WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   När allt rasar.... (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1046286)

oderland 2011-02-07 11:01

Citat:

Ursprungligen postat av Captcha (Inlägg 20391719)
Jag har inte gjort detta köp, eller enligt banken så är det två köp som sammanlagt kostade 30K.

Nej, ingen närstående har dragit ut något. Personalen som jag talade med på telefon sa själva "så här ska det ju inte vara", jag har bara haft problem med min bank och bytter nu till en annan.

Jag ska få träffa en från banken strax, få se vad som händer. Japp, skål! (jag dricker inte nu, skulle nog inte se bra ut inför bankmannen om jag stank sprit och undrade var alla mina pengar tog vägen):D

Håller tummarna för dig. Lycka till!

tartareandesire 2011-02-09 20:17

Hur gick det sen på banken?

Captcha 2011-02-09 21:27

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20392222)
Hur gick det sen på banken?

Banken i Göteborg får fram annorlunda uppgifter än huvudkontoret i Stockholm (vilka det är som har tagit pengarna), sedan träffade jag på en polis i ( han va där själv i ett ärende) banken och han fick med sig alla papper. De skulle undersöka allt och höra av sig.

Så jag har ingen aning vad jag ska göra nu, antar att jag får vänta tills polisen hör av sig. Men det går nog inte lika fort som alla skriver här att man får pengarna inom några dagar.

Captain Thailand 2011-02-10 05:27

Hej,

Vilken jäklans soppa. Hoppas allt löser sig som sagt.

MKÖ 2011-02-10 09:26

Citat:

Ursprungligen postat av Captcha (Inlägg 20392236)
Banken i Göteborg får fram annorlunda uppgifter än huvudkontoret i Stockholm (vilka det är som har tagit pengarna), sedan träffade jag på en polis i ( han va där själv i ett ärende) banken och han fick med sig alla papper. De skulle undersöka allt och höra av sig.

Så jag har ingen aning vad jag ska göra nu, antar att jag får vänta tills polisen hör av sig. Men det går nog inte lika fort som alla skriver här att man får pengarna inom några dagar.

Beklagar verkligen det som har hänt.
Min rek till dig är att jaga högsta ansvarige på det aktuella bankkontoret alternativ inom bankkoncernen. Om det rör sig om väldigt stora belopp och i den här utsträckningen så bör man få god service. Behöver du hjälp med att gå ut i media är du välkommen att kontakta mig via PM.

Johan H 2011-02-10 15:57

Har någon annan person än dig själv gått in och tömt ditt konto på banken får ju såklart banken ersätta dig. Du måste ligga på banken för att du ska få pengar tills vidare, du behöver ju pengar, om dom gjort fel så får dom hjälpa dig.

FredrikNas 2011-02-10 21:27

Men hur kan olika kontor i samma bank ha olika åsikter om vem som har gjort uttaget? Har dom inte logg? Om någon har gått in på banken och tömt kontot ditt så ska dom väl för fan ha video på det också?

Kan inte fatta att såna här saker ska vara så otroligt besvärliga

tartareandesire 2011-02-12 23:51

Jag tycker också det låter väldigt, väldigt konstigt. Banken bör ju rimligtvis kunna se exakt när och hur pengarna gått ifrån kontot? Något annat vore högst anmärkningsvärt och ska inte kunna ske.

Captcha 2011-02-13 00:12

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20392695)
Jag tycker också det låter väldigt, väldigt konstigt. Banken bör ju rimligtvis kunna se exakt när och hur pengarna gått ifrån kontot? Något annat vore högst anmärkningsvärt och ska inte kunna ske.

Absolut, och inte bara det. Utan jag borde själv kunna få se ALLA transaktioner genom mitt konto på nätet, jag får ingen information om:

1- Alla transaktioner/köp med kort syns inte. Och jag använder ett vanligt visa kort (utan kredit), på swedbank ser man allt, från bankuttag till kortköp. Men inte alltid på SEB, man får nästan gissa sig till vad man har handlat och annat om man ska ha koll på ekonomin.

2- Utlandsbetalningar syns inte alls på kontot på nätet, men jag får ett mail gällande transaktionen ibland, ibland kommer den med posten. Och ibland inte alls.

3- De visar aldrig rätt summa på mitt Mastercard, t.ex så brukar jag jag alltid gå in på mitt konto och fylla på mitt kredikort så att jag slipper ränta. Men det kan ta upp till två månader tills de korrigerar summan. Enligt SEB så ska det ta två dagar max!

Och mycket annat, men som sagt. Personalen i Gbg ser inte samma information som de i Stockholm. Det är 2011 och att man kan trassla till det på det viset, är inte riktigt klokt.

patrikweb 2011-02-13 01:05

Är du ens säker på att någon tömt kontot och det inte är banken som lyckas sabba något i sitt system bara.

Låter jävla märkligt om dom ser olika saker.

Captcha 2011-02-13 01:21

Citat:

Ursprungligen postat av patrikweb (Inlägg 20392709)
Är du ens säker på att någon tömt kontot och det inte är banken som lyckas sabba något i sitt system bara.

Låter jävla märkligt om dom ser olika saker.

Jag kan inte göra något mer än vänta, så vi får se.

tartareandesire 2011-02-13 09:39

Citat:

Ursprungligen postat av Captcha (Inlägg 20392711)
Jag kan inte göra något mer än vänta, så vi får se.

Tycker absolut inte du ska vänta om du inte får några klara och tydliga svar.

Captcha 2011-02-13 11:52

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20392715)
Tycker absolut inte du ska vänta om du inte får några klara och tydliga svar.

Vad kan jag göra?

Johan H 2011-02-13 11:55

Citat:

Ursprungligen postat av Captcha (Inlägg 20392728)
Vad kan jag göra?

Vem på din bank sköter detta? Detta kan inte ta mer än 1 dag för banken att kolla upp.

Kontakta även finansinspektionen och möjligen polisen (igen). Din bank måste ersätta dig pronto så du har pengar.

Linuus 2011-02-13 12:19

Jag hade gått in på banken och fört ett jävla liv tills jag fick svar. Be att få tala med någon högre chef om det inte händer nåt. Skandal för fan!

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson