![]() |
Är det bara för mig eller är Binero ruskigt segt just nu? Jag ligger på Pluto servern och har oerhörda laddningstider. Får till och med svar att min sida ligger nere - på grund av ruskigt lång laddningstid. http://downforeveryoneorjustme.com/webbkillen.se
|
Antagligen lokalt, fungerar fint för mig på andra servrar i både gamla och nya miljön. Står inget på driftssidan än.
|
Har haft stora problem med dilbert hos dom, långa laddnings tider och databas som inte svarar.
Det har pågått en tid nu men har inte brytt mig för jag använder inte det kontot mer en för att leka med olika saker, men igår så gick det väldigt bra dom kanske flyttat problemet eller avlastat den servern ;) |
Någon mer än jag som inte kommer åt sina hemsidor? Har ett gäng sidor på Idefix som jag har haft problem med sen fredags kväll. Det segar något otroligt och det verkar strula med mysql kopplingarna. Har lyckats komma åt sidorna nån gång under helgen och när jag gör det så går det inte att navigera vidare för det segar så mkt. Ibland printas även mysql-felmeddelanden ut. Mailade i fredags och har inte fått något svar än.. Har förlorat betydligt mer pengar än vad ett webbhotell kostar på ett år pga det här.
|
Citat:
|
Har använt mig av Binero i några år nu och inte haft några större problem tidigare. Inte hela världen om det är lite nertid då och då. Men nu snackar vi över 2 dagar..
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
Ser ut så ja. :) |
Jag är vansinnigt onöjd med Binero efter ha varit hos dem i cirka 2 månader. Framför allt med deras databasserver som är allt annat än responsiv, och fryser cirka 20 sekunder var ~5:e minut. Och när den väl är uppe, så är den ändå riktigt slö.
Någon annan som upplever samma problem? Det känns som att de tagit på sig mer kunder än de klarar av. Deras kontrollpanel är också under all kritik, och hänger helt enkelt inte med då och då, och skickar mig till en felsida ungefär vart 10:e klick. Häromdagen gick hela deras webbmailsystem ner i cirka 10 minuter mitt på dagen också. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Jag har varit reggat här ett bra tag, men kan skriva om exakt samma problem! |
Citat:
|
Citat:
Edit: Nu är deras LiteSpeed-server nere helt och har varit i 2 timmar. :-) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
http://www.binero.se/webbhotell/avtal 7.5 5.Binero har fullgoda system för dubbel lagring av data, så att denna kan återskapas i händelse av haveri, men Binero garanterar inte tillgången till data på Kunds hemsida och ansvarar inte för förlust av data. Med andra ord, Binero tar inget som helst ansvar för din data, upptiden på tjänsten etc. Det är vad som står i resten av avtalen också. Läser du sedan http://www.oderland.se/start/anvaendaravtal.html § 8 ODERLANDs Åtaganden 8.1 ODERLAND strävar att vara helt felfria, dock måste en del uppdateringar och systemarbeten genomföras. Vid driftstörningar, planerade uppdateringar m.m. meddelas detta på vår hemsida under driftstatus. Dessa görs i största möjliga utsträckning efter kontorstid, dock kan det inte garanteras. En tillgänglighet på 99,6 % garanteras, baserat på kalenderår. Så ser du en tydlig skillnad i kvalitet och garantier. Oderland garanterar en upptid, Binero gör inte. Kostnadskillanden? Ungefär en hundring mellan de minsta paketen. Dock så är Oderlands paket "mindre" dvs, dyrare å andra sidan har de nog mer utrymme i sina priser för att hålla koll på sina prylar. Jag ska inte svära på att det är så, men man ska veta att det är skillnad på webbhotell och webbhotell. |
Fast garanterar är ju ändå värdelöst om det inte är stora viten i ersättning, antingen ropar dom force majuere eller så ersätter dom i bästa fall kanske en månadskostnad.
Så vad hjälper det att kanske i bästa fall få tillbaka sin månadskostnad om det legat nere massor. |
Citat:
|
Jag är jättenöjd med Binero och allt rullar mestadels på bra för min del, men jag tänkte kolla om det var någon annan som upplevt att det är riktigt segt de senaste dagarna? Segt att ta emot mail, segt att skicka information mellan databaser, FTP osv?
|
Citat:
|
Citat:
Även jag har ett konto hos Binero och jag är nöjd, vist har dem utmaningar med prestanda men jag förväntar mig heller inte att det skall gå lika snabbt som en "riktig server" eller VPS. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Det går något helt sjukt segt just nu.
Försöker nå deras blogg men det har tagit mig 5 minuter att bara ladda sidan. |
Citat:
|
Hehe....deras övriga sida flyter på men bloggen lämnar lite övrigt att önska just nu :)
|
Citat:
Mina sajter på Binero rullar normalt så jag utgår från att det är något galet med just din sajt eller servern. Kontakta Binero så får du förhoppningsvis lite bättre svar än dessa vilda spekulationer. |
Citat:
|
Citat:
Citat:
Citat:
driftbloggen ligger på en annan plats. deras site som har den vanliga bloggen är väl ändå inte ett riktmärke för om kunders siter fungerar.. jag må tycka att binero inte håller måttet.. Men det är en mix av att man får vad man betalar för, och om man tycker man har rätt att gnälla så bör man byta leverantör istället. det är det bästa gnäll som finns för då blir företag ekonomiskt motiverade att förbättra sig. och jag tvivlar inte på att bineros personal försöker.. daniel.. shh.. inte ragga fler kunder denna veckan ;). binero har lite ups and downs senaste månden just idag har dock telia haft stora problem och detta är ju inte bineros fel att telia bredbands kunder har problem :). |
Jag önskar bara att vi äldre kunder blir uppgraderade till v 2.0, har de ens påbörjat detta än?
|
Det jag skrev var att deras blogg, dvs företagsblogg var seg.
Jag skulle in och kika en SEO-sak som de skrivit om men det tog mig ett bra tag att komma dit. Alla andra sidor på binero.se inkl kontrollpanel flöt på bra. |
Citat:
|
Citat:
|
Name: blogg.binero.se
Address: 195.74.38.18 18.38.74.195.in-addr.arpa name = lb-lsp02-01.atm.binero.net. Ser då ut att ligga hos dem. |
Citat:
|
Citat:
deras driftblogg ligger hos pingdom som ligger hos port80. port80 är även bandbredds leverantör åt binero :P. så kort sagt. funkar pingdom+port80 så funkar binerodrift.se :). |
Jovisst, men nu diskuterades ju företagsbloggen och att den var seg. Driftbloggen är ju en annan sak.
|
Höll en wordpresskurs idag med 8 användare på ett binerokonto. Det var inte roligt vare sig för mig eller deltagarna, kan jag säga.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:11. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson