![]() |
Citat:
|
Synd att företaget inte är storstad baserat, då hade man kunna testa dem. :-) Men är lite skeptisk att köpa webhotell tjänster av företag ute på Skånska Landsbygden. Sedan är min erfarenhet av webhotell kommer och går.. Ett tag var loopia var populära, sedan binero och nu City network.
Köpte några domäner av city network, det jag ogillade var väl de inte fanns ett smidigt sätt att få ut Auktorserings koden, utan var tvingad att ringa till dem. De fungera väl säkert bra som alla andra.. Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Skämt åsido. Två svenska webbhotell har blivit störst och fallit rejält i kvalitet, vi får väl se om det blir tredje gången gillt för CN. |
Citat:
Vidare torde det vara aktuellt med såväl lite research om personerna bakom, webbhotellet, som geografiuppatering för din del... |
Citat:
Citat:
Olaussons & Kleinhubers Webhotel in Sweden AB Bromma Org.nummer: 556604-3658 Person verksam i bolaget 'Kleinhuber, Martin' "Konkurs inledd" |
klein - antar att du köpt domäner för länge sedan. vi har lanserat en ny kontrollpanel där du med ett knapptryck får dina koder som du behöver. Ja - i ärlighetens namn är det mycket som förbättras då vår gamla inte var vad man, eh, önskar av en kp. :-)
Vi har idag drygt 10000 kunder i vår verksamhet som går från domän till webbhotell till cloud computing och dedikerade servrar. Jag hoppas det är en indikation som gör att även vi utanför Stockholm kan vara i åtanke. :-) Vi besöker dock storstaden ofta (senast igår) för att träffa kunder där uppe och andra ställen - träffar även gärna dig nästa gång om du vill får lite "face-time". tartareandesire - jag håller tummarna för tredje gången gillt! :-) Skämt å sido så hoppas vi verkligen vi kommer visa på vidare enorma förbättringar för våra kunder där rätt tjänster, automatisering via kp och kundtjänst står i fokus. Alltid en utmaning men något vi ser fram emot. |
Jag har svårt att rekommendera ett webbhotell som inte erbjuder cron jobs samt inte har några planer på att införa det. Men jag får väl skylla mig själv som inte kontrollerade den innan jag bytte från binero, antog bara att alla seriösa hotell hade det nu för tiden.
|
Citat:
Johan1234: Hur motiverar ni att inte erbjuda möjligheten till cron job? |
Erik - som jag förstår det så har våra tekniker tagit ett beslut från ett säkerhetsperspektiv. Vore intressant att få feedback från alla här på WN om just detta. Är det enligt alla er experter här ok att köra cronjob och tillåta det (om än undre vissa restriktioner) och ni ser inte några problem med det? Skulle gärna ha en diskussion igen internt om det om det är så att jag kan argumentera för på ett bra sätt som även täcker just detta att vi inte sänker säkerheten dramatiskt?
|
Citat:
/bin/php5/bin /var/www/kunden/filen.php Det kan jag hålla med om att det är et säkerhetshål, men det so majoriteten vill ha cronjob till är för att köra de schemalagda jobb som för det mesta finns i CMSer, tex Drupal eller Wordpress, typ hämtningar av RSS-feeds eller exekvering av underhållsuppgifter. Om ni ordnar en lösning så att man bara kan knappa in riktiga URL:er och dessa sedan "hämtas" med curl eller wget så har ni undvikit de värsta säkerhetshålen, om jobben dessutom körs på egna maskner och inte i den delade miljön, så har ni minimerat säkerhetsriskerna. |
Citat:
|
Rekommenderas kan jag bara säga! Själv tycker jag citynetwork är mycket bättre än binero. Dem har dock samma kontrollpanel, men citynetwork har bättre support enligt mig, svarar snabbt och vänligt. :)
|
City kan ju förbättra sina uppsägningsförfaranden.
Sade upp mitt gamla konto där till förmån för nya. Att behöva faxa in en blankett är inte bra kundservice. Att sedan inte säga ett knyst om det är inte heller så bra. Fick skicka ett epostmeddelande för att få uppsägelsen bekräftad. Jag får hoppas nya City är bättre på den delen. Kontrollpanelen känns iaf snabbare än Bineros. Plus också att man kan ansluta externt till databaserna till skillnad från Binero. |
Citat:
Däremot håller jag med om att CN kp fungerar ljusår bättre än Bineros. Även jag har efterlyst cronjob, men det har jag o Johan redan tagit via PM, men hoppas som sagt att mer efterfrågan kan göra så en förändring sker. |
Citat:
|
Tack för bra feedback. Vi har möte i eftermiddag om detta igen. Man kan aldrig vara helt säker men som ni säger - kan det minimeras till bästa grad så har jag bra argument. :-) Återkommer med svar här killar efter diskussion.
tartareandesire - jag har svårt att se att det är okunskap med tanke på de tekniker som jobbar här. Däremot är det alltid en balansgång och vi har varit lite väl "öppna" förut och velat låta kunder kanske göra för mycket - och ribban är satt lite lägre i våra nya system just för att framåt kunna säkra upp saker bättre. Helt säkert är inget. Att slå på det är en beräknad risk. :-) JensS - kan bara hålla med. Den processen bör kunna göras smidigare - även om det finns krav på signatur mm. Tanken är att kunna göra det i ett par steg från KPn - men vi är en bit kvar. |
Citat:
Erik, funkar schemaläggning i nya kontrollpanelen hos Binero nu? Tidigare var man tvungen att kontakta supporten medan jag har kvar funktionen i min gamla kontrollpanel... |
tartareandesire - Absolut! Jag håller med helt så ni vet vilken sida jag står på i denna konversation. :-) Det finns lägen då möjligheten och värdet överstiger risken. I mina ögon är det så här - men där det tidigare har skiljt sig lite från säkerhetsansvariga. :-) Det är å andra sidan inte jag som står där med ansvaret när en kund ringer in och någon utnyttjat en svaghet...
We will see... |
Som det verkar ju nu så skulle jag verkligen INTE rekommendera City Network.
En av mina domäner ligger nere, kommer inte åt sidan alls, går inte ens att pinga domänen och får ett svar från supporten efter nästan ett dygn och då undrar dom om jag "Har en index-fil på min server"?! (Sidan ligger fortfarande nere, tidszon.se om någon från City Network skulle läsa detta och kanske få ordning på det...) Sen fick jag också, nu mitt under allt strul, ett mail om att jag inte betalt en faktura som är betald. Det var då deras bekräftelsesystem för att beställa nya domäner strulade. Fick ingen bekräftelse på det andra domännamnet jag beställde heller. Känns bara väldigt frusterande att allt går så jäkla sakta och att jag förlorar massa rankning hos Google för att min domän inte är accessible... EDIT: 2 minuter efter detta inlägg kom fakturan som jag trott på den andra domänen också som är betald igår! fyfan.. |
Citat:
|
Citat:
Haf haft en del dippar också, och mötts av "oops fel" sida. De har tydligen lite problem och de har skapat case hos leverantören som skall patcha eller nått. :) |
Citat:
|
Kimpaa - hade hoppats en av supportteknikerna också hade gett mer info här men antar det ligger en ticket för ditt ärende som de tar. Hursomhelst så hade vi från igår och fram till idag vissa linux-sajter som hade svag respons - eller till och med inte alls. Ett konfigurationsfel som skall vara åtgärdat (påverkades först vid en viss last som vi inte stött på tidigare i vår nya plattform). Fakturan skall inte vara några problem - ring gärna supporten direkt så löser de på momangen åt dig. 0455-690001. Öppet till klockan 22:00 som vanligt.
BarateaU - samma sak som ovan om du haft dippar. Bör fungera nu - även om jag tror det monitoreras för att se till att lösningen inte stöter på problem vid nästa lastnivå så att säga. |
Kan också meddela att när det gäller cronbiten så kommer vi göra en liten vidare analys för att se att vi kan hitta en begränsad väg som inte kompromissar säkerheten - men att det är generellt positivt inställning till detta. Har alltså förhoppning att en variant av detta kommer... Tack för bra feedback.
|
Citat:
|
curl http://domän.com/fil.php
denna typen av jobb bör man få göra. Det är ofta en php fil som ska köras i cron ändå på en linux plattform. Bör vara någorlunda enkelt att sätta upp. Men det är ju inte city networks som utvecklar utan en extern som gör hela plattformen. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Nej. Det finns inte cronjobs på Binero, jag har en väldigt lång supporttråd om det där jag hela tiden fyller på med olika schemaläggningar jag behöver :D
Anledningen till att jag förväntar mig det är att jag länge använt utländska webbhotell. Tyvärr har jag på senare tid när jag skaffat svenskt hunnit med att uppleva hur både Loopia och Binero blivit sämre. Nu testar jag City network samt har några sidor på Binero. Konstigt att utvecklingen verkar stå stilla i Sverige. Jag är säker på att så inte är fallet men när webbhotellen, ( t.ex. Binero ) erbjuder sämre tjänster vid en uppdatering börjar man ju tvivla. Är det någon som använder Loopia nu för tiden och tycker jag ska ge dom ett nytt försök? |
Citat:
Loopia... inmålade i ett hörn och kan inte göra mycket åt det mer än att flytta hela verksamheten. Redundansen är dålig (dock är detta fallet för de flesta svenska hotell tyvärr) Dns systemet.. är det fortfarande lika illa? Kort svar, nej. |
Jag håller inte riktigt med. Tycker Loopia har fungerat relativt bra den senaste tiden. Först och främst så har de en kontrollpanel och ett system som fungerar vilket är mer än vad man kan säga om många andra. Kontrollpanelen är snygg, snabb och intuitiv. Cron finns, om än med vissa begränsningar, det är smidigare än någon annanstans att hantera domäner så man slipper göra det på annat håll och det är bättre ordning på fakturorna än hos de flesta andra. Med det sagt så skulle jag ändå tveka om det gällde att lägga en lite större sajt hos Loopia.
|
Eftersom kunder tror sig med att dessa ger en 100% upptid. Så får jag lite suspekta meningar när jag läser om just City network.
När dom i sin tur även har en del driftstörningar så har dom redan spruckit 100% Överenskommelsen. Vet inte om det här bara är ett fint säljknep? |
Citat:
Även om vi själva är i branchen så måste jag nog säga att Loopias kontrollpanel är riktigt bra och enkel. De har tagit till sig kritik och jobbar ju verkligen på att åtgärda de problem man haft. Det visar ju sig "tyvärr" i att jag lyckas rekrytera färre och färre kunder från dom :P Kan inte säga det samma om andra bolag dock just nu. |
Zynx - Intressant att i Sverige ser man en 100% upptidsgaranti som något suspekt. I USA tar man det för givet på ett antal olika tjänster. Låt mig förklara lite - webbhotellsdelen är en mindre bit av vår affär. Vi jobbar till stor del med cloud computing och dedikerade lösningar. Dessa två tjänster - och bara dessa två - har 100% garanti. Det innebär inte att de aldrig haft problem - utan bara att våra kunder vet att de kan kräva oss på pengar om det någongång blir problem som är vårt fel. Det är det säkraste sättet att veta att en leverantör är under press att få upp ens dirft efter problem. Det sätter genuin press och vi har alltså alltid detta som utgångspunkt när vi designar ett system.
Hoppas det förklarar lite - men tar gärna vidare diskussion om det. Tror vi kan bli tydligare och måste förbättra det. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:53. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson