![]() |
Du väljer i kontrollpanelen för varje site om den ska ligga på linux / php eller win / asp.net.
Så du får full tillgång till 'båda världar' precis som i Binero 2.0. |
Omega man - helt klart kan det bli tydligare. Base har helt rätt dock - du kan ha obegränsat med domäner och subdomäner och du väljer unikt för varje om du vill köra en webbplats byggt på Windows eller Linux - med ett knapptryck.
|
Tack för svaren Base & Johan, i Citynetworks gamla system så fick man ju välja antingen Linux eller Windows när man beställde. Därav frågan.
|
Citat:
|
Citat:
Dock så upplever jag denna kontrollpanelen mindre buggig än Bineros än så länge. Jag har iofs bara en domän hos City än så länge. |
Omegaman - japp helt rätt. Nu skaffar du paketet och väljer fritt för varje domän vilket operativsystem du vill köra.
Micke, Jens - Yes - det är Atomias plattform vi bygger på. Så även Binero och Telia som ni säger ovan. Jens - ja då får du skaffa fler! :-) Kan också tillägga att mycket ny funktionalitet kommer under de närmsta veckorna. |
Johan är de ändrat nu eller? Får summan Totalt: 1.183,00 kr när jag kollar.
Jag kanske var lite för sen :) Eller är kassan steg 3 "klar"? Jag är på steg 2. Välj domän & tjänst |
Var noga med att du väljer en .nu domän samt att du behåller 1 år som betalning. Då får du en .nu domän och webbhotell för 9:- totalt för hela året.
Du kan också köra flera .nu domäner för 9:-. Kör hårt! Hör av dig om du har några andra frågor... |
Citat:
Nu skall jag testa regga. |
Lyckas inte betala mina 9kr :/
Försökt 4ggr nu. Använder vanligt eurocard. Du kanske kan se nått som jag gör fel? Faktura Nr. 3900036702, kundnr100279 |
Samma för mig, testat med två olika kort och inget funkar.
|
det är mastercard som har problem.
vissa betalväxlar kan fullt ut ha problem även med visa.. även fast det är mastercard som strular. bara att vara tålmodig tills mastercard har löst problemet. |
aah hörde att matercard ddosas av assanger anhängarna.
@Anon_Operation WE ARE GLAD TO TELL YOU THAT http://www.mastercard.com/ is DOWN AND IT'S CONFIRMED! #ddos #wikileaks Operation:Payback(is a bitch!) #PAYBACK |
Citat:
"Mastercard hit by Anonymous Wikileaks revenge attacks. Internet hacktivists have claimed they brought down the Mastercard website. The Anonymous group of hackers have also brought down the website of the Swedish prosecutors office which is pursuing founder Julian Assange. But Mastercard said there was "no impact" on people's ability to use their cards for transactions." Måste ändå sägas vara ett minst sagt dåligt systemstruktur om det nu är så att man kan sänka mastercard i kortbetalningssytemet genom att ddosa deras hemsida. Med tanke på hur mycket de tjänar så borde de ha separata system och redundans både vad gäller internetbetalningar och fysiska kortbetalningar. |
Citat:
----------- Nappade på erbjudandet men hade inga cash på kortet så det fick bli faktura så det dröjer väl till imorrn innan man får spana in hur det funkar ^^ Härligt med såna här erbjudanden lite då och då. Tycks alltid komma just när jag behöver det! |
Ja nog är det lite lurigt att inte så pass viktiga tjänster skall klara det mesta. Jag kollar upp status på din beställning...
|
Citynetwork kontrolpanel är ganska dålig jemförelse med binero. Man kan inte ens plocka ut auktorisering via citynetwork
Citat:
|
VA!? De har ju likadan kontrollpanel nu förtiden...
|
Citat:
|
Citat:
|
Nu blir det ju faktiskt till att registrera något bara för sakens skull... Jag som vill bli av med sidor :rolleyes:
|
klein - du kan inte ha sökt länge nog. :-) En stor bild direkt när du loggar in med ett fingeravtryck och texten "Auktorisationskoder". Där skapar du det med ett knapptryck.
Binero och City Network kör samma leverantör och därför är likheterna stora. Leverantör: www.atomia.com - Skillnaderna kommer öka alltefter vi båda lägger till mer individualiserad funktionalitet. Bygger dock på fantastisk teknik som Atomia lyckats få till. Klustring och lastbalansering på hög nivå kan man väl säga. razor - tycker du har helt rätt! Varje sida ska laddas på millisekunder och det gör det inte idag. Därför finns det ett stort projekt just nu som skall se till att det blir fallet. Vi saknar viss funktionalitet som vi hade tidigare. Detta återställs så snabbt som möjligt. För vår del har vi rätta strukturen att bygga vidare på - vilket kommer gynna våra kunder i längden. |
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Nu verkar allt mitt vara igång för mig! Segt att betala med faktura men men... Inget jag stör mig på hittills, inte för att det finns mycket att störa sig på (utöver att kontrollpanelen är lite seg som sagt). Har inget färdigt att lägga upp heller så det dröjer nog ett tag innan jag kan tycka något om City Network :)
|
Citat:
|
razor - se det som ett fint vin. Det blir bättre för varje dag - det är lugn ta din tid. :-)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:00. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson