WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Dessa jävla datingsiter (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1054951)

Webmasterpro 2012-09-20 11:19

Citat:

Ursprungligen postat av trådlöst (Inlägg 20450919)
Nu vet ju dem flesta som känner till V.G någorlunda, att hans företag (vilket av de du nu syftar på) inte har så gott rykte över allt. Obetalda betalningar av V.G och hans företag, avstängning av konto efter att man uppnått en viss summa etc, gör en inte till någon "affärsman" i min mening. Då blir man rik på andras arbete vilket inte är OK, om man inte belönar dem. Men visst, han har lite personlighet och är trevlig för det mesta.

Sen skulle det vara intressant att veta vad hans diplom hos frimurarna i USA har med detta att göra?

Och innan du lägger upp en bild med Gorge W. Bush och V.G, så ta reda på fakta. Han har på sin personliga twitter skrivit något i stil med "In a meeting with George W. Bush tonight". Det folk inte vet är att han betala $2000 för att vara närvarande där. Precis som rika i USA fick träffa Jay-Z, Beyonce och Obama.

Jag har bara bra erfarenheter av Vito Glazier, alltid blixtsnabba betalningar och innan jag började skicka trafik till hans företag så bokstavligt talat sökte jag på nätet med förstoringslupp efter dåliga recensioner om det. Granskar nu för tiden alltid nätverk innan jag generar leads åt dem, på så sätt så är chansen att man ska behöva böna och be på sina knän för sin betalning låg.

Hittade en på ett forum (BHW), utöver det så har alla vart nöjda. Med det så vill jag också säga att det alltid finns folk som klagar på allt.

Vill även tillägga att Vito alltid vart trevlig vid kontakt, snabba svar, och fram för allt så hjälper han en otroligt mycket.

Det jag ville bevisa med att han har diplom inom frimurarna är att han inte är någon oseriös aktör och vet vad han sysslar med inom affärer.

Sedan så undrar jag om du har arbetet för detta företag och skickat betald trafik till det? Erfarenhet är allt. Om du fått ditt konto avstängt utan någon specifik anledning, så ger jag dig gärna support för att du ska få din betalning eller en orsak till varför den uteblivits. En affiliate som skickar legitima leads ska inte utelämnas betalning så klart.

Jag fick faktiskt min betalning igår till mitt Paypal konto, precis i tid utan krångel eller dylikt. Folk som får sina konton avstängda får det av en anledning, den främsta anledningen brukar vara dålig kvalitet på trafiken (Craiglist trafik, Facebook trafik via fansidor, och liknande) som affiliates skickar eller så är den falsk.

Visst, han betalade $2 000 för att vara närvarande vid mötet med George Bush. MEN, du kommer inte in dit som vem som helst, utan dem kollar upp din bakgrund noggrant innan. Har du massa brott och dylikt i din ryggsäck så skulle du kunna betala $10 000 och knappt då få närvara 50 meter från mötet på grund av säkerhetsrisker. Man måste som sagt ha en profil, och som du nämnde så har Vito en trevlig personlighet.

tartareandesire 2012-09-20 13:50

Citat:

Ursprungligen postat av knullis (Inlägg 20450905)
Alltså det jag försöker säga är att alla redan vet vad du tycker, men knappast någon bryr sig, tror du mindre personer här på WN är intresserade av df bara för att du gång på gång kallar det pyramidspel - oseriöst - att det drivs av ukrainskor och att du i allmänhet tycker programmet ger dig otrevliga vibbar? du kommer också med en hel del urlöjliga antaganden om att det är män som tidigare köpt sex på gatan som gillar sexdating ? du försöker gång på gång smutskasta detta. Man kan inte gilla allt och tydligen har du enorma problem med DF. Som jag sa tidigare så kommer ingen tvinga dig att arbeta med DF.. men du är moderator här och borde föregå med gott exempel för dessa " ungdomar " och tänka dig före lite innan du snackar om sexköpare - pyramidspel - och slänger ur dig smårasistiska kommentarer om ledningen.

Det verkar som att du bryr dig i allra högsta grad :) Jag har aldrig påstått att DF drivs av ukrainskor, det är andra personer som står bakom bolaget. Det jag skrev i en annan tråd var att det faktum att man rekryterat två ukrainskor på ledande positioner gav mig dåliga vibbar. Det handlar inte heller om utveckling som någon påstod i den tråden, då hade det spelat mindre roll. Jag betvivlar inte alls att de är duktiga på det de gör men de har självklart erfarenheter från Ukraina med sig in i bolaget oavsett var de studerat och bott. Hade det handlat om ett bolag som sålde bilar, juice eller översättningar hade jag inte reagerat alls men nu försöker DF mer eller mindre medvetet driva verksamhetens fokus i en ganska otrevlig riktning eftersom konkurrensen inom vanlig dejting är alltför hård tack vare de seriösa företag som sedan länge finns där. Hade de ens försökt ha ett seriöst fokus så hade de kunnat rekrytera personal från en rad andra länder utan att riskera några insinuationer från "såna som mig". Det borde väl precis som du säger vara irrelevant om de kommer från Ukraina eller inte. Rekryteringen är antingen korkad eller medveten.

Citat:

Ursprungligen postat av knullis (Inlägg 20450905)
DF kommer att existera och blir större för varje månad i Sverige - det finns inget du kan göra åt det tartar, motsatsen har redan bevisats att det inte är så att de är en mättad marknad...osv osv och varför anser du att våra affiliates slipper ta ansvar ? Vi har foto ID krav hos oss, och bryter någon mot reglerna vet vi vem i hög person vi ska kontakta, alla får ta sitt ansvar hos oss precis som hos vilket annat seriöst affiliateföretag som helst. Ser du inte detta som andra ser? Sexdatingen nischen i Sverige är enorm! och omsätter stora pengar! att de lockar till sig 1/1000 totalt oseriösa refferals som spammar, kanske klottrar på gatan eller välter bilar för att få uppmärksamhet kan knappast skyllas på DF, vi har strikta regler och tar itu med alla som bryter dem.
I Sverige finns över 75.000 medlemmar inom sexdating denna siffra ökar idag med uppåt 3-500 pers om dagen totalt sett på nätverket, det bevisar potentialen och att det verkligen finns en stor efterfrågan på det DF erbjuder, vi vill såklart att WN`s medlemmar ska få va med från början och ta del av något stort och seriöst. Marknaden är inte i närheten ens "mättad" utan man bara skrapar på toppen av isberget idag.

Att en ganska ny marknad växer är knappast varken överraskande eller imponerande. De flesta som kommer in nu tjänar dock bara småpengar medan du och ett fåtal andra som befinner dig på en högre nivå bugar, tackar och tar emot i enlighet med pyramidspelsmetoden. Det bryr jag mig inte särskilt mycket om men man behöver inte försöka göra skönmålande omskrivningar fördenskull. Jag menade naturligtvis inte heller att era affiliates slipper ta ansvar, ni hänger gärna ut de som gör fel. Ni tar däremot inget ansvar för den oseriösa verksamhet jag beskrev i det tidigare inlägget och som ni i praktiken uppmuntrar.

En av tusen som är oseriösa och spammar? I den här tråden enbart nämns på några dagar åtta sajter som spammat på olika håll och mbomelin talar i sitt inledande inlägg om "ett otal". Det handlar enbart om sexdomäner. De flesta kan nog dra en slutsats av det? Det spottas ut kopior med samma trams, man lockar till sig desperata sextörstiga män (i den kategorin hamnar alltid en väsentlig andel av de som önskar köpa sex och en liten klick av den än mer otrevliga typen) och man lockar med den retorik och marknadsföring som används, samt den niche man riktat in sig på, dessutom till sig en mycket större andel oseriösa aktörer som bara är ute efter lätta pengar och inte har särskilt mycket emot att spamma andra sajter.

Ni är som vilket annat seriöst affiliateföretag som helst? Affiliate-branschen står väl rent generellt kanske inte så högt i kurs hos många idag men hur många av de officiella trådar för affiliateföretagen här på WN hittar du med samma mängd spammande medlemmar? Dessa har betydligt fler affiliates i en alla möjliga branscher.

Citat:

Ursprungligen postat av Webmasterpro (Inlägg 20450908)
Oseriösa aktörer? Där har du fått det hela om bakfoten. Det finns som Knullis nämnde tidigare ytterst oseriösa aktörer inom alla branscher.

Ta till exempel alla telefonförsäljare som ringer upp privatpersoner stup i kvarten för att pressa på dessa att köpa alla slags typer av produkter som inte fungerar för fem öre. För att inte tala om hur man som anställd blir behandlad på ett callcenter om man har svårt att tvinga på folk riktigt onödiga prylar.

Naturligtvis finns det oseriösa inom alla branscher. Det finns oseriösa aktörer inom telefonförsäljning och det finns oseriösa aktörer inom dejting, t.ex. DF. Jag har inte påstått något annat. Beroende på hur man utformar verksamheten så uppmuntrar man olika typer av beteenden. Här har man valt en modell som uppmuntrar oseriösa slutsäljare precis som man gör om man låter sina säljare sälja till senila pensionärer, struntar i NIX eller låter de anställda arbeta sälja skräpprodukter till största delen eller helt mot provision.

Citat:

Sedan, så vill jag informera dig om att offentliga affärsmän är verksamma inom denna bransch som du påstår dra till sig oseriösa typer.

Bland annat Vito Glazers, som har fått diplom av frimurarna i USA. Kallar du han också en oseriös aktör?

Denna man alltså (Vito Glazers till höger) -> http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphoto...82913484_n.jpg

Hans företag är till stor del baserat på dejting och vuxendejting.

Jag förstår inte alls vad du vill säga med detta? Bara för att någon annan driver seriös verksamhet så blir inte DF per automatik en seriös verksamhet. En "offentlig affärsman" behöver inte heller bedriva seriös verksamhet i alla lägen. Det finns exempelvis en rad "offentliga affärsmän" i Östeuropa som haft och har kontakter med den organiserade brottsligheten. För en del individer är pengar en större drivkraft än laglydighet. Jag har inte alls koll på vad det är för företag Viro Glazers driver utöver CPAtank men om du väldigt gärna vill ta den diskussionen så får du gärna informera mig. Det har dock inget som helst med DF att göra, såvida han inte är med på ett hörn även där?

Citat:

Dina argument är sannerligen trångsynta om något, och skulle du framföra dessa för en som har vart insatt inom de flesta branscher inklusive dejting under en lång tid så skulle denne person inte ens ta sig orken att lägga fram belägg för dina påståenden. Denne person skulle fram för allt vrida på huvudet för detta påstående:

Med det menar du alltså att Knullis inte är särskilt insatt i branschen? Han verkar tvärtom väldigt mån om att försöka motbevisa mina "trångsynta argument" trots att det som sker i praktiken inte alls stämmer överens med hans teorier.

Nej, är DF en seriös verksamhet så är McDonalds en lyxrestaurang.

knullis 2012-09-20 13:58

japp japp du är verkligen smart tartar... bra förebild som moderators skall vara på ett forum .
Sen tackar jag dig för all tid du lägger ner på att skriva om datingfactory här på wn, inte så många som lyssnar på din smutskastning dock för tickar in bra med refferals denna vecka och trafiken till df.se har tredubblats . Du tycker inte df är en seriös verksamhet medans så gott som 99% av alla som provat det tycker det. Jag får helt enkelt sluta störa mig på dina smutskastningsförsök. Och du får helt enkelt försöka sova gott ändå trots att det lutar emot att DF är en väldigt seriös verksamhet gillat av WN medlemmarna .

Nu har jag inte tid att skriva här mer ska gå och håva in ett gäng sexköpande gubbar till mina DF sidor igen... så att ukrainskorna kan bada i pengar. ..

TheCheesePolice 2012-09-20 14:01

Hahaha, är du på allvar Tartareandesire? Vilka skulle dessa 'seriösa' dejtingföretag vara? Vad gäller sexdating så är det ju knappast en ny nisch, har funnits sen 90-talet..

Webmasterpro 2012-09-20 15:09

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20450961)
Det verkar som att du bryr dig i allra högsta grad Jag har aldrig påstått att DF drivs av ukrainskor, det är andra personer som står bakom bolaget. Det jag skrev i en annan tråd var att det faktum att man rekryterat två ukrainskor på ledande positioner gav mig dåliga vibbar. Det handlar inte heller om utveckling som någon påstod i den tråden, då hade det spelat mindre roll. Jag betvivlar inte alls att de är duktiga på det de gör men de har självklart erfarenheter från Ukraina med sig in i bolaget oavsett var de studerat och bott. Hade det handlat om ett bolag som sålde bilar, juice eller översättningar hade jag inte reagerat alls men nu försöker DF mer eller mindre medvetet driva verksamhetens fokus i en ganska otrevlig riktning eftersom konkurrensen inom vanlig dejting är alltför hård tack vare de seriösa företag som sedan länge finns där. Hade de ens försökt ha ett seriöst fokus så hade de kunnat rekrytera personal från en rad andra länder utan att riskera några insinuationer från "såna som mig". Det borde väl precis som du säger vara irrelevant om de kommer från Ukraina eller inte. Rekryteringen är antingen korkad eller medveten.

Erfarenheter från Ukraina med sig in i bolaget oavsett var de studerat och bott? Är inte det lite fördomsfullt om någonting? Vilka typer av erfarenheter skulle detta vara? Nu är vi återigen tillbaka på samma ruta vart tydligen ens skicklighet och ledarskap grundas på vilken etnicitet man tillhör.

Motivera gärna ditt påstående om att Datingfactory försöker driva sin verksamhet mot en otrevlig riktning.

Om man kommer på en smart lösning som kan revolutionera en marknad så är det väl klart som attan att man sätter sin idé i i verk? Vi lever i 2012 nu, nu måste man vara kreativ och sticka ut från mängden för att lyckas skapa en lösning som tar den marknad man riktar in sig på med storm.

I detta fall så har Datingfactory riktat in sig på en White Label lösning som tillåter dem att ta över en stor andel av sexdating marknaden internationellt och ha chans att konkurrera med dem större företagen. Detta är rena affärer och ingenting annat, business is business. Det förstår vem som helst

Om jag har förstått det rätt, så skulle din inställning mot DF bli positiv om företaget hade rekryterat personal från andra länder? Förstår du själv hur det låter.

Det förvånar mig inte om du tycker att stora etablerade sexdating hemsidor är ytterst seriösa just på grund av att de har anställt "rätt typ" av personal.

Citat:

Att en ganska ny marknad växer är knappast varken överraskande eller imponerande. De flesta som kommer in nu tjänar dock bara småpengar medan du och ett fåtal andra som befinner dig på en högre nivå bugar, tackar och tar emot i enlighet med pyramidspelsmetoden. Det bryr jag mig inte särskilt mycket om men man behöver inte försöka göra skönmålande omskrivningar fördenskull. Jag menade naturligtvis inte heller att era affiliates slipper ta ansvar, ni hänger gärna ut de som gör fel. Ni tar däremot inget ansvar för den oseriösa verksamhet jag beskrev i det tidigare inlägget och som ni i praktiken uppmuntrar.

En av tusen som är oseriösa och spammar? I den här tråden enbart nämns på några dagar åtta sajter som spammat på olika håll och mbomelin talar i sitt inledande inlägg om "ett otal". Det handlar enbart om sexdomäner. De flesta kan nog dra en slutsats av det? Det spottas ut kopior med samma trams, man lockar till sig desperata sextörstiga män (i den kategorin hamnar alltid en väsentlig andel av de som önskar köpa sex och en liten klick av den än mer otrevliga typen) och man lockar med den retorik och marknadsföring som används, samt den niche man riktat in sig på, dessutom till sig en mycket större andel oseriösa aktörer som bara är ute efter lätta pengar och inte har särskilt mycket emot att spamma andra sajter.

Ni är som vilket annat seriöst affiliateföretag som helst? Affiliate-branschen står väl rent generellt kanske inte så högt i kurs hos många idag men hur många av de officiella trådar för affiliateföretagen här på WN hittar du med samma mängd spammande medlemmar? Dessa har betydligt fler affiliates i en alla möjliga branscher.
Tidigare så nämnde du själv även att sexdating är en övermättad marknad och nu påstår du att detta är en ny marknad som växer? Denna marknad har funnits sedan porrtidningar tillkom och har följt med teknologin väl. Det slog igenom med telesex och fortsatte i sexdating via internet. Den kommer också fortsätta växa kontinuerligt, även om internet skulle censureras totalt så skulle den få fäste på nästa typ av teknologi.

Varför har du sedan en så otroligt negativ inställning mot att folk har lyckats väl med detta affiliate program? Du kan också göra det med hårt arbete. Ingenting illa menat, men detta låter som typisk jantelags avundsjuka. "Du skall inte tro att du är något.".

Självklart så kommer de individer som sitter på toppen alltid tjäna mest, detta gäller i alla typ av yrken.

Lika självklart som att vi människor äter kött, just på grund av att vi är högst upp i näringskedjan / på toppen av "pyramiden". Hade det vart tvärtom så hade ju alla gått och klagat på sina chefer om att de tjänar mer pengar än sina anställda och har en högre rangn.

Om nu Datingfactory skulle vara en oseriös verksamhet så skulle hela sexdating marknaden vara det då alla sajter som baseras på denna nische bygger på samma koncept.

Spam förekommer ÖVERALLT, som du också tidigare nämnt här i tråden.

"Finns stora företag som beter sig precis lika illa åt. Operatörer som Tele2, Telenor och ComHem låter ungdomar trakassera människor i köpcenter varje dag..."

Postkodslotteriet spammar ut tusentals inviterande brev om att man ska gå med i deras program till brevlådor, och ingen lyfter konstigt nog ett finger för det. Vill man inte ha deras spontant skickade inviter om att gå med i deras lotteri som dem hysteriskt skickar ut till hela Sverige så ringer man upp företaget och förklarar detta. Lyssnar dem inte och fortsätter skicka reklam så tar man ännu mer drastiska åtgärder.

Facebook uppkom ju också till stor del via spam. Man får helt enkelt inse att marknaden är hård i dagsläget och folk gör vad som helst för att höras. Det har gått så himla långt. Spam är djävulens påfund helt enkelt.

Sedan så har DF tagit åtgärd mot dessa åtta domäner, och kommer fortsätta göra det. Vilket är väldigt bra gjort, med tanke på att dem inte ens tillhandåller domänerna. När man ska skapa en ny sida på DF så går man även med på detta:

"
Partners are responsible for their domain name used on our platform and for the promotion that they run for their sites.
Partner web-site including the domain name or sub-domain must not infringe any trademarks. Offending sites will be deleted from the system without any notice."

Att gå till roten med problemet skulle vara att ringa upp ägarna till domänerna och ta itu med det indirekt. Folk marknadsför vad som helst dessa dagar på andras hemsidor, och det enklaste sättet att få bukt med problemet är då att ta det personligt med tanke på den anonymitet som internet erbjuder idag.

Citat:

Jag förstår inte alls vad du vill säga med detta? Bara för att någon annan driver seriös verksamhet så blir inte DF per automatik en seriös verksamhet. En "offentlig affärsman" behöver inte heller bedriva seriös verksamhet i alla lägen. Det finns exempelvis en rad "offentliga affärsmän" i Östeuropa som haft och har kontakter med den organiserade brottsligheten. För en del individer är pengar en större drivkraft än laglydighet. Jag har inte alls koll på vad det är för företag Viro Glazers driver utöver CPAtank men om du väldigt gärna vill ta den diskussionen så får du gärna informera mig. Det har dock inget som helst med DF att göra, såvida han inte är med på ett hörn även där?

Med det menar du alltså att Knullis inte är särskilt insatt i branschen? Han verkar tvärtom väldigt mån om att försöka motbevisa mina "trångsynta argument" trots att det som sker i praktiken inte alls stämmer överens med hans teorier.

Nej, är DF en seriös verksamhet så är McDonalds en lyxrestaurang.
Du har tidigare nämnt att det bara är oseriösa typer som drar sig till den marknaden som DF är verksam inom. Det jag ville säga med att hänvisa till Vito Glaziers och andra affärsmän är att detta inte stämmer.

Så som det ser ut idag så är pornografi och sexdating att betraktas som en bransch som generar otroligt stora pengar. Vart det finns pengar finns det alltid etablerade seriösa företag också som drivs av driftiga personer. Utbud och efterfrågan helt enkelt.

Ja, självklart så finns det personer för allt. Offentliga affärsmän som har kontakter med brottslingar & politiker som festar bort skattepengar. Men nu bedriver inte Datingfactory någon brottslighet verksamhet så varför dra in kriminalitet i det hela? Pengar är det som styr världen och får allt att fungera, och alla seriösa företag vill ju självklart tjäna pengar.

Knullis representerar DF här i Sverige och har upprepade gånger besvarat dina funderingar angående detta White Label program. Men när två helt skilda åsikter stöter ihop med varandra så är det som att två positiva magneter ställs mot varandra.

Vad är din benämning på ett seriöst företag? Skulle vara intressant att veta, då du uppenbarligen har sky höga kriterier som måste uppfyllas för att ett företag ska få en OK stämpel. Du har nämnt att det inte bör ledas av ukrainskor redan och helst ha personal från "en rad andra länder".

tartareandesire 2012-09-20 16:43

Citat:

Ursprungligen postat av TheCheesePolice (Inlägg 20450963)
Hahaha, är du på allvar Tartareandesire? Vilka skulle dessa 'seriösa' dejtingföretag vara? Vad gäller sexdating så är det ju knappast en ny nisch, har funnits sen 90-talet..

Match.com och eDarling t.ex. Företeelsen är naturligtvis inte ny men det har inte funnits någon riktigt bra och effektiv internationellt fungerande white label-lösning tidigare som nu gör det möjligt för en handfull personer att tjäna pengar på alla naiva kids och andra lättköpa individer.

Citat:

Ursprungligen postat av Webmasterpro (Inlägg 20450974)
Erfarenheter från Ukraina med sig in i bolaget oavsett var de studerat och bott? Är inte det lite fördomsfullt om någonting? Vilka typer av erfarenheter skulle detta vara? Nu är vi återigen tillbaka på samma ruta vart tydligen ens skicklighet och ledarskap grundas på vilken etnicitet man tillhör.

Motivera gärna ditt påstående om att Datingfactory försöker driva sin verksamhet mot en otrevlig riktning.

Jag har inga som helst fördomar mot ukrainare eller ukrainskor. Det handlar om vissa företeelser som förekommer i betydligt större utsträckning i vissa länder och som ganska enkelt kan förknippas med den verksamhet som Dating Factory sysslar med. Sök exempelvis på Ukraine mail order utan filter i Google om du inte listat ut det själv redan. Som sagt var, antingen är det en mindre intelligent ledning i företaget eller så är det en medveten strategi. Jag har ingenting emot ukrainskorna, jag har något emot den verksamhet som Dating Factory bedriver, eller snarare den verksamhet som de uppmuntrar. Denna otrevliga riktning har jag redan beskrivit i tidigare svar.

Citat:

I detta fall så har Datingfactory riktat in sig på en White Label lösning som tillåter dem att ta över en stor andel av sexdating marknaden internationellt och ha chans att konkurrera med dem större företagen. Detta är rena affärer och ingenting annat, business is business. Det förstår vem som helst

Jag har inte påstått att det är annat än affärer. Jag ogillar de "affärer" som Blackwater gjort i Irak också precis som jag ogillar de "affärer" internationella gruvföretag gör i Afrika där de låter lokalanställda arbeta under usla förhållanden. Att någon driver ett företag med vinst legitimerar inte per automatik verksamheten även om du kanske anser det. Jag kommer alltid att kritisera etiskt förkastlig företagsverksamhet oavsett var i världen den sker.

Citat:

Om jag har förstått det rätt, så skulle din inställning mot DF bli positiv om företaget hade rekryterat personal från andra länder? Förstår du själv hur det låter.

Nej, du har inte förstått det rätt.

Citat:

Det förvånar mig inte om du tycker att stora etablerade sexdating hemsidor är ytterst seriösa just på grund av att de har anställt "rätt typ" av personal.

Prepare yourself to be amazed. Jag ser inte någon sexdating-sida som nämnvärt seriös men det är en väsentlig skillnad mellan att driva en vanlig sida och ett pyramidliknande affiliate-program. Då lockar man dels till sig stora skaror av oseriösa spammare (som vi ser en rad exempel på i den här tråden) och dels en större andel av den typ av slutkunder som jag talar om tidigare. De personer som befinner sig längst ner i pyramiden behöver arbeta betydligt hårdare än de längst upp för att tjäna ens hälften. Är det en rättvis modell och ett schysst företagande? Det är inte bara EN sak som gör DF till ett oseriöst företag, det är en rad olika saker som sammantaget ger en mycket negativ bild.

Citat:

Tidigare så nämnde du själv även att sexdating är en övermättad marknad och nu påstår du att detta är en ny marknad som växer? Denna marknad har funnits sedan porrtidningar tillkom och har följt med teknologin väl. Det slog igenom med telesex och fortsatte i sexdating via internet. Den kommer också fortsätta växa kontinuerligt, även om internet skulle censureras totalt så skulle den få fäste på nästa typ av teknologi.

Jag menade att dejting var en övermättad marknad då det inte beskrevs som ren sexdejting där jag svarade. Handlar det enkom om sexdejting så finns det ju naturligtvis färre seriösa aktörer, precis som McDonalds lockar till sig färre finsmakare. Nu är DF först ut med en bra och effektiv white label-lösning men det gör inte saken bättre för de personer som är längst ner i pyramiden. Många av dessa lockas till sådana spam-metoder som nämns här i tråden.

Citat:

Varför har du sedan en så otroligt negativ inställning mot att folk har lyckats väl med detta affiliate program? Du kan också göra det med hårt arbete. Ingenting illa menat, men detta låter som typisk jantelags avundsjuka. "Du skall inte tro att du är något.".

Det är lätt att bemöta kritik med ett icke-argument. Jag har personligen inget som helst intresse av att beblanda mig med sådan verksamhet. Jag skulle heller aldrig få för mig att kritisera majoriteten av medlemmarna på det här forumet, oavsett om de lyckats bra eller inte. De flesta bedriver seriös verksamhet och jobbar hårt med seriösa metoder men det finns tyvärr undantag.

Citat:

Självklart så kommer de individer som sitter på toppen alltid tjäna mest, detta gäller i alla typ av yrken.

Det var en ganska märklig slutsats. Nu talar du kanske om anställda inom företaget? Där är det väl inte särskilt märkligt att en chef har högre lön än en "vanlig" anställd. De som ansluter sig till ett pyramidspelsföretag som Dating Factory är emellertid inte anställda. Skillnaden i ett pyramidspelsföretag är att de som hoppade på tidigt tjänar mer pengar oavsett om de arbetar eller inte och det genererar alltid ett mycket negativt beteende på de lägsta nivåerna vilket vi återigen kan se genom alla de spammande sidor som listas här i tråden. De får en tillsägelse, de högst upp tjänar pengar och de kan fortsätta och försöka hitta andra som gör samma sak i nästa steg. Det finns inget positivt med denna affärsmodell även om de i toppen av naturliga skäl inte delar denna uppfattning. När man verkar i en bransch som denna så blir resultatet naturligtvis än värre.

Citat:

Facebook uppkom ju också till stor del via spam. Man får helt enkelt inse att marknaden är hård i dagsläget och folk gör vad som helst för att höras. Det har gått så himla långt. Spam är djävulens påfund helt enkelt.

Jag accepterar inte att folk gör vad som helst för att höras och det tror jag inte att de flesta andra gör heller. Tycker du att det är okej att spamma på det här viset?

Citat:

Du har tidigare nämnt att det bara är oseriösa typer som drar sig till den marknaden som DF är verksam inom. Det jag ville säga med att hänvisa till Vito Glaziers och andra affärsmän är att detta inte stämmer.

Fel återigen, jag har sagt att man i högre utsträckning lockar till sig vissa typer av personer och kunder, inte BARA dessa.

Citat:

Så som det ser ut idag så är pornografi och sexdating att betraktas som en bransch som generar otroligt stora pengar. Vart det finns pengar finns det alltid etablerade seriösa företag också som drivs av driftiga personer. Utbud och efterfrågan helt enkelt.

Jag har inget emot vare sig pornografi eller sexdating, vill man syssla med det så är det fritt fram. Det jag har något emot är oseriöst och oetiskt företagande oavsett om det gäller bilar, sex eller tekakor.

Citat:

Vad är din benämning på ett seriöst företag? Skulle vara intressant att veta, då du uppenbarligen har sky höga kriterier som måste uppfyllas för att ett företag ska få en OK stämpel. Du har nämnt att det inte bör ledas av ukrainskor redan och helst ha personal från "en rad andra länder".

Nej, det har jag heller aldrig påstått. Jag har inte ställt upp några kriterier för vad som är ett seriöst företag, de allra flesta företag är seriösa som sagt var. Däremot kan jag ge en lista på exempel på vad jag ser som oseriös företagsverksamhet ifall det är intressant.

TheCheesePolice 2012-09-20 16:54

Citat:

Match.com och eDarling t.ex. Företeelsen är naturligtvis inte ny men det har inte funnits någon riktigt bra och effektiv internationellt fungerande white label-lösning tidigare som nu gör det möjligt för en handfull personer att tjäna pengar på alla naiva kids och andra lättköpa individer.
Sen när är Match.com seriöst? De sysslar med minst lika mycket rebilling som andra, om inte värre eftersom de inte slutar ta betalt efter att folk sagt upp sina konton. Du verkar inte ha någon som helst aning om vad du pratar om, kan du inte bara låta det vara? "Kids" är f.ö inte tillåtna på DatingFactory, det är 18-årsgräns.

tartareandesire 2012-09-20 17:18

Citat:

Ursprungligen postat av TheCheesePolice (Inlägg 20450987)
Sen när är Match.com seriöst? De sysslar med minst lika mycket rebilling som andra, om inte värre eftersom de inte slutar ta betalt efter att folk sagt upp sina konton. Du verkar inte ha någon som helst aning om vad du pratar om, kan du inte bara låta det vara? "Kids" är f.ö inte tillåtna på DatingFactory, det är 18-årsgräns.

Om du menar att Match.com är oseriösa så säger du väl per automatik att du anser Dating Factory vara rejält oseriösa också? Skillnaden är ju enorm... Råkar väl se 18-20 som kids också, du kan byta ut det mot "unga män" om du vill :)

TheCheesePolice 2012-09-20 17:25

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20450992)
Om du menar att Match.com är oseriösa så säger du väl per automatik att du anser Dating Factory vara rejält oseriösa också? Skillnaden är ju enorm... Råkar väl se 18-20 som kids också, du kan byta ut det mot "unga män" om du vill :)

Det finns stora skillnader mellan DF och Match. Till att börja med erbjuds DFs medlemmar ett betydligt större underlag av medlemmar tack vare white label-funktionen, och vidare tar man inte betalt för medlemskap folk inte har. Med tanke på att du anser Match vara seriöst borde du tycka att DF är guds gåva till dejtingverksamheten.

tartareandesire 2012-09-20 18:03

Citat:

Ursprungligen postat av TheCheesePolice (Inlägg 20450995)
Det finns stora skillnader mellan DF och Match. Till att börja med erbjuds DFs medlemmar ett betydligt större underlag av medlemmar tack vare white label-funktionen, och vidare tar man inte betalt för medlemskap folk inte har. Med tanke på att du anser Match vara seriöst borde du tycka att DF är guds gåva till dejtingverksamheten.

Nej, helt tvärtom. Hur många webbplatser representerar Dating Factory i Sverige idag? Det är helt uppenbart betydligt fler än 1 av 1000 som spammar. Annars skulle det vara runt 10 000 webbplatser och då skulle majoriteten inte tjäna några pengar vilket alltså inte stämmer.

Ytterligare oseriösa marknadsföringsmetoder hittar man ganska lätt om man följer de webbplatser som marknadsförs genom Datingfactory.se (antagligen för att de är tidigt rekryterade som ger mer inkomster?). Där hittar man texter som dessa på uaeemirates.com:

"Million of members from around Europe, UK, US, Canada, Australia are eager to find love and romance in Dubai / UAE."

"We have a data base of more than 1 million members."

Jo, tjena. Miljoner medlemmar som söker kärlek i Förenade Arabemiraten? Kärlek dessutom, här handlar det inte om sexdating... Man antyder att man skulle ha flera miljoner medlemmar som söker just det som webbplatsen riktar sig till. Samma sak ser man på många DF-sajter.

Inget av detta är kanske extremt allvarligt i sig men allt sammantaget så ger det en mycket tydlig bild av verksamheten. I toppen av pyramiden sitter personer som i princip gör vad som helst för att tjäna pengar och då är det knappast konstigt att de längst ner lockas in i samma tankar, därav alla spamförsök och annat elände som de i toppen inte längre är i behov av själva.

tartareandesire 2012-09-20 19:00

Citat:

Ursprungligen postat av TheCheesePolice (Inlägg 20450995)

Sen har Dating Factory minst en affiliate på WN som är under 18, antagligen fler. Det går ju bra att använda äldre släktingars uppgifter... Så vitt jag kan se står det heller ingenting om åldersgräns på DatingFactory.se vilket är högst anmärkningsvärt när det handlar om en verksamhet med fokus på sex.

spajk 2012-09-20 20:07

tartareandesire: det är nog dags att ge upp. Dina argument är patetiska, dina anklagande är tagna ur det blå. Du representerar WN och det känns som du bidrar stort till förfallet av detta forum.

Det känns som alla inlägg du gör, är mothugg.

erebos 2012-09-20 21:10

Tartarandesire har rätt i att en upprensning inte vore helt fel iofs och troligen kommer den väl snart.
Datingfactory satsar på nichade datingsajter av ALLA de slag och marknaden har styrt fokuset mot sexdatingen helt klart.
Störst intresse där och lättast att tjäna pengar.
Har ju själv både kk.nu och love.nu och inkomstmässigt är dom långt ifrån varandra.

knullis 2012-09-20 21:22

Ja självklart ska inte refferals finnas i något affiliateprogram som bryter emot reglerna. Det Tartar gör är att smutskasta DF från alla håll och kanter och tala om hur det fungerar, hur de ska vara, vilka som är seriösa och vilka som är oseriösa, utan att själv vara insatt i branchen alls. (det märks också så tydligt hur korkad han är inom detta ämne, men ändå kan han inte låta bli att lägga sig i) Tvångstankar om att attackera alla df trådar? .

En upprensning sker när rapporter om regelbrott kommer in, precis som de nu gjort i denna tråd, siteägarna som drabbas av spammet blir nöjda i slutändan, vi på DF blir nöjda att spam upphör, alla blir nöjda till slut ( förutom tartar )
Sen behöver inte alla tycka lika om allt på ett forum som delvis är till för debatt, känner bara att en viss moderator trampar lite över linjerna gällande detta och att ja verkligen tycker ledningen för wn borde se efter om man ska ha kvar en så fördomsfull - rasistisk - påhittig - allvetande moderator . Personligen tycker jag moderators på ett forum ska bemöta alla medlemmar med respekt, vara tillmötesgående och förstående,ödmjuk inte ständigt klanka och gnälla som en ko med tandvärk .

Erebos: Jaa lättförtjänta pengar lockar till sig spammare, alltid gjort kommer alltid göra och visst är det sexdatingbranchen där pengarna ligger om man tittar på DF.

Vi skriver guider om SEO optimering av df sidor , vi lanserar bloggportaler där vi erbjuder gratis dejtingbloggar och dylikt allt för att DF medlemmarna ska lära sig legala marknadsföringsmetoder istället. Vi har personlig support via skype ( i mån av tid), där vi mer än gärna lär ut knep & knåp som håller sig inom ramarna för våra regler Vi är också i startskedet för ett nytt projekt om ett script som förhoppningsvis kan släppas i vinter som delas ut / säljs till DF refferals att ha till seriös marknadsföring ---> mer info om detta om nån månad. Men Vi kommer aldrig slippa spammare helt, det viktiga är ju att vi har det i reglerna tydligt, och att vi agerar blixtsnabbt när rapporter om spam kommer in.

tartareandesire 2012-09-20 21:37

Citat:

Ursprungligen postat av spajk (Inlägg 20451014)
tartareandesire: det är nog dags att ge upp. Dina argument är patetiska, dina anklagande är tagna ur det blå. Du representerar WN och det känns som du bidrar stort till förfallet av detta forum.

Det känns som alla inlägg du gör, är mothugg.

Med undantag för många av de svar som gjorts i Off topic-trådar (många av dessa svar på vissa medlemmars ständiga attacker mot staten, invandrare och andra "idioter") kan jag inte se att det skulle vara på det viset, åtminstone inte när jag tittar på de senaste inläggen. Mina åsikter i den här tråden, liksom övriga diskussionstrådar, är mina egna och ingen annans.

Det vore avslutningsvis hur som helst intressant att veta om det finns någon åldersgräns för affiliates på Dating Factory?

knullis 2012-09-20 21:48

Åldersgränsen är 18 år . Vanligtvis kan man inte göra affärer eller bedriva form av affärsverksamhet innan man fyllt 18 år . Man måste ju också vara 18+ för att ingå i juridiskt bindande avtal (vanligtvis). Och då vi tar foto ID på våra medlemmar i kontodetaljerna är det väldigt lätt att hålla reda på det.

Och visst om olles mamma registrerar ett konto på sig som olle driver och bara är 15 år blir ju omöjligt att kontrollera, men det är fortfarande olles mamma som får vara ansvarig.
som svar på påhoppet där du sa att "äldre kan ju regga konton....."

tartareandesire 2012-09-20 21:59

Citat:

Ursprungligen postat av knullis (Inlägg 20451027)
Åldersgränsen är 18 år . Vanligtvis kan man inte göra affärer eller bedriva form av affärsverksamhet innan man fyllt 18 år . Man måste ju också vara 18+ för att ingå i juridiskt bindande avtal (vanligtvis). Och då vi tar foto ID på våra medlemmar i kontodetaljerna är det väldigt lätt att hålla reda på det.

Och visst om olles mamma registrerar ett konto på sig som olle driver och bara är 15 år blir ju omöjligt att kontrollera, men det är fortfarande olles mamma som får vara ansvarig.
som svar på påhoppet där du sa att "äldre kan ju regga konton....."

Det var inget påhopp, det var ett konstaterande att ni har minst en aktiv affiliate under 18 här på forumet och antagligen ytterligare en som du kanske redan känner till. Jag kritiserar DF, är det någon som går till personangrepp så är det snarast du.

knullis 2012-09-20 22:03

Jaja har nu iaf besvarat din fråga om åldersgräns, och det var därmed den sista frågan jag någonsin kommer besvara dig om någonting överhuvudtaget. Det är inte precis konstruktiv kritik du kommer med tartar .. .. herregud läs igenom dina egna kommentarer och hur folk reagerar på dem så kommer du se .. ..
Alltid insett att vi är som varandras motpoler, men ändå tyckt du ibland har rätt intelligenta saker och motargumenteringar, men denna gång har du verkligen spårat ur, ut på hal is om ett ämne du inte kan något alls om men istället för att erkänna det låtsas du veta allt bäst på ett väldigt drygt och dåligt sätt dessutom.
Du tappar också fokus helt på att du borde föregå med lite gott exempel här... för du är så exalherad av att försöka svartmåla df....
Har ett flertal ggr snällt bett dig hålla dig till saker du är kunnig inom, och lämna diskussionerna om DF till dem som är intresserade av det och jobbar med det men neej. ..

tartareandesire 2012-09-20 22:07

Citat:

Ursprungligen postat av knullis (Inlägg 20451032)
Jaja har nu iaf besvarat din fråga om åldersgräns, och det var därmed den sista frågan jag någonsin kommer besvara dig om någonting överhuvudtaget. Det är inte precis konstruktiv kritik du kommer med tartar .. .. herregud läs igenom dina egna kommentarer och hur folk reagerar på dem så kommer du se .. ..

Då kanske ni borde påpeka denna åldersgräns på er webbsida och visa någon vilja att bli av med de som inte följer denna regel? Jag kan skicka pm om vem det gäller ifall ni är intresserade av att följa reglerna själva.

Webmasterpro 2012-09-20 22:40

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20451033)
Då kanske ni borde påpeka denna åldersgräns på er webbsida och visa någon vilja att bli av med de som inte följer denna regel? Jag kan skicka pm om vem det gäller ifall ni är intresserade av att följa reglerna själva.

Jag tror knappt själv det jag läser. Vad är felet på dig? Någonting måste det ju vara som fick igång denna häxjakt på affiliates helt plötsligt nu. Nu känner jag att tråden fick en otroligt personlig vändning nu, vart man ska börja hänga ut oskyldiga ungdomar som nyss gjort sin debut på internet med sin moders alternativt faders namn. Detta var droppen för mig i alla fall, och fick kvällskaffet att smaka riktigt illa.

Allt du kommer med är ju riktigt vassa mothugg som tidigare nämnt, vilket skapar en riktigt dålig stämning. Visa lite respekt åtminstone och försök förstå att det finns vissa människor som specialiserar sig på denna marknad, och ja, det är en marknad.

Du målar upp folk som jobbar med DF som pyramidsspelsdyrkande oseriösa personer med ont intresse bara för att du har problem med arbetsområdet.

Sedan så har jag vart delaktig på diverse forum och en tråd som fastnade på minnet väldigt bra handlade om en pojke på 16 år som var överlycklig över att kunna hjälpa sin fader som tappat jobbet med räkningar tack vare sin framgång online. Men sådant tänker du ju självklart inte på.

Ibland så verkar folk veta allt om andras liv, kan inte leva sig eget, och det är det som är så fint.

När du spottar ut dig sådana här påståenden så försvinner lusten att läsa din sörja och svara på sånt här skitsnack, så nu ska jag kika in på inställning om det finns något alternativ för att dölja dina inlägg. Sedan bege mig till ett annat IM forum ett tag för att få läsa lite vettigare saker.

nosnaj 2012-09-20 22:42

Citat:

Ursprungligen postat av Webmasterpro (Inlägg 20451040)
Jag tror knappt själv det jag läser. Vad är felet på dig? Någonting måste det ju vara som fick igång denna häxjakt på affiliates helt plötsligt nu. Nu känner jag att tråden fick en otroligt personlig vändning nu, vart man ska börja hänga ut oskyldiga ungdomar som nyss gjort sin debut på internet med sin moders alternativt faders namn. Detta var droppen för mig i alla fall, och fick kvällskaffet att smaka riktigt illa.

Allt du kommer med är ju riktigt vassa mothugg som tidigare nämnt, vilket skapar en riktigt dålig stämning. Visa lite respekt åtminstone och försök förstå att det finns vissa människor som specialiserar sig på denna marknad, och ja, det är en marknad. Du målar upp folk som jobbar med DF som pyramidsspelsdyrkande oseriösa personer med ont intresse bara för att du har problem med arbetsområdet.

Sedan så har jag vart delaktig på diverse forum och en som fastnade på minnet väldigt bra handlade om en pojke på 16 år som var överlycklig över att kunna hjälpa sin fader som tappat jobbet med räkningar tack vare sin framgång online. Men sådant tänker du ju självklart inte på.

Ibland så verkar folk veta allt om andras liv, kan inte leva sig eget, och det är det som är så fint.

Om personen/personerna nu är registrerade på sig själv och inte föräldrar är det väl klart åtgärd bör vidtas, eller varför stör du dig på detta?
Det är ju DF som satt reglerna, ta det med dom om du har problem?

Webmasterpro 2012-09-20 22:45

Citat:

Ursprungligen postat av nosnaj (Inlägg 20451041)
Om personen/personerna nu är registrerade på sig själv och inte föräldrar är det väl klart åtgärd bör vidtas, eller varför stör du dig på detta?
Det är ju DF som satt reglerna, ta det med dom om du har problem?

Ja, detta är väl lika självklart som att Tartar inte har någon rätt att agera polis / detektiv helt plötsligt och börja luska upp / stalka folk som använder detta forum för att få mer kunskap inom det som diskuteras här.

Hade jag vart den utsatte så hade det stört mig otroligt mycket om någon kom och rotade i mitt privatliv, för att leta fram fel i syfte att förstöra, och jag hade nog rett ut situationen självmant för eller senare vad än nu gäller. Sånt beteende ska man lära sig tacklas med, för det är då inte fint på något sätt- och vis men tyvärr allt för förekommande.

tartareandesire 2012-09-21 00:03

Citat:

Ursprungligen postat av Webmasterpro (Inlägg 20451042)
Ja, detta är väl lika självklart som att Tartar inte har någon rätt att agera polis / detektiv helt plötsligt och börja luska upp / stalka folk som använder detta forum för att få mer kunskap inom det som diskuteras här.

Hade jag vart den utsatte så hade det stört mig otroligt mycket om någon kom och rotade i mitt privatliv, för att leta fram fel i syfte att förstöra, och jag hade nog rett ut situationen självmant för eller senare vad än nu gäller. Sånt beteende ska man lära sig tacklas med, för det är då inte fint på något sätt- och vis men tyvärr allt för förekommande.

Det har jag inte gjort, de har själva informerat om ålder och verksamhet. Denna kritik är dessutom inte riktad mot ungdomarna i första hand utan mot DF som inte ens bemödat sig med att informera om åldersgränsen på sina webbplatser trots att de fokuserar på sex. Det missar ALDRIG en seriös aktör i en bransch som handlar om sex.

trådlöst 2012-09-21 00:08

Citat:

Ursprungligen postat av Webmasterpro (Inlägg 20450923)
Jag har bara bra erfarenheter av Vito Glazier, alltid blixtsnabba betalningar och innan jag började skicka trafik till hans företag så bokstavligt talat sökte jag på nätet med förstoringslupp efter dåliga recensioner om det. Granskar nu för tiden alltid nätverk innan jag generar leads åt dem, på så sätt så är chansen att man ska behöva böna och be på sina knän för sin betalning låg.

Hittade en på ett forum (BHW), utöver det så har alla vart nöjda. Med det så vill jag också säga att det alltid finns folk som klagar på allt.

Vill även tillägga att Vito alltid vart trevlig vid kontakt, snabba svar, och fram för allt så hjälper han en otroligt mycket.

Det jag ville bevisa med att han har diplom inom frimurarna är att han inte är någon oseriös aktör och vet vad han sysslar med inom affärer.

Sedan så undrar jag om du har arbetet för detta företag och skickat betald trafik till det? Erfarenhet är allt. Om du fått ditt konto avstängt utan någon specifik anledning, så ger jag dig gärna support för att du ska få din betalning eller en orsak till varför den uteblivits. En affiliate som skickar legitima leads ska inte utelämnas betalning så klart.

Jag fick faktiskt min betalning igår till mitt Paypal konto, precis i tid utan krångel eller dylikt. Folk som får sina konton avstängda får det av en anledning, den främsta anledningen brukar vara dålig kvalitet på trafiken (Craiglist trafik, Facebook trafik via fansidor, och liknande) som affiliates skickar eller så är den falsk.

Visst, han betalade $2 000 för att vara närvarande vid mötet med George Bush. MEN, du kommer inte in dit som vem som helst, utan dem kollar upp din bakgrund noggrant innan. Har du massa brott och dylikt i din ryggsäck så skulle du kunna betala $10 000 och knappt då få närvara 50 meter från mötet på grund av säkerhetsrisker. Man måste som sagt ha en profil, och som du nämnde så har Vito en trevlig personlighet.

Att han har diplom inom frimurarna bevisar inte alls att han är en oseriös/seriös aktör inom affärer, och IT-världen. Frimurare slänger inte ut diplomat hur som helst till medlemmar som de tycker är seriösa inom deras business, ifall du förstår vad jag menar.

Jag skickar inte trafik dit men mycket utav det jag läst stämmer in på vad dem jag snackar med har sagt till mig om just företaget. Men så kan det ju vara som du säger, dålig trafik, fast i detta fall skulle jag tvivla på det. Men de har tillräckligt med folk bakom företaget/företagen för att svara på support frågor så vi behöver ju egentligen inte lägga ner energi på det :)

Sen förstår jag vad du menar och du har ju rätt, vilket är logiskt att vem som helst kan inte dyka upp på ett sånt möte. Men att betala $2000 och sen skriva "In a meeting with George W. Bush" låter ju som något väldigt stort, fastän det inte är så egentligen. Men ja, han har lite personlighet :)

Webmasterpro 2012-09-21 00:16

Citat:

Ursprungligen postat av trådlöst (Inlägg 20451051)
Att han har diplom inom frimurarna bevisar inte alls att han är en oseriös/seriös aktör inom affärer, och IT-världen. Frimurare slänger inte ut diplomat hur som helst till medlemmar som de tycker är seriösa inom deras business, ifall du förstår vad jag menar.

Jag skickar inte trafik dit men mycket utav det jag läst stämmer in på vad dem jag snackar med har sagt till mig om just företaget. Men så kan det ju vara som du säger, dålig trafik, fast i detta fall skulle jag tvivla på det. Men de har tillräckligt med folk bakom företaget/företagen för att svara på support frågor så vi behöver ju egentligen inte lägga ner energi på det :)

Sen förstår jag vad du menar och du har ju rätt, vilket är logiskt att vem som helst kan inte dyka upp på ett sånt möte. Men att betala $2000 och sen skriva "In a meeting with George W. Bush" låter ju som något väldigt stort, fastän det inte är så egentligen. Men ja, han har lite personlighet :)

Nej, det har du förvisso rätt i. Men i mitt tycke verkar han vara en hygglig person som vill det bästa för sina affiliates. Så länge han bibehåller den statusen så uppfattar jag personligen honom som seriös, och vad andra tycker respekterar jag.

Du måste erkänna att det också alltid pratas friskt om nätverk hit- och dit, positivt som negativ, och det enda sättet man kan bedöma om ett nätverk sköter sina affärer korrekt är att pröva dem själva. Om det nu inte står glasklart att nätverket är oseriösa.

Angående Bush bilden så är det väl kanske inte speciellt stort heller, men men när han betalat för mötet så varför inte passa på att marknadsföra det hehe.

TheCheesePolice 2012-09-21 06:56

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20451033)

Om någon underårig alternativt ägare av bolag kommer överens med något annat med DatingFactorys faktiska ägare så är det någon som varken du eller Knullis har med att göra. Det finns ingen lag som reglerar åldersgränserna, så vid överenskommelser så kan de göra precis som de vill. För övrigt kan jag bara hålla med Webmasterpro.

knullis 2012-09-27 13:42

'''''''''''''''''''''''''''' Det va inget orkar inte mer.. .

FredrikNas 2012-09-27 13:57

Citat:

Ursprungligen postat av knullis (Inlägg 20451713)
'''''''''''''''''''''''''''' Det va inget orkar inte mer.. .

Dags att låsa här nu, det kommer nog inte komma något mer produktivt i denna diskussion

knullis 2012-09-27 14:01

håller med lås tråd

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson