![]() |
Citat:
|
Du slänger ur dig väldigt dumma saker, du menar datingfactorys affärside är fejkprofiler ? De har 30 anställda + masteraffilaites som mig i 14 länder. ett mångmiljonföretag.
Du har verkligen fått nåt om bakfoten, Df`S Affärside är inte fejkprofiler det är Whitelabel DVS låta master affilaites i diverse land dra in refferals och låta dem göra jobbet med marknadsföring för att själv kunna koncentrera sig på att utveckla plattform för ökad konvertering. |
Citat:
Själv är jag inte insatt i det alls i detta, men om du nu ska vara "masteraffiliate" bör du nog kunna hantera kritik utan att klaga på att din tråd kluddas ned. Kolla i tex tråden om TradeDoubler så finns det gott om klagomål som de bemöter utan gnäll och påhopp. |
Citat:
|
Jag försöker inte vara nedlåtande eller något, det är bara ett känt fenomen som alla känner till. Jag tycker inte att det är något fel med det.
Kör en marknadsundersökning och googla runt och kolla vad marknaden pratar om så ni vet vad ni diskuterar. Det spelar ingen roll om att just detta är ett "mångmiljon" företag, Zoosk exempelvis omsätter 90 miljoner USD och har byggt upp sin verksamhet på exakt samma sätt. Även Badoo som omsätter 150 miljoner USD kör med samma koncept. |
jasså
Citat:
"Det vi talar om är inte att folk skapar fake profiler, vi pratar om att företaget själva har en stor del egna medlemmar för att locka folk. Det är själva affärsidéen. " Audemars : ok bra du inte försöker vara nedlåtande, det är bättre att fråga hur saker går till om man vill veta. Jag har daglig kontakt med datingfactory bossarna och kan få alla frågor besvarade åt er och skriva ut dem i tråden här . Självklart får man kritisera programmet, men när man anser sig "veta" saker som är rakt av totalt felaktiga..... |
Jag var själv med på ett möte där Datingfactory, whitelabeldating, Badoo, m.fl. var eniga om att de skulle försöka starta ett samarbete för att blockera så många fejkprofiler som möjligt!
Alla var eniga att det skadar branchen med fejkkonton så jag tror inte att det är en långsiktig affärside att ha en stor del sådana. Sen att det finns folk här på WN som jag vet tjänar stora pengar på att köra fejkade "tjejer" på sina egna och andra datingsajter typ mötesplatsen m.fl. för att locka över folk till sina egna projekt och betala VIP/Guld är en annan sak! Inte okej enligt mej. Men inte något som Datingfactory styr över. |
jag missade Barcelona i år, men dyker upp i Prag i höst, kommer du vara på plats?
|
mycket skitsnack här...
bara min site genererar 20 nya användare hos DF per dag.(general dating, inte adult) 140 i veckan, det blir 1400 på 10 veckor.... |
Joo du föser in bra med medlemmar, jag har själv föst in ca 10 000 aktiva medlemmar gångna året
|
knullis kan du kolla PM? (:
|
Citat:
|
Finns det inte en stor risk att Google får kalla handen över den här typen av lösning och filtrerar bort dem? Det är ju trots allt många dörrar till samma ställe. Någon som märkt att sidorna rankar sämre än innan.
|
du ändrar ju själv textinnehållet som du vill - enkelt att modifiera första sidan och även stänga av de undersidor som upprepas gång på gång i robots.txt .
|
Citat:
Man ser oftast ganska snabbt att det är en WDP,DF,CUPID eller någon annan white label lösning bör vara enkelt för Google att filtrera bort dem om de känner för detta. |
Citat:
|
Citat:
|
Ja visst är det en intressant fråga. Men förstår inte ritkigt anledningen till varför den skulle vilja filtrera bort detta? och ja som sagt så kan ju du stänga av allt innehåll för google förutom index i robots.txt, då ser den inte alla samma medlemsidor dem leder till ? Tror däremot att sidan man ska få o ranka ---> index är viktig 100 000 sidor med samma index text skulle nog inte vara så poppis. så viktigt man ändrar på indextexter på alla sina datingsidor. Har märkt stor skillnad när jag själv började optimera textinnehåll på index.
|
Såg det här på flashback
https://www.flashback.org/t1739333 |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
låter bli att säga nåt ens...
Vad menar herr tartar med pyramidspel? att alla affilaiteprogram där man värvar andra webmasters är pyramidspel? |
Förresten vad krävs det för att få göra denna tråd till " Officiell?
|
knullis, läser du din @datingfactory mail nån gång?!
|
ber om ursäkt. svarat dig nu
|
Man kan tjäna pengar på datingfactory på flera olika sätt.
Det där på flashback är väl däremot förbjudet enligt datingfactorys regler! Dessutom så är väl den typen av dold ompekning till datingfactory rent "farlig" för datingfactory google-mässigt sett!? |
Citat:
|
Haha, nä det har du rätt i såklart! :)
|
Var ju ganska lätt att hitta vem det var som äger domänen i alla fall! Har länkar ute om hur man bygger bomber, vapen m.m. Så Datingfactorys regler är väl inte hela världen kanske! :)
|
Om jag ska vara ärlig har jag inte tjänat så mycket på DF. Vad ska man ha för taktik? Gör ett nytt seriöst försök med några domäner. Vad är viktigast för att lyckas?
|
Det finns en ny bra liten guide på datingfactory.se nu: http://www.datingfactory.se/sma-andr...-konvertering/
|
Ganska viktigt att få sin sida att stå ut ur mängden. men annars är det precis som med andra sidor, sikta in dig på 1-3 nyckelord och få dem att ranka, google trafik konverterar galet bra
|
Tack för en guide dock borde du skriva om första steget, kanske det viktigaste. Valet av domän, tex varför du valde älskarinnor, vilket är ett bra val. Ska testa själv att lägga till lite längre texter som footer se om det gör någon skillnad.
|
har några guider här : http://www.dnforum.nu/forumdisplay.php/24-Guider
Problemet är att egentligen riktar sig väl inte nåt affiliateprogram till nybörjare i första hand utan till folk som redan kan optimering eller har existerande trafik. Alltså det blir ju svårt att göra pengar på vilket affiliateprogram som helst om man inte har grundläggande kunskaper om webben . Självklart gör vi allt för att hjälpa även nybörjare, men kanske är det fel sak att börja sin webbkarriär med då det ändå är hög konkurrens inom dating. Men jo ska ut med guider om vad man ska tänka på vid val av domän och nisch, jag är inte världsbäst på detta men lite bra inputs har jag nog. |
De var bra guider sådant som krävs om man ska lyckas. Tack!
|
Bra hoppas de hjälpte dig =) fråga på annars så svarar jag
|
Vi får se om det hjälper... tar några veckor att utvärdera har lite olika test som jag kör samtidigt. :)
|
många svenskar med i datingfactory nu och allas kurva pekar åt samma håll ju längre de hållt på .... rakt uppåt!
Du lyckas nog du med =) få din sida att sticka ut lite. optimera den för valda sökord. så får du se resultat. |
Jaha då har de köpt upp WDP vad kommer hända nu? Har ni sidor där också?
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:11. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson