 17:55

Citat:

Ursprungligen postat av erebos (Inlägg 20462468)

Frågan är inte om moms!

Du har intäkter i din verksamhet, efter avdrag har du vinst.

Vem betalar skatt på denna vinst?

Du eller DF?

erebos 2013-02-14 18:09

Jag tvivlar på att datingfactory går in och betalar vinstskatt på mitt bolag. Det är det ju självklart att dom inte gör.
Jag har enbart skrivit att pengarna som betalas ut från schweiz är momsade och klara enligt skattemyndigheten.

Bara jag 2013-02-14 18:20

Du har ju dålig pejl på läget!

Alltså har du inga inkomster från DF som du skriver.
Du har intäkter och efter avdrag så försvinner ca 50% i avgifter och skatt, beroende på bolagsform.
Om du nu har företag...

erebos 2013-02-14 18:29

Nu pratar du om att ta ut lön.
Jag har ett par andra sajter som jag kan sälja till ett par i tråden.
mupp.se kan jag sälja för 495 kr tex.med eller utan moms, ni får välja själva!
;)

Bara jag 2013-02-14 18:35

Du har en del att lära märker jag. Lycka till med din försäljning!

erebos 2013-02-14 18:46

Citat:

Ursprungligen postat av Bara jag (Inlägg 20462537)
Du har en del att lära märker jag. Lycka till med din försäljning!

Tack. Hoppas att det går bra för dej och dina affärer också :)

erebos 2013-02-14 20:35

När jag såg Bara jags inlägg och egenreklam så kom jag på att kk.nu även är helt mobilanpassad.
Något jag glömt att lägga till tidigare.
Vem som helst kan använda kk för att dejta i hela världen på vilken enhet som helst bara det finns en webbläsare på den!

jonssondesign 2013-02-14 22:28

Erebos - Du har min respekt! All lycka till med försäljningen!

audemars 2013-02-14 22:57

Citat:

Ursprungligen postat av Bara jag (Inlägg 20462531)
Frågan är inte om moms!

Du har intäkter i din verksamhet, efter avdrag har du vinst.

Vem betalar skatt på denna vinst?

Du eller DF?

Självklart han själv. Det han syftar på är att det är momsfritt (omvänd moms), thats it.

Bara jag 2013-02-14 23:13

Bra om du läser tråden först!

Han har skrivit:

Inkomsterna på sajten kommer från schweiz och räknas som momsade och klara av skattemyndigheten så man betalar inte in nån skatt till svenska staten!

erebos 2013-02-14 23:49

Hoppas verkligen att du inte tolkade detta som att svenska staten skulle låta dej få 5000 euro i månaden rakt i fickan om du har ett svenskt bolag.
Då får du nog öppna ett bolag i nått skatteparadis eller hur man gör. Du får starta en ny tråd om hur man fixar det.
Jag menar att man inte behöver betala in moms när företaget får in pengarna från schweiz.
Enligt wikipedia betyder moms mervärdesskatt.
Ett företag kan ha inkomst och det är det jag har skrivit.

Bara jag 2013-02-15 00:05

Inkomst: När ett företag säljer en vara eller tjänst uppstår en inkomst.

Som affiliate/publisher säljer du ingenting. Du får intäkter av det säljande företaget.

God natt och goodbye i denna tråd! :cool:

.

erebos 2013-02-15 00:12

Väldigt bra att du lägger allt tillrätta. Detta förändrar allt totalt.
Om jag börjar sälja saker genom att lägga upp reklam på kk så får mitt företag en inkomst menar du?
Kan det bli både inkomster och intäkter så borde ju sajten vara ännu mer värd.
Tack för att du pushar på försäljningen så bra.

50inches 2013-02-16 13:35

Citat:

Ursprungligen postat av niklas_SWED (Inlägg 20462178)
Tjänar du över 5000 euro i månaden så borde du ju kunna ta 5000 x 12 månader x 5 år ?

Låter högt, men om du eller någon annan på detta forum är seriöst intresserad att köpa hemsidor med en sådan kalkyl, så får ni gärna höra av er till mig.

Låt försäljningen fortsätta! =)

erebos 2013-08-18 22:19

En liten uppdatering.
Kk.nu har sen jag la upp den till salu här dragit in ca 250000 sek plus moms utan någon köpt reklam.
Detta trots lågsäsong under sommaren.
Statistiken nu är uppåtgående igen.
Vill lägga till att sajten inte är till salu på wn längre.
Hela tråden blev en parodi som man kan läsa med jämna mellanrum för att få sej ett gott skratt. :)

Sellbuddy.se 2013-08-18 23:43

Kul att den har gått bra, Erebos! DF är riktigt grymt faktist.

MusikMixen 2013-08-19 09:57

Erebos. Jag diggar dina svar till alla.. Lite svaga ibland men lugna och fina :)
Behåll sidan själv om du inte är i behov av pengar och lek lite.. Sidan ger så pass mycket pengar så din hyra är betald varje månad plus lite till..

erebos 2013-08-19 12:34

Tackar ska ni ha :)
Ska utveckla sajten lite mer med nya lönande funktioner, nu när jag börjat köra grävmaskin på halvtid så har jag ju tid att jobba med mina sajter också.
Fast just nu är det semester i Ukraina. :)

Dakota 2013-08-19 23:41

Har alltid haft dig som en stor inspirationskälla erebos.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson