![]() |
Citat:
|
Citat:
Däremot kostar det att genomföra ett ägarbyte hos oss, på grund av det administrativa (pappers)arbetet. EDIT: Whoops... Ska kanske kolla så ifall det finns fler sidor av tråden, innan jag svarar. :P |
Citat:
Undrar dock om hur mycket man betalar för hela året om jag köper något sånt här: 1 domän . Kostar det 150 kr då inklusive webhotell för 1 år ? Kan jag efter detta året peka min domän till en annan host som jag har? Hur mycket betalar jag då för domänet? |
Citat:
Du kan peka din domän till en annan host precis när du vill. |
Citat:
Alla historiska problem med safe_mode och liknande är som bortblåsta, och applikationer såsom WordPress, Drupal och Joomla rullar på riktigt fint hos oss nu, mycket tack vare en hög memory_limit på 128 MB. Läs mer om vår uppgradering på vår blogg. Citat:
Det är dock lite skillnad på begreppen "peka" och "flytta". Du kan flytta domänen när du vill, vi låser inte den på något vis till oss under ett år. Flytten är kostnadsfri. Vad det kostar att förnya din domän bestämmer din nya leverantör/registrar. Väljer du att ha kvar den hos oss så kotar det 100 kr för att förnya domänen. Väljer du att ha kvar den hos oss, men istället peka domänen till ett annat webbhotell genom ett A-record eller liknande, så är det fortfarande vi som står för förnyelsen och det kostar därmed 100 kr nästa år. Vad du får betala för att förlänga ditt webbhotellsabonnemang nästa år, beror helt på vilket paket du väljer. Se vår översikt för mer information. |
Vilket av webbhotell paketet är det som ingår i denna kampanjen?
|
Vet inte om man ska gråta eller skratta när folk klagar här i tråden. Det är ett klockrent erbjudande. 149:- i startavgift helt OK enligt mig. Och i dagens samhälle borde väl dom flesta förstå att det ( nästan ) alltid är en liten hake på erbjudanden...
|
Citat:
Helt enig... man får ett webbhotell med god support och bra funktionalitet för 149kr för ett helt år, och domäner för ett värde motsvarande 2000kr för 20kr och ändå så måste man gapa och klaga... En eloge till Surftown och Gabor som ändå krigar på och besvarar alla frågor med god min och god servicenivå. Tack också för hotell och 20 domäner :) @Joely: Jag vet att den gäller på alla privata paket (jag tog expert) men kanske också på företag, not sure! |
Om jag beställer 10 domäner i denna dealen, pekas då alla automatiskt till samma webbhotell? eller blir det så att 1 av domänerna pekar mot hotellet och övriga behöver någon typ av DNS-tjänst för att peka in? Vad kostar isåfall den?
Skön deal, kommer nästan säkert nappa på detta.... :) |
Citat:
Du kan använda alla på hotellet direkt, jag har aktiverat flera st. |
Citat:
|
Joely: Det gäller alla paket, både privat och företag. Väljer du företag går det dessutom att få gratis webbhotell även år 2 genom att välja att teckna för två år samtidigt.
Dustin: Fick du svar på medan jag skrev. :) |
Kan man köpa Obegränsat antal webbhotell eller gäller det bara ett webbhotell/kund för att erbjudandet ska gälla?
|
Sluta upp med dessa reor :D jag har redan för många domäner men kan ju inte låta bli :P
|
Tackar för denna kampanj, blev 15 nya domäner =)
|
Skulle köpa ett antal domäner men blev lite osäker så var tvungen o maila supporten, hoppas ni svarar snabbt nu också då jag vill köpa upp domänerna snabbt! :)
|
Hoppsan. Falskmarknadsföring? Har sett flashbannern om surftowns så kallade "domän-rea" på ett flertal siter blanda annat här på WN och på Allabolag. I bannern står det klart och tydligt att domänen kostar 1kr och webbhotell ingår. Står inget om startavgiften?
|
Citat:
|
Sådär ja, 10 st domäner inhandlade.
Vilka domäner det är får ni lista ut själva, låt de bli en gåta :P |
Funderar också på att regga ett par men ha inge bra idér direkt..
|
Nu funkar mina domäner också, dom sa att jag skulle vänta 12h eller något, men det gick på mindre än 9h..Rekommenderas starkt!
|
Citat:
Kommer som många andra även utnyttja kampanjen. |
Måste bara fråga.. Om jag nu registrerar en domän med ett webhotell för 160 kr. Kan jag regga ytterligare 10 st domäner för totalt 10 kr utan att behöva regga 10 webbhotellskonton?
|
Citat:
|
Citat:
Läs tråden.... http://www.wn.se/showpost.php?p=20390904&postcount=28 |
Citat:
Ja har läst tråden och inte blivit mycket smartare, för jag har inte hittat i klartext om hur det ligger till. |
Citat:
D.vs du måste registrera alla 20st samtidigt som du blir medlem. |
Citat:
Om du klickat på länken så ser du vad som skrivits om det. |
Hur tusan gör man en transfer av domänerna?
Vill ju inte sitta med alla domäner hos surftown! Hela familjen har köpt domäner och billigt blev det hehe.... MEn skriv görna hur jag flyttar mina domäner från Surftown till Binero! |
Citat:
3. Alternativ, logga in på din kontrollpanel i surftown och klicka på Köp / flytta domän .. |
Citat:
Jag googlade det men missade rätt länk. Så spara din spydiga kommentar men tack ändå! |
Citat:
Så du menar att det är helt OK för dig att vara spydig och dumpa ner på surftown, i en tråd som handlar om en kampanj dom kör...men när folk är spydig mot dig så är det fel? Väx upp.... |
Citat:
Det jag menade var att google inte gav några svar och surftown inte skrivit något om det i deras support wiki som ger en rba bild över hur man gör. |
Citat:
1. Kontakta surftown per e-mail. 2. Logga in på din kontrollpanel hos surftown, IGEN, och klicka sedan på Köp / flytta domän. Jag tror faktiskt inte det är svårare än så. Detta var allt jag har att komma med, försökte vara lite hjälpsam men det är ju lätt att rycka på axlarna och säga: "jag vet inte" och sedan överlåta någon annan som ska hitta det du söker / göra jobbet åt dig, nä så är det inte. |
Beställde precis 20 domäner + webbhotell. Time to kick some ass.
Och för guds skull, peeps, sluta klaga. I mitt fall fick jag betala 150 kronor istället för 6000. |
Finns det någon gräns för hur många domäner man kan köpa?
|
Citat:
Dock har deras högsta paket expert plats för 20 domäne / per webhotell. Så kort sagt, ska du ha 40 domäner får du göra 2 olika registreringar. Ska du ha 100 domäner får du göra 5 olika registreringar osv, tänk dock på att nästa år så kommer du få betala för alla 100 domäner + webhotells kostnaden, detta kan bli dyrt. Detta tänkte inte jag på men sedan kom jag på mitt egna lilla knep (som många andra också kommer göra) tror jag. |
Är väl bara till att regga domänerna där och hosta de som är över 20 någon annanstans? Lite busigt kanske.
|
Citat:
Sen om du vill registrera ytterligare 20 domäner till får du ju ett nytt webhotells konto för dessa, men de går att flytta till ett annat webhotell men lite onödigt att göra det kanske om du inte är någon seo guru och tänker på C-nät osv. För man får ju ett års webhotell oavstt vilket paket man väljer, för 149 kr. |
Jasså det missade jag, känns rätt värt med 20 domäner ändå :)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:25. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson