WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Officiella Adrecord-tråden (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1045922)

Adrecord 2011-09-16 13:45

Citat:

Ursprungligen postat av frecka (Inlägg 20417741)
Hej,

Har ni stöd för EPI Callbacks.

Hej!

Jajemen, kika i vår kontrollpanel under meynalternativet avancerat så kan du lägga in URL:s dit vårt system skickar anrop när det sker en transaktion. Du specar själv parametrar som ska ligga på URL:en och där kan du ange EPI.

Vi har varit dåliga på att informera om funktionen men en guide kommer att komma. Tills vidare är det bara att maila frågor till [email protected].

Mvh
Jonny Elofsson

frecka 2011-09-16 13:52

Aa, det skulel vara riktigt bra med ett videoexempel på nybörjareguide.

Adrecord 2011-09-16 13:54

Citat:

Ursprungligen postat av frecka (Inlägg 20417747)
Aa, det skulel vara riktigt bra med ett videoexempel på nybörjareguide.

Det kan du absolut få. Det kommer att komma kodexempel i PHP också. Törs inte lova när vi hinner med detta men troligen under hösten i alla fall.

Mvh
Jonny Elofsson

frecka 2011-09-16 13:57

Sitter och bläddrar i katalogen. Ni har inte CPC kampanjer?

Adrecord 2011-09-16 13:59

Citat:

Ursprungligen postat av frecka (Inlägg 20417749)
Sitter och bläddrar i katalogen. Ni har inte CPC kampanjer?

Jo två st, Facit.com och Blackpatron.se. Om du väljer "Lista alla program" och sorterar på ersättningskolumnen så ser du dem.

Vi ska inte "chatta" här i forumtråden så maila gärna oss på [email protected] vid eventuellt ytterligare frågor. ;)

Mvh
Jonny Elofsson

Adrecord 2011-10-18 16:10

Hej!

Uppdaterar med lite nya annonsörer sedan sist. Dessutom har vi hunnit fylla ett år och jag vill passa på att tacka alla samarbetspartners för det första året tillsammans! Utan er hade det inte blivit så mycket av "puh, ännu ett affiliatenätverk". ;)

Gents.se - 15%
Pälsmössa.se - 10%
BRC.se - 2-8% (varierar per produktkategori)
Plånka.se - 50 kr/order
KidsBrandStore.se - 10% (5% för reavaror)
Balorina.se - 20%
Trendystuff.se - 17%
WilmaAndFriends.se - 10%
Expofy.se - 10%
MyHeart.se - 10%
Elsaleonie.se - 10%
Kontorsgiganten.se - 4%

Återkom gärna till [email protected] eller [email protected] med önskemål eller förslag. Lycka till med den stundande julhandeln!

Mvh
Jonny Elofsson

Jontz 2011-10-22 20:43

Adrecord är ett affiliatenätverk jag har stort förtroende för. Det har utvecklats i rask takt och har under halvåret jag använt dem inte haft några problem alls. Jonny tar alltid tag i de frågor jag har på direkten. En eller två downtimes men det bortser jag ifrån.

Idag är utbudet av annonsörer på adrecord större än hos många andra affenätverk som funnits på marknaden flertal år, större delen av annonsörerna är seriösa och konverterar bra. Några st har haft ganska dålig konvertering.
Unik funktionalitet som Yourad gör hela saken ännu mer spännande.

Tack!

Revinc 2011-10-28 01:01

Fråga om "Godkännande status"

Undrar hur det ser ut (vilken status dom får) på transaktioner som INTE blir godkända av annonsören?

Har inte haft några på Adrecord än så länge, men nyfiken på hur de presenteras så att man kan förbereda för inläsning av denna data till egna system.

Dessa olika status angivelser har jag sett hittills:

- Väntar på godkännande av annonsör
- Faktureras annonsör vid nästa tillfälle
- Annonsör fakturerad
- Betald av annonsör och utbetalas vid nästa tillfälle
- Utbetald

Adrecord 2011-10-28 08:13

Hej Revinc!

Vi kallar det för "status krediterad" om transaktioner nekas/krediteras/avslås av annonsör och de får ett rött kryss som symbol i transaktionsrapporten. Krediterade transaktioner syns i rapporterna om du bockar för valet "Visa krediterade transaktioner".

Transaktionerna hos oss kan alltså ha sex statusar i dagsläget. De fem du nämner och "Krediterad" alltså.

Mvh
Jonny Elofsson

trådlöst 2011-10-28 14:05

Hej AdRecord.

Försöker hitta lite program inom kost/hälsa och det går ju bra. Men jag vill ha en "YourAd" som visar kosttilskott produkter.

Har ni något sådant? Har för mig att jag sett det någonstans men jag får inte ihop något. Tacksam för svar.

Adrecord 2011-10-28 14:23

Hej!

Kolla på Vitapost.se i kategorin Sport & Träning och sök sedan på produktrubrikerna i YourAd-gränssnittet. ;)

Mvh
Jonny Elofsson

trådlöst 2011-10-28 15:01

Tack för snabbt svar Jonny!

Nu har jag hittat ett par produkter. Hoppas på en första försäljning asap.

Revinc 2011-10-30 23:19

Citat:

Ursprungligen postat av Adrecord (Inlägg 20421854)
Vi kallar det för "status krediterad" om transaktioner nekas/krediteras/avslås av annonsör och de får ett rött kryss som symbol i transaktionsrapporten. Krediterade transaktioner syns i rapporterna om du bockar för valet "Visa krediterade transaktioner".

Aaahh, tack nu hittade jag det :)
Förstod inte vad "krediterade" transaktioner innebar i detta sammanhang.
På andra aff.nätverk används oftast "Avslagen", "Ej godkänd" eller "Nekad" som status.

Adrecord 2011-10-31 08:14

Citat:

Ursprungligen postat av Revinc (Inlägg 20422140)
Aaahh, tack nu hittade jag det :)
Förstod inte vad "krediterade" transaktioner innebar i detta sammanhang.
På andra aff.nätverk används oftast "Avslagen", "Ej godkänd" eller "Nekad" som status.

Krediterad är kanske inte bästa ordet. Vi tackar och tar med din feedback till någon framtida ny version. ;)

Mvh
Jonny Elofsson

Adrecord 2011-11-22 15:27

Hej!

Vi har startat upp ett gäng nya annonsörer den senaste månaden enligt nedan.

Letsdeal.se - 8% (köp), 5-6 kr (registrering av e-postadress)
Stayhard.se - 10%
Tre.se - 250 kr (abonnemang), 20 kr (kontantkort), 200 kr (mobilt bredband)
Lash.se - 12%
Hyresverket.se - 40 kr (köp av uppgifter), 75 kr (nytt objekt), 50% (köp i butik)
Sottochsyrligt.se - 15%
Sherene.se - 15%
Timelesstrends.se - 13%
Butikstylish.se - 10%

Fler spännande annonsörer är i uppstartsfasen så håll gärna koll på vår blogg.

Återkom gärna till [email protected] eller [email protected] med önskemål eller förslag. Lycka till med julhandeln som börjar smyga igång nu!

Mvh
Jonny Elofsson

Revinc 2011-11-22 16:24

Citat:

Ursprungligen postat av Adrecord (Inlägg 20424805)
Vi har startat upp ett gäng nya annonsörer den senaste månaden enligt nedan.

Härligt att se ert tempo och tillväxt-takt för nya annonsörer!
Adrecord är helt klart den mest intressanta uppstickaren inom svenska affiliate-nätverk de senaste åren.
Snabb och bra support - hög kompetens inom området.

Adrecord 2011-12-14 12:58

Hej!

Nu njuter ni väl alla av att julhandel kommit igång på riktigt. I slutet av den här veckan kommer troligen peaken så passa på att se om vi har några nya och passande annonsörer nedan som kan vara intressanta att plocka upp.

Bianco.se - 8%
Shirtstore.se - 10-14%
Travelheroes.se - 10%
Stylestore.se - 25%
Supercat.se - 10%
Armstrongtheshirt.com/sv/ - 90 kr (CPO)
Lagamobilen.se - 10%
InsightLab (www.kompetenskort.com) - 30%

Lycka till med affiliateinkomsterna nu över julen och ha själva en riktigt skön jul och ett gott nytt år!

Återkom gärna till [email protected] eller [email protected] med önskemål och förslag.

Mvh
Jonny Elofsson

Adrecord 2011-12-29 19:10

Hej!

2011 börjar närma sig sitt slut och vi passar på att tacka för i år och önskar er alla ett Gott Nytt 2012!

Två nya annonsörer har startat upp nyligen hos oss i sexnischen, Lastbryggan.se och Lustjakt.se. Tio respektive femton procent i provision.

Mvh
Jonny Elofsson

elofsson 2012-02-28 12:35

Postade från fel konto. :-/ Se nedan.

Adrecord 2012-02-28 12:36

Hej!

Några månader sedan senaste uppdateringen här så hög tid att presentera våra senaste annonsörer.

TTLine.se - 10% - Färjetrafik till tyskland, resor, shopping, hotell
Nanokredit.se - 150 kr - Snabblån
Falcksverige.se - 7-409 kr - Försäkring och säkerhet
Doggie.se - 10% - Hundprodukter
UnikHårvård.se - 25% - Hårvårdsprodukter
HemByte.nu - 20% - Boende, resor
Protecty.se - 10% - Arbetskläder
Supporterprylar.se - 10% - Supporterprodukter
Supportersplace.com - 10% - Supporterprodukter
Majsans.com - 10% - Sexiga kläder, sexleksaker
Badlust.se - 10% - Spa och hälsa
Tapetshopen.se - 10% - Tapeter
Cattio.com - 15% - Kattprodukter

Återkom gärna till [email protected] eller [email protected] med önskemål och förslag.

Mvh
Jonny Elofsson

Gyllenflykt 2012-03-08 00:20

Har ni några klickannonser som tillåter Rewardsajter och i så fall hur många har ni?

Mvh,

Adrecord 2012-03-08 00:28

Citat:

Ursprungligen postat av Gyllenflykt (Inlägg 20434469)
Har ni några klickannonser som tillåter Rewardsajter och i så fall hur många har ni?

Mvh,

Annonsörer som ger betalt för klick vill sällan ha rewardtrafik, fullt förståeligt, så det har vi tyvärr inte.

Mvh
Jonny Elofsson

elofsson 2012-03-13 15:50

Fel konto igen. Ska skärpa mig. =)

Adrecord 2012-03-13 15:51

Hej!

Idag lanserar vi ett nytt annonsformat, YourSpot, där vi arbetar med retargeting för att visa rätt annons vid rätt tillfälle. Som affiliate avsätter man ett annonsutrymme som vår teknik optimerar för att visa en för besökaren relevant annons.

Läs gärna mer på länken nedan och kom med feedback.

http://www.adrecord.com/blogg/yoursp...att-tillfalle/

Mvh
Jonny Elofsson

smsnetwork 2012-03-25 01:16

värva åt er halebop och fler mobila operatörer :)
Som helst ger ersättning för påfyllning då jävla kommer man tjäna pengar :)

Comviq gav 5% på laddningar föreut
För hela mitt medlemsregister har en mobiltelefon.

Så mobila annonser vore perfekt :)

Adrecord 2012-03-25 19:13

Citat:

Ursprungligen postat av smsnetwork (Inlägg 20435901)
värva åt er halebop och fler mobila operatörer :)
Som helst ger ersättning för påfyllning då jävla kommer man tjäna pengar :)

Comviq gav 5% på laddningar föreut
För hela mitt medlemsregister har en mobiltelefon.

Så mobila annonser vore perfekt :)

Tack för önskemål! Maila gärna mig direkt på [email protected] vid önskningar om andra annonsörer som ni gärna ser hos oss så kollar vi på det.

Mvh
Jonny Elofsson

smsnetwork 2012-03-26 05:28

Citat:

Ursprungligen postat av Adrecord (Inlägg 20435921)
Tack för önskemål! Maila gärna mig direkt på [email protected] vid önskningar om andra annonsörer som ni gärna ser hos oss så kollar vi på det.

Mvh
Jonny Elofsson

Indiska mobil operatörer bör ni också värva :)
Indien är ett av länderna som växer mest hos oss just nu :)

Adrecord 2012-04-26 16:33

Hej!

Två månader sedan senaste uppdateringen så här kommer en lista med nya annonsörer.

Patroner.se - 90-110 kr (just nu 150 kr)
Trustbuddy.com - 20-180 kr
Bingon.com - 20-300 kr
Spelbord.se - 15%
Ledgiganten.se - 10%
Smartnisse.se - 10 kr
Everled.se - 10%
TampongShopen.se - 10%
IQtestet.se - 4-10 kr
Vuxen.se - 15%
SMSGuld.se - 100 kr lead, 100 kr iLead
Kabelbutiken.com - 10-12%
Monsieur.se - 10%
Ecoliving.se - 13%
Vedhemma.se - 6%
Presenteriet.se - 10%
Hatstore.se - 12% (just nu 15%)
Frozza.se - 12% (just nu 15%)

Mvh
Jonny Elofsson

Legenz 2012-05-12 23:12

Vore om en dröm om ni kunde ordna Telia som annonsör, fast de har väl lagt ner det här med affiliates..

Adrecord 2012-05-12 23:15

Citat:

Ursprungligen postat av Legenz (Inlägg 20440177)
Vore om en dröm om ni kunde ordna Telia som annonsör, fast de har väl lagt ner det här med affiliates..

Alla önskemål är hjärtligt välkomna! Stora som små. Framtiden får utvisa om det blir som du önskar, vi ska göra vårt bästa. ;) Tack!

Mvh
Jonny Elofsson

MusikMixen 2012-05-13 00:41

Vill bara tacka för trevlig och väldigt proffsig support. Kommer stanna länge hos er!

Adrecord 2012-05-13 00:44

Citat:

Ursprungligen postat av MusikMixen (Inlägg 20440185)
Vill bara tacka för trevlig och väldigt proffsig support. Kommer stanna länge hos er!

Kul, och tack själv! Vi hade ju kontakt tidigare idag. :)

Hörs framöver!

Mvh
Jonny Elofsson

strumpor på nätet 2012-09-28 07:40

Hej jag har provat att få bli annonsör hos er men fick avslag. Vad är det som ni tittar på för att man ska få annonsera eller inte.

Adrecord 2012-09-28 10:46

Citat:

Ursprungligen postat av strumpor på nätet (Inlägg 20451776)
Hej jag har provat att få bli annonsör hos er men fick avslag. Vad är det som ni tittar på för att man ska få annonsera eller inte.

Hej,

Vi tittar på helheten både vad gäller butiken och verksamheten samt hur vi själva tror att vi kan hjälpa till och hur våra affiliates kommer att uppskatta en eventuell uppstart.

För att peka på några specifika punkter vad gäller butik och verksamhet så är bland annat det här punkter vi tittar på:
- Produktutbud
- Design
- Kontakt- och företagsuppgifter
- E-handelscertifiering
- Marknadsföring i andra kanaler
- Konvertering
- Medelordervärde
- Ålder på butiken
- Varumärke

Vi får ofta flera förfrågningar varje dag men kan omöjligt hjälpa alla med affiliatemarknadsföring tyvärr.

Mvh
Jonny Elofsson

strumpor på nätet 2012-10-02 08:18

Tack så mycket för svar. Går det att säga att min butik har brister i det punkter som ni tittar på.

Adrecord 2012-10-02 10:42

Citat:

Ursprungligen postat av strumpor på nätet (Inlägg 20452004)
Tack så mycket för svar. Går det att säga att min butik har brister i det punkter som ni tittar på.

Vi kan tyvärr inte ta en dialog med respektive aktör som vi väljer att avstå ett samarbete med, vi hinner helt enkelt inte med det.

Nu är det snart 18 månader sedan vi hade kontakt och mycket kan hända under den tiden. Hör gärna av dig igen.

Mvh
Jonny Elofsson

strumpor på nätet 2012-10-02 13:38

Okej förstår det. Jag ska byta design på butiken även lägga in mer produkter i butiken. Hör av mig sen så får vi se vad utfallet blir.

Monkboll 2012-12-30 11:24

Hej!
Använder adrecord och är mycket nöjd. Däremot saknar jag en funktion för automatiska raporter till mail. Finns det så man kan få ett mail varje dag eller liknande med statistiken, klick, intäkter osv... Liknande tradedoublers prenumerations funktion.
Mvh magnus

Adrecord 2012-12-30 11:30

Hej Magnus!

Kul att höra!

Vi har tyvärr inte den funktionen i nuläget men planen är att bygga om rapportverktyget under 2013 och då håller jag med dig om att vi bör lägga till en funktion mailrapporter.

Tack för bra feedback!

Mvh
Jonny Elofsson

Adrecord 2013-01-25 15:08

Hej,

Vi är dåliga på att uppdatera här men på bloggen levereras alltid senaste nytt.

Vill dock tipsa om Gasello.com som infört en provisionsstege samt just nu delar ut strumpor till alla nya affiliates som levererar sales t o m 28/2. Ett par enfärgade strumpor för varannan sale under perioden.

Ersättningen är 10-12-15% (1-4-10 sales/mån) och gäller på månadsbasis.

Passa på att pusha Gasello.com och bättra samtidigt på strumplådan. ;)

Trevlig kommande helg!

Mvh
Jonny Elofsson

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson