WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Fyfan jag dör av skratt (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1044538)

Lancelot 2010-10-29 14:11

Citat:

Ursprungligen postat av Sweely (Inlägg 20375679)
Chilla på läget, Lancelot! :)

Det är visserligen väldigt, väldigt sorgligt att detta händer. Jag får själv rysningar i kroppen bara av att tänka på hur orolig jag/familjen skulle varit om jag bott i Malmö. ALLT rörande skjutningarna är väldigt deprimerande, men snubben som planerat på att döda alla med samma efternamn som "den nye lasermannen" är ju bara för skön.

Det är honom knullis finner underhållande. Och det tycker jag han har rätt till att göra :D

Visst blev jag irriterad.
Men det är inte en så himla rolig situation bara och tycker inte alls det är så komiskt som ts påstår. Sedan så tycker jag "knullis" uppfyllde punkterna på min lista väldigt bra! :)

Visst skrattar han åt laserturken och inte "lasermannen" men laserturkens video uppstod faktiskt som resultat efter lasermannens mord och därför tycker jag inte att någon ska dö av skratt.
Tycker bara han borde skriva lite mer ödmjukt och visa lite mänsklig sympati.

Men jo hans sätt att uttrycka sig är väldigt roligt.

Lancelot 2010-10-29 14:19

Citat:

Ursprungligen postat av knullis (Inlägg 20375710)
din förbannade retard..

I rest my case! :)

knullis 2010-10-29 14:33

meh

Citat:

Ursprungligen postat av Lancelot (Inlägg 20375752)
I rest my case! :)

Men för helvete lägg ner , håll dig borta om du inte tycker det är roligt, de flesta verkar ha humorn i behåll och tycka det faktiskt är roligt, nej jag har ingen sympati för en galen turk/arab/syrian som är totalt skogstokig och inte sovit på 5 dar och gör bort sig framför kameran till en reporter.

Inget du säger kan ändra på min smak för humor tyvärr jajaja hahaha

Fredrik-s 2010-10-29 14:46

Humor och komik bygger mycket på att man bryter det oskrivna regler och gränser som finns.

Det skämtas mycket i TV/media om saker som indirekt har uppstått på grund av dödsfall. Jag tycker som många av det större svenska komikerna att man måste kunna skämta om allt. Givetvis kommer folk ta illa upp när man skämtar om något som trampar dem på tårna, vilket givetvis är tråkigt. Men samtidigt nödvändigt för att kunna hålla en öppen dialog.

För övrigt ser jag komiken mellan mig och killen i videon. Det är så långt i från vad jag skulle säga/göra så för mig blir det ett komiskt inslag på grund av det.

knullis 2010-10-29 14:54

Instämmer Fredrik man skall kunna hålla en öppen dialog om det hela.
Samt nu vart det ju inte någon här på forumet som tycker själva lasermannen är rolig.
Utan videon jag postade. (Laserturken) hans sätt att agera.

Sen tycker jag det är väldigt tråkigt att folk nästan hoppar på mig för en sån grej? skulle aldrig slå mig in att hoppa på någon som tycker parlamentet är roligt bara för jag inte tycker det. handlar inte om etik eller moral om man tycker laserturkens sätt att prata på och framföra sig på är rolig. ?

Captain Thailand 2010-10-29 15:05

Hej,

Det som ÄR roligt för betraktaren ÄR roligt för betraktaren. Detta innebär inte att det är roligt för alla. Vi har alla olika humor. Jag tyckte gentlemannen i bilen (som tråden handlar om) bjöd på ofrivillig humor.

Det är nog däremot väldigt få (mentalt friska) människor som skrattar åt att en vettvilling skjuter oskyldiga människor i Malmö. Däremot antar jag att det kommer skämtas KRING detta, men det är en annan sak. Människor har alltid skämtat kring hemska saker i tillvaron, utan att de därmed rättfärdigat fenomenet i sig.

Även Hitler tycker jag var en tragikomisk figur i löljig mustach och fula byxor. Detta TROTS att han gjorde sig skyldig till ett av världshistoriens värsta brott mot mänskligheten. Även Charlie Chaplin verkade uppfatta något lustigt med denne vedervärdiga person.

evomedia 2010-10-29 15:16

Han var ju rolig =) hotar folk framför kameran sen kör han för fort på slutet också :P

trådlöst 2010-10-29 15:23

Citat:

Ursprungligen postat av kalasboll (Inlägg 20375641)
Spelar det någon roll?

Ja det gör det.
För om en invandrare gör det kommer ni svenskar, alltså alla svenskar, eller de flesta av "oss eller er", dra oss över en kamm.

Nu är Gärningsmannen eller lasermannen som han kallas svensk, det vet man inte än men jag tror det, och det gör inte alla svenskar till bovvar.
Men skulle t.ex denho acar göra så där och sätta skräck i en stad skulle ALLA invandrare få kritik mot sig typ.

För det är ju ändå vi som vandrat in till underbara sverige..
Skulle ni göra så i vårat hemland skulle ju saken vara exakt här, folk skulle se ner på er och önska hängning utav er (fast t.ex i kurdistan) får man bara fängelse :)

Men du fattar min princip iaf, låtsas inte som att du inte gör det kalasboll.

Lancelot 2010-10-29 16:20

Citat:

Ursprungligen postat av knullis (Inlägg 20375754)
Men för helvete lägg ner , håll dig borta om du inte tycker det är roligt, de flesta verkar ha humorn i behåll och tycka det faktiskt är roligt, nej jag har ingen sympati för en galen turk/arab/syrian som är totalt skogstokig och inte sovit på 5 dar och gör bort sig framför kameran till en reporter.

Inget du säger kan ändra på min smak för humor tyvärr jajaja hahaha

Skrev inte riktigt att du skulle ha sympati till "turken". Tänker dock inte förklara mer för du är för omogen för att förstå .:)

knullis 2010-10-29 16:30

mmm

Citat:

Ursprungligen postat av Lancelot (Inlägg 20375784)
Skrev inte riktigt att du skulle ha sympati till "turken". Tänker dock inte förklara mer för du är för omogen för att förstå .:)

Orkar inte diskutera med dig mer, lägg ner bara.
Glädjs åt den roliga videon eller hata den, men det är videon denna tråd handlar om inte mig som person.

Weaver 2010-10-29 16:44

Haha, skrämmande vilka tomtar (slödder) som bor i vår stad :)

Dennis Holm 2010-10-29 16:57

Citat:

Ursprungligen postat av Weaver (Inlägg 20375792)
Haha, skrämmande vilka tomtar (slödder) som bor i vår stad :)

inte säga så om tomten :(.
nu får du inga julklappar!

och kan inte annat än hålla med.
Men malmö har potential att vara grymt så det är synd att ingen i maktposition bryr sig tillräckligt.

Bara jag 2010-10-29 17:47

http://stevieee.blogg.se/images/2010..._114472378.jpg

:D

Sweely 2010-10-29 18:33

Citat:

Ursprungligen postat av Bara jag (Inlägg 20375807)

Det var nog det roligaste jag sett på länge.

kalasboll 2010-10-29 18:52

Citat:

Ursprungligen postat av trådlöst (Inlägg 20375769)
Ja det gör det.
För om en invandrare gör det kommer ni svenskar, alltså alla svenskar, eller de flesta av "oss eller er", dra oss över en kamm.

Nu är Gärningsmannen eller lasermannen som han kallas svensk, det vet man inte än men jag tror det, och det gör inte alla svenskar till bovvar.
Men skulle t.ex denho acar göra så där och sätta skräck i en stad skulle ALLA invandrare få kritik mot sig typ.

För det är ju ändå vi som vandrat in till underbara sverige..
Skulle ni göra så i vårat hemland skulle ju saken vara exakt här, folk skulle se ner på er och önska hängning utav er (fast t.ex i kurdistan) får man bara fängelse :)

Men du fattar min princip iaf, låtsas inte som att du inte gör det kalasboll.

Nu när du skriver får jag uppfattningen av att du har utländskt påbrå och utgår därför från det i mitt svar.

Ni (jag kan också generalisera) är bombsäkra på att det är en "svensk" som springer runt och skjuter mot svenskar med utländsk bakgrund. När någon "svensk" gör något är ni snabba med att ryta "RASIST" och så börjas antirasistiska demonstrationer och "svensken" får återigen en stämpel av att vara rasist.

Bägge sidor är väldigt snabba med att döma och det gör inte saken bättre. Det är mycket möjligt att det är en "svensk" som springer runt och skjuter men ni bör inte heller vara så snabba med att döma. Det minskar inte direkt segregationen när ni själva så tydligt gör upp skillnader mellan invandrare och svenskar.

För egen del, som "svensk", spelar det med andra ord ingen roll vem idioten är som skjuter då det är människor hen skjuter på.

trådlöst 2010-10-29 19:03

Citat:

Ursprungligen postat av kalasboll (Inlägg 20375824)
Nu när du skriver får jag uppfattningen av att du har utländskt påbrå och utgår därför från det i mitt svar.

Ni (jag kan också generalisera) är bombsäkra på att det är en "svensk" som springer runt och skjuter mot svenskar med utländsk bakgrund. När någon "svensk" gör något är ni snabba med att ryta "RASIST" och så börjas antirasistiska demonstrationer och "svensken" får återigen en stämpel av att vara rasist.

Bägge sidor är väldigt snabba med att döma och det gör inte saken bättre. Det är mycket möjligt att det är en "svensk" som springer runt och skjuter men ni bör inte heller vara så snabba med att döma. Det minskar inte direkt segregationen när ni själva så tydligt gör upp skillnader mellan invandrare och svenskar.

För egen del, som "svensk", spelar det med andra ord ingen roll vem idioten är som skjuter då det är människor hen skjuter på.

Jag heter ju inte xkurdi för ingeting, or am i wissling dixie out of my as?

Jag gillar inte när folk skadar andra, skjuter han på folk så ska han få samma behandling tillbaka.

Självklart är det ju såklart ett faktum att blattar skriker rassist till en man som skjuter ner folk lite hej vilt och i alla dåd verkar det vara utlänningar, då har man ett mönster.

Men knullis är grym, att han länkade den här innan jag hann :D

hahaha OTN huvdt du vet =)

knullis 2010-10-29 19:30

hahahaha

Citat:

Ursprungligen postat av Bara jag (Inlägg 20375807)

hahah han skulle haft en sax i handen , han sa ju att han ska klippa tunga o öron o allt hahahha

kalasboll 2010-10-29 19:49

Citat:

Ursprungligen postat av trådlöst (Inlägg 20375827)
Jag heter ju inte xkurdi för ingeting, or am i wissling dixie out of my as?

Jag gillar inte när folk skadar andra, skjuter han på folk så ska han få samma behandling tillbaka.

Självklart är det ju såklart ett faktum att blattar skriker rassist till en man som skjuter ner folk lite hej vilt och i alla dåd verkar det vara utlänningar, då har man ett mönster.

Var heter du xkurdi? :)

Det hade varit en sak om det bara hade skrikits rasist men nu generaliseras det ju och "alla" svenskar blir stämplade som rasister. Ni kan väl föregå med gott exempel i alla fall och inte dela in i grupper :)

trådlöst 2010-10-29 19:56

Citat:

Ursprungligen postat av kalasboll (Inlägg 20375834)
Var heter du xkurdi? :)

Det hade varit en sak om det bara hade skrikits rasist men nu generaliseras det ju och "alla" svenskar blir stämplade som rasister. Ni kan väl föregå med gott exempel i alla fall och inte dela in i grupper :)

Nu drog du alla över en och samma kant igen :)
Jag hette xkurdi på html sidan där du vart medlem tror jag och aspkoll där jag är säker på att du vart medlem :)
Du har t.ex sett mina designer i försäljningstråden länkat till min dA där jag heter xkurdi :P

kalasboll 2010-10-29 20:01

Citat:

Ursprungligen postat av trådlöst (Inlägg 20375835)
Nu drog du alla över en och samma kant igen :)

Du förstår inte varför jag skrev i mitt förra inlägg att jag också kunde generalisera, eller varför jag var nogrann med attt skriva " " runt alla, svenskar osv?

Citat:

Ursprungligen postat av trådlöst (Inlägg 20375835)
Jag hette xkurdi på html sidan där du vart medlem tror jag och aspkoll där jag är säker på att du vart medlem :)
Du har t.ex sett mina designer i försäljningstråden länkat till min dA där jag heter xkurdi :P

Det kom jag inte ihåg :)

Bara jag 2010-10-29 20:46

Hade inget vettigare för mig och knullis inspirerade mig....:D

http://forumbilder.se/images/d329201084445ca0c.jpg

trådlöst 2010-10-29 20:55

Citat:

Ursprungligen postat av kalasboll (Inlägg 20375837)
Du förstår inte varför jag skrev i mitt förra inlägg att jag också kunde generalisera, eller varför jag var nogrann med attt skriva " " runt alla, svenskar osv?

Det kom jag inte ihåg :)

Ok då skiter vi i det och jag säger:

hahaha! Klippa hans tong otn hovdt..

knullis 2010-10-29 21:05

Citat:

Ursprungligen postat av Bara jag (Inlägg 20375846)
Hade inget vettigare för mig och knullis inspirerade mig....:D

http://forumbilder.se/images/d329201084445ca0c.jpg

HHHHHHHHHHHHHHAHAHAHHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH AAHAa

jake 2010-10-29 21:33

Citat:

Ursprungligen postat av Timofey (Inlägg 20375683)
Är det samma man, på bilder längre ner: http://www.expressen.se/nyheter/1.19...engards-betong ?

Ja det verkar ju vara Fadi Kassem Mohamad i videon också. Verkar vara en bråkstake.

youheardit 2010-10-29 22:05

Citat:

Ursprungligen postat av jake (Inlägg 20375853)
Ja det verkar ju vara Fadi Kassem Mohamad i videon också. Verkar vara en bråkstake.

I en facebook grupp om laserturken, heter han fadi

digi 2010-10-29 22:25

Alltså, är jag för trött eller är jag bara skittråkig?
Skogsturken var skoj på sin tid, men det här kändes bara.. hm.. jag vet inte? Tråkigt?

Prince of Malmö förstår jag inte alls. Vad har "Prince" med saken att göra?

trådlöst 2010-10-29 22:48

Citat:

Ursprungligen postat av digi (Inlägg 20375864)
Alltså, är jag för trött eller är jag bara skittråkig?
Skogsturken var skoj på sin tid, men det här kändes bara.. hm.. jag vet inte? Tråkigt?

Prince of Malmö förstår jag inte alls. Vad har "Prince" med saken att göra?

Har du äns sett videon?

tartareandesire 2010-10-29 22:54

Jesus, har ni verkligen inget bättre för er?

digi 2010-10-29 22:57

Citat:

Ursprungligen postat av trådlöst (Inlägg 20375865)
Har du äns sett videon?

Japp, men jag tyckte inte den var så skoj?

trådlöst 2010-10-30 00:10

Citat:

Ursprungligen postat av digi (Inlägg 20375867)
Japp, men jag tyckte inte den var så skoj?

Och ändå la du inte märke till att laserturken, alltså han som blir intervjuad, liknar han i prince of persia?

Bara jag 2010-10-30 14:19

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20375866)
Jesus, har ni verkligen inget bättre för er?

Jag skrev i posten att jag inte hade något vettigare för mig, och lärjungarna hade gått och lagt sig.

Vad gör du när kelda gör jobbet?

kalasboll 2010-10-30 14:26

Citat:

Ursprungligen postat av trådlöst (Inlägg 20375871)
Och ändå la du inte märke till att laserturken, alltså han som blir intervjuad, liknar han i prince of persia?

Det är väl upp till var och en att bedöma...

guran 2010-10-30 16:14

Är det inte rasistiskt att utgå från att denna laserman är svensk? Varför gör vissa det påstående? Väldiga fördomar skulle jag vilja påstå.

Sannolikheten är nog större att det är en invandrare. Förra lasermannen John Ausonius var invandrare i andra generationen. Det brukar vara på det viset att brott begås mot likasinnade. Ska vi fokusera på en svensk så missar vi att denna brottsling kanske inte är svensk.

Tror ni att denna Laserturk t.ex. åker omkring och letar efter invandrare? Förmodligen letar han efter i hans ögon suspekta svenskar. Kanske passerar den riktiga lasermannen mitt framför ögonen på honom "förklädd till invandrare".

Förlåt om jag delar upp folk i svenskar och invandrare men jag tror säkert att ni är så pass kloka att ni förstår vad jag menar utan att behöva skriva en lång lista på definitionen av etisk tillhöriget, antal generationer, födelseort osv.

design.se 2010-10-30 17:00

Tur att han inte körde på en invandrarunge där i slutet när han gasade på...hade inte sett snyggt ut

trådlöst 2010-10-30 17:07

Citat:

Ursprungligen postat av design.se (Inlägg 20375937)
Tur att han inte körde på en invandrarunge där i slutet när han gasade på...hade inte sett snyggt ut

Tur att det inte fanns en invandrar unge där i slutet mitt på vägen, dock fanns det en honda civic men han var smart och förstod det hela :) dessutom hade han väll rätt att åka rakt fram ist för att stanna för civicen om jag förståt reglerna rätt? Fast den farten han har ska man ju ha på motorvägen , inte i bostadsområde...dock kul körning :D PIP PIPPPPPPPPPPPPP : YAPP, dom e ute efter laZR mannin nue

knullis 2010-10-30 19:04

oh helvete sök på "laserturken" på youtube finns fan hundratals remixar redan.. slår laserturken skogsturken i populäritet?

sebastianw 2010-10-30 19:49

Det har ar det enda mina vanner pratar om och det ar ett fantastiskt roligt klipp! Jag ska klipp din tung!

PS. Jag bor i malmo

inpbox 2010-10-30 20:13

Har sätt klippte ett par gånger och det blir bara roligare och roligare kan inte sluta skratta.

Detta kommer utantvekan ta skogsturken !

Alto 2010-10-30 22:22

Tror ni han vet att han blivit en internet celebritet? ;)

knullis 2010-10-30 23:10

mmm

Citat:

Ursprungligen postat av Alto (Inlägg 20376000)
Tror ni han vet att han blivit en internet celebritet? ;)

Det måste han ju bara veta vid detta läget? eller hmm kanske inte,kanske sitter i bilen fortfarande o nu inte sovi på 8 dagar?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson