![]() |
Citat:
|
Jag kan inte ändra NS i Bineros DNS-tjänst. Helt omöjligt just nu. Fler som har problem?
|
Citat:
|
gjort 20 försök säkert i nuläget... :(
|
"Namnservrarna kunde inte ändras, vänligen kontrollera att du angett korrekta namnservrar och försök igen. Vänta gärna en stund med ditt försök om felet uppstår flera gånger.S"
Vad är det där "S" bra för? Ett hånflin? Grr... :( |
Ja, DNS-tjänsten i deras "Binero 1.0" är helt nere nu. Inga domäner kan jag ändra NS på, ej heller begära auktorisationskoder för överflytt.
Är det förresten inte ett avtalsbrott med iis.se att göra det svårt/omöjligt för kunderna att ändra så pass vitala domänuppgifter? Fick förresten idag ett "kundmejl" från Binero: "Efter mycket arbete där vi nu bytt ut hela vårt nätverk till en mer stabil variant och som första svenska webbhotell infört en skottsäker namnserverplattform, globala Anycast (se nedan) så står vi nu väl rustade inför ett spännande 2011, där vi siktar på att ytterligare förbättra våra tjänster till er. Läs mer härnedan! " Blicka framåt och glömma befintliga kunder? |
Men han skrev ju att det var ändring av DNS som inte fungerade? Inte få ut koder. Enligt det nyhetsbrev som skickades ut så skulle samtliga kunder meddelas i god tid innan flytt till 2.0 sker för just deras konton.
|
Ja, jag var kanske för otydlig. Jag har fått hjälp av Kjetil och är nöjd med den kontakten och hjälpen.
Men beskedet att flytten pågår från 1.0 till 2.0 har ju upprepats så många gånger så man blir ju lite frustrerad... Inte heller fanns det någon notering någonstans om att man inte längre kan byta NS eller få ut auktoriseringkoder via kontrollpanelen pga. överflyttningen. Om den informationen hade funnits utsatt på hemsidan hade jag sparat en hel del tid och irritation... Men som sagt, den personliga kontakten har jag alltid varit nöjd med när det gäller Binero. Det är den tekniska biten som jag tycker har haltat på senare tid. |
Ddos idag, fler än jag som märkte av det?
|
Citat:
|
Skulle inte deras Anycast hjälpa mot detta?
Gäller iofs kanske bara deras DNS-kunder? |
Citat:
|
Har ni tröttnat på att skriva, eller har alla här på WN flytt från Binero nu?
Här är en som fortfarande sitter kvar i båten, men nu börjar vattnet rinna in rejält och börjar på allvar fundera på att hoppa ur nu... Ni som kollat runt, och har koll på vad som finns... Vad rekommenderas för hotell :confused: Jag behöver inget avancerat och super bra, men något som är hyfsat stabilt och säkert till ett okay pris. |
Väntar på att kunna logga in så jag kommer åt mina transferkoder. Ska flytta bort alla domäner från Binero nu, . Som tur är har jag inte webbhotell hos dom.
|
Citat:
Det är ju först när du använder deras dns servrar eller webbhosting det blir strul vid crasher osv. |
Fick fel när jag försökte aktivera en domän nu. Visas "This is Binero apache-cluster 01" när jag går in. Fantastisk kontrollpanel. Ännu mer fantastiskt att man måste fylla i kontaktuppgifter och kundnummer för supportärende när man är inloggad? Och en CAPTCHA-mekanism, har ni problem med spam från inloggade kunder?
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Och dom borde nog lära sig att lägga javascript i externa filer. |
Citat:
|
Då var det dags igen. Mina siter är nere. Nån mer som har problem?
|
Ja, det verkar tyvärr så... Suck...
|
På Binerodrift: Vi har förnärvarande störningar i vår tillgänglighet. Tekniker felsöker
|
Citat:
Vi har förnärvarande störningar i vår tillgänglighet. Tekniker sökes :) |
Ja?
10 tecken |
1 bifogad(e) fil(er)
Jag får nedanstående felmeddelande på båda mina konton (se bilaga).
Det suger ju verkligen. Alla mina konton uppvisar samma problem. Jag kan dock logga in på ftp-server och komma åt webbplatserna för de domäner jag har där. |
Citat:
|
Citat:
Jag skulle inte orka kontakta supporten varje gång jag får det där felet. |
Citat:
|
Erik:
Skulle gissa på att Kjette har tröttnat på att vara Bineros WN-representant. Att supportärenden ska gå den rätta vägen via deras ticketsystem är ganska naturligt. |
Någon annan som har problem med forwards? Har slutat att fungera helt. (binero 1.0)
|
Citat:
|
BINERO, ner igen..!!???
Någon mer som inte kommer in på Binero?
|
Verkar vara "lite" packetloss bakom deras brandväggar. :/
|
Enligt Binerodrift
LSP Cluster 01 (PHP) HTTP 99.83% 57m 12s Jag trodde att om man använde kluster så skulle detta inte inträffa??? Då ska väl nån annan maskin i klustret ta över... Hopplöst dåligt |
Citat:
|
Fick detta precis:
Hejsan, Dessvärre har vi haft ett nätverksrelaterad störning som har orsakat problemen ni upplever. Våra tekniker jobbar på att lösa detta, det mesta ska åter vara igång men kan hända att visa korta nertider kan upplevas vid eventuella uppstarter av våra nätverkstjänster. Vi beklagar självfallet detta djupt och refererar till vår drifthemsida för senaste information: www.binerodrift.se Med vänlig hälsning Henrik Janzon |
Happ de domäner jag har hos binero är för tillfället nere... IGEN! =/
|
Klustrade och lastbalanserade servrar (eller lösningar) är också oftast extremt beroende av någon central lagringslösning. Gäller att man har nätverket som klararar av transmission mellan servrar och storage och sedan storage som aldrig går ner eller svajar. Något som jag tror många "kämpar med".
Jag trodde inte Amazon EC2 kunde gå ner om du hade redundans mellan sk "availability zones" - de var dock nere i över fyra dagar nu i veckan (för vissa kunder). Storage problem... |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:06. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson