WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Diskutera WN (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=37)
-   -   När man är moderator på wn gör man vad man vill (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1042040)

Sweely 2010-05-31 20:32

Citat:

Ursprungligen postat av Erik Stenman (Inlägg 20357550)
Om man vill vara anonym kan man antingen registrera en .com-domän anonymt och lägga upp vilken konstig sida som helst och sen skriva att det är sin sida.

En följdfråga:
Får man inte vara medlem här om man inte har en egen sida. Tex om man sköter ppc-kampanjer eller jobbar med ppc-arbitrage eller liknande?

2nd! Tänkte ställa exakt samma fråga. Tänk om man inte är särskilt erfaren och bara registrerar sig här för att lära sig ett och annat?

Ara 2010-05-31 22:23

Citat:

Ursprungligen postat av Sweely (Inlägg 20357568)
2nd! Tänkte ställa exakt samma fråga. Tänk om man inte är särskilt erfaren och bara registrerar sig här för att lära sig ett och annat?

Är man en Webmaster då? :-)

tartareandesire 2010-05-31 22:54

Jag tycker inte man behöver vara en webmaster för att vara medlem. Det finns många andra yrkesgrupper som är relevant att knyta kontakter med som är nära knutna till branschen. Utan den bredden blir WN ganska värdelöst i mina ögon.

Man bör även kunna vara anonym utåt sett även om de uppgifter man lämnar (som inte publiceras) måste vara korrekta. Det finns alltid en risk med att sprida personuppgifter på nätet och långt ifrån alla vill vara offentliga personer av tämligen uppenbara anledningar. Är man inte intresserad av att tala med en anonym person så kan man helt enkelt strunta i denna. Svårare än så är det inte.

Alex 2010-06-01 02:03

Det är helt klart så att vi kanske behöver se över reglerna igen. Internet utvecklas, och man får liksom hänga med i svängarna.

Trådar där WN får kritik är bra, då inser man att det faktiskt inte är så perfekt som man själv tycker det är.

Westman 2010-06-01 07:55

Citat:

Ursprungligen postat av Sweely (Inlägg 20357568)

Det är kanske såna som många vill slippa? Så uppfattade jag WN från början. Det kan ju vara ganska tröttsamt med såna som knappt kommit i målbrottet och som inte kan googla.

Ara 2010-06-01 10:38

Citat:

Ursprungligen postat av Westman (Inlägg 20357625)
Det är kanske såna som många vill slippa? Så uppfattade jag WN från början. Det kan ju vara ganska tröttsamt med såna som knappt kommit i målbrottet och som inte kan googla.

Kan bara hålla med, man kanske inte vill se 1000 trådar om samma sak för att folk (kids) inte kan söka på forumet eller googla eller som säljer domäner i 100-kronors-klassen och kannar det "kap" och "toppdomäner" Det känns som kvalliten på wn har sjunkit ganska mycket senaste året....

StefanBergfeldt 2010-06-01 12:22

Det där med att man måste ha en hemsida, jag råkade klicka på ett användarnamn nyss, och såg att den medlemmen driver hemsidan http://localhost/

Danielos 2010-06-01 13:38

Citat:

Ursprungligen postat av Ara (Inlägg 20357643)
Kan bara hålla med, man kanske inte vill se 1000 trådar om samma sak för att folk (kids) inte kan söka på forumet eller googla eller som säljer domäner i 100-kronors-klassen och kannar det "kap" och "toppdomäner" Det känns som kvalliten på wn har sjunkit ganska mycket senaste året....

Håller med, kvaliteten måste öka och tröskeln för att få vara med måste höjas. En moderator säger att man ska släppa på reglerna och en annan säger stärka reglerna, känns om moderatorerna bör prata ihop sig.

tartareandesire 2010-06-01 14:36

Citat:

Ursprungligen postat av danielos (Inlägg 20357669)
Håller med, kvaliteten måste öka och tröskeln för att få vara med måste höjas. En moderator säger att man ska släppa på reglerna och en annan säger stärka reglerna, känns om moderatorerna bör prata ihop sig.

Vi är ett gäng moderatorer och tycker därmed inte som en person :)

Jag har heller ingenting emot en ökad kvalitet men däremot så är stelbenta regler som att man måste ha en webbplats helt fel väg att gå enligt mig. Man stänger ute värdefulla personer samtidigt som det knappast stoppar någon som vill bli medlem.

Danielos 2010-06-01 14:38

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20357674)
Vi är ett gäng moderatorer och tycker därmed inte som en person :)

Nej det gör ni inte, men även om ni tycker olika kan inte varje moderator göra som han vill, dvs en moderator kan inte säga att en sak är ok och en annan säger att det inte alls är ok.

Eftersom jag tolkar ditt svar att du inte tycker att ni bör prata ihop er så kanske ni inte bara ska ha en enda regel för forumet, utan ni kan väl sätta upp en regel för varje moderator och sedan agerar varje moderator i enlighet med den regel moderatorn har satt upp? Detta är även vad man kan kalla Kalle Anka moderering.

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20357674)
Jag har heller ingenting emot en ökad kvalitet men däremot så är stelbenta regler som att man måste ha en webbplats helt fel väg att gå enligt mig. Man stänger ute värdefulla personer samtidigt som det knappast stoppar någon som vill bli medlem.

Ökad kvalitet kan bara skapas på minst 3 sätt:
1. Moderatorer arbetar lite mer, saknas det moderatorer skaffar man fler, flera inlägg här borde rimligen tex ha raderats: http://www.wn.se/t1042277.html
Jake.Nu är ett utmärkt exempel på hur man bäst kan gå offtopic och störa hela tråden, med anklagelser helt tagna ur luften enligt mig.
2. Man varnar folk som bryter mot uppställda regler gång på gång, och stänger av när det gått för långt. (Förutsättningen måste vara att moderatorerna handlar/modererar någorlunda likadant, att dom alla följer uppställda regler på samma sätt.)
3. Man gör så gott man kan för att ställa upp vem som är berättigad att vara medlem, att ha en hemsida i sin profil är rätt basic anser jag. En moderator säger att regeln bör tas bort en annan säger att det ska stärkas.

Det är rätt beklämmande att prata om att ändra på regeln om att ha en hemsida i profilen, när man generellt bör se över alla regler eller åtminstone några till som tex. egenreklamsregeln.

Ofta får man uppfattningen att man helt har missat vad om är syftet och målet med detta forum, ofta prioriterar man på att hålla regler snarare än att folk hittar vad dom söker och får hjälp.

Egenreklamsregeln bygger på minst 2 saker ( när det gäller egenreklam på webbhotell ):
1. Alla webbhotell är i stort sett likvärdiga inte mycket skiljer dom åt.
2. Om ingen tredje part känner till att ett specifikt webbhotell är lämpligt för trådskaparen kommer trådskaparen aldrig att få reda på att webbhotellet som söktes verkligen fanns. Webbhotellet i fråga kan varken svara i tråden eller skicka pm.

Som skapare av ett mycket annorlunda och otroligt unikt webbhotell kommer jag själv väldigt ofta ikläm här. Jag kan ge flera exempel på hur fruktansvärt bisarrt denna regel kan få för konsekvenser ibland, några moderatorer tittar mellan fingrarna medan andra raderar rätt upp och ner utan att kommentera varför. Jag pratar inte endast för mig själv utan detta gäller även andra webbhotell.

En person kan t. ex. efterfråga en webbhotellstjänst som ingen känner till finns. När någon dag eller två har gått, kan jag t. ex. skriva "att det finns faktiskt ett sådant webbhotell, men jag kan inte säga vilket". Hur löjligt och orimligt ter sig inte detta?

Här prioriteras regler framför målen, vad man även kan säga "regler för reglernas skull".

tartareandesire 2010-06-01 15:46

Nu rör du ihop saker. Vad vi var för sig tycker och vilka regler som gäller är givetvis inte samma sak.

Känns lite som att du mest är sur över att ha blivit kritiserad just nu :) Flera användare har faktiskt blivit både varnade och avstängda de senaste månaderna efter att ha brutit mot forumets regler.

Egenreklamsregeln är väldigt viktig för att forumet inte ska användas på fel sätt. Det finns annonsplatser och då bör inte annonsering förekomma i forumtrådarna. Eftersom det är en regel som måste bedömas från fall till fall så kan det naturligtvis bli lite skillnad där.

Alla trådar läses dessutom inte av en moderator utan det beror då också på om användare anmäler trådarna eller inte. Det kan även vara bra att skicka PM till en moderator som är online.

Danielos 2010-06-01 16:02

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20357691)
Nu rör du ihop saker. Vad vi var för sig tycker och vilka regler som gäller är givetvis inte samma sak.

Tycker jag faktiskt inte, upplever snarare att du inte förstår vad jag menar, jag menar ju att ni måste ju prata ihop er hur ni ska göra med hemsida i profilen eller inte regeln. Självklart kan ni tycka olika, men regeln måste ju faställas vad som gäller och sedan ska den följas.

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20357691)
Känns lite som att du mest är sur över att ha blivit kritiserad just nu :)

Kan du klandra mig för detta, om jag verkligen anser att det var helt taget ur luften, och dessutom var ett störande moment för tråden och trådskaparen? Men jag blev inte sur, snarare väldigt arg.

tartareandesire 2010-06-01 16:04

Citat:

Ursprungligen postat av danielos (Inlägg 20357693)
Tycker jag faktiskt inte, upplever snarare att du inte förstår vad jag menar, jag menar ju att ni måste ju prata ihop er hur ni ska göra med hemsida i profilen eller inte regeln. Självklart kan ni tycka olika, men regeln måste ju faställas vad som gäller och sedan ska den följas.

Det står som synes i reglerna än så länge. Det är fullt möjligt att reglerna ändras och uppdateras framöver men ingenting är klart i nuläget.

Danielos 2010-06-01 16:14

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20357695)
Det står som synes i reglerna än så länge. Det är fullt möjligt att reglerna ändras och uppdateras framöver men ingenting är klart i nuläget.

Ok! Men då skull jag skulle önska att regeln med webbsida i profilen följs tills reglerna ev. ändras och att de som inte följer detta blev satta på read only som Alex sa:
Citat:

Ursprungligen postat av Alex (Inlägg 20356849)
Det har varit lite slarvigt ett tag, men planen är att det skall bli bättre med tillämpningen. Alla som är aktiva skall ha en hemsida i sin profil som fungerar, under tiden reglerna ser ut som de gör.

Om du vägrar efter tillsägelse så brukar vi ta steget att sätta användaren i Read Only. Det är inget konstigt med det. Vill man vara med och skriva på WN får man allt följa reglerna som gäller.

Grundproblemet är att de befintliga reglerna tolkas godtyckligt och inte alltid följs av moderatorer.

goose 2010-06-02 10:01

Det konstiga är att flera ganska tongivande medlemmar på forumet inte har en hemsida i sin profil. Är de så igenkända nu ändå så att de inte behöver det då eller?

Danielos 2010-06-02 10:05

Citat:

Ursprungligen postat av goose (Inlägg 20357779)
Det konstiga är att flera ganska tongivande medlemmar på forumet inte har en hemsida i sin profil. Är de så igenkända nu ändå så att de inte behöver det då eller?

Svaret finns i mitt tidigare inlägg:
Citat:

Grundproblemet är att de befintliga reglerna tolkas godtyckligt och inte alltid följs av moderatorer.
Det är vad man även brukar kalla för Kalle Anka moderering, dvs alla moderatorerna gör som dom vill och det finns ingen forumansvarig som bestämmer och sätter riktlinjer som i normala välskötta forum (även företag för den delen)

tartareandesire 2010-06-02 10:32

Citat:

Ursprungligen postat av danielos (Inlägg 20357782)
Svaret finns i mitt tidigare inlägg:

Det är vad man även brukar kalla för Kalle Anka moderering, dvs alla moderatorerna gör som dom vill och det finns ingen forumansvarig som bestämmer och sätter riktlinjer som i normala välskötta forum (även företag för den delen)

Nu argumenterar du emot dig själv. När det gällde egenreklamsregeln så var det viktigt att syftet med regeln kom fram men tydligen inte när det gäller hemsida i profilen? Ifall det är seriösa medlemmar som faktiskt tillför forumet en hel del men råkar sakna hemsida så kanske det inte är hela världen. Givetvis ska reglerna gälla för alla men ville bara få fram att din kritik kanske inte är helt befogad och lite missriktad.

Danielos 2010-06-02 10:45

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20357793)
Nu argumenterar du emot dig själv. När det gällde egenreklamsregeln så var det viktigt att syftet med regeln kom fram men tydligen inte när det gäller hemsida i profilen? Ifall det är seriösa medlemmar som faktiskt tillför forumet en hel del men råkar sakna hemsida så kanske det inte är hela världen. Givetvis ska reglerna gälla för alla men ville bara få fram att din kritik kanske inte är helt befogad och lite missriktad.

Eftersom kritiken riktas mot modereringen, och eftersom jag själv inte är moderator kan jag inte argumentera mot mig själv här. Jag ber er inte vara mjuka eller hårda mot just mig och när det gäller egenreklam utan att vara konsekventa. Det går ju inte att säga att man måste ha webbsida i profilen och sedan tillåta det för några och inte tillåta det för andra. När det sedan gäller att moderera ev. egenreklam så är ju detta mer svårt att dra gränserna för när det är ok och inte, men gränsen för när en webbsida finns i profilen eller inte lär ju vara rätt lätt att avgöra.

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20357793)
Ifall det är seriösa medlemmar som faktiskt tillför forumet en hel del men råkar sakna hemsida så kanske det inte är hela världen.

Visst, det kan vara ok i vissa fall, men ändra reglerna då, sluta köra Kalle Anka tolkningar, ingen vet ju vad som gäller.

Jag blir inte sur om jag får något inlägg raderat som sticker ut för mycket när det gäller egenreklam, men jag är rätt sur för att ni tillåter att folk är anonyma trots att detta strider mot reglerna, annars får ni väl ändra reglerna?

tartareandesire 2010-06-02 10:58

Citat:

Ursprungligen postat av danielos (Inlägg 20357801)
Eftersom kritiken riktas mot modereringen, och eftersom jag själv inte är moderator kan jag inte argumentera mot mig själv här. Jag ber er inte vara mjuka eller hårda mot just mig och när det gäller egenreklam utan att vara konsekventa. Det går ju inte att säga att man måste ha webbsida i profilen och sedan tillåta det för några och inte tillåta det för andra. När det sedan gäller att moderera ev. egenreklam så är ju detta mer svårt att dra gränserna för när det är ok och inte, men gränsen för när en webbsida finns i profilen eller inte lär ju vara rätt lätt att avgöra.

Visst, det kan vara ok i vissa fall, men ändra reglerna då, sluta köra Kalle Anka tolkningar, ingen vet ju vad som gäller.

Jag blir inte sur om jag får något inlägg raderat som sticker ut för mycket när det gäller egenreklam, men jag är rätt sur för att ni tillåter att folk är anonyma trots att detta strider mot reglerna, annars får ni väl ändra reglerna?

Det som gäller är det som står i reglerna. Sedan är det tämligen enkelt att vara anonym även om man kräver en hemsida i profilen så just det "problemet" påverkas inte nämnvärt av den regeln.

Danielos 2010-06-02 11:01

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20357804)
Det som gäller är det som står i reglerna. Sedan är det tämligen enkelt att vara anonym även om man kräver en hemsida i profilen så just det "problemet" påverkas inte nämnvärt av den regeln.

Bättre än inget, har ni satt de flesta som inte har hemsida i profilen på read only?

kw_wasabi 2010-06-04 02:55

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20357804)

Håller med. Det är inga problem att vara anonym även med en hemsida/domän i profilen. Om man verkligen vill vara säker på att en medlem står bakom den domän/sajt han uppgett så måste ju WN köra med någon form av "site verification". T.ex. att man infogar en metatagg med kontrollkod i index-filen på sajten, liknande Google Webmaster Tools.

Jag håller dock med danielos om att finns denna regel så ska det kontrolleras att medlemmar följer denna. Upptäcks någon som bryter mot denna eller andra regler så varnas medlemmen x gånger innan read only. Detta vare sig medlemmen skrivit 5 eller 5000 inlägg. Varför ha en regel som både medlemmar och moderatorer/administratörer kan strunta i?

Danielos 2010-06-04 10:12

Citat:

Ursprungligen postat av kw_wasabi (Inlägg 20358104)
Varför ha en regel som både medlemmar och moderatorer/administratörer kan strunta i?

Precis, moderatorer är ovilliga att följa reglerna och man är ovillig att ändra dom, detta är för mig en jättegåta.

Danielos 2010-06-11 22:51

Utifrån att detta med egenreklamsproblematiken har aktualiserats i tråden: http://www.wn.se/showthread.php?p=20359090#post20359090
så föreslår jag följande ändring. Detta är den aktuella regeln:
Citat:

§3 Reklam
- Du får inte skapa eller sprida marknadsföring i forumet, efterfrågad eller ej.
- Ingen som helst reklam om den egna tjänsten, produkten eller hemsidan i syfte att dra mer trafik eller sälja något. Detta gäller även dotterbolag/moderbolags tjänster/produkter.
- Du får inte posta nyheter om dina tjänster eller hemsidor, eller tjänster/hemsidor du är involverad i.
- Reklam via PM är totalförbjudet, efterfrågad eller ej. Detta leder till omedelbar avstängning. Information om egna tjänster är endast tillåtet via PM på direkt efterfrågan av annan medlem, och bara i den omfattning som efterfrågas.
Mitt förslag till ny regel:

Citat:

§3 Reklam
- Du får inte skapa nya ämnen/trådar i syfte att dra mer trafik eller sälja något. Detta gäller även dotterbolag/moderbolags tjänster/produkter.
- Du får inte skapa nya trådar och göra reklam om den egna tjänsten, produkten eller hemsidan.
- Du får inte posta nyheter om dina tjänster eller hemsidor, eller tjänster/hemsidor du är involverad i.
- Reklam via PM är totalförbjudet, efterfrågad eller ej. Detta leder till omedelbar avstängning. Information om egna tjänster är endast tillåtet via PM på direkt efterfrågan av annan medlem, och bara i den omfattning som efterfrågas.
- Du får inte skapa eller sprida marknadsföring i forumet.
- Du får inte svara på andras trådar och förfrågningar och nämna egen tjänst eller produkt, om det inte är uppenbart att just ditt företag eller webbhotell är unikt när det gäller att möta trådskaparens behov, med förbehållet att varje sådant inlägg kommer att modereras i enlighet med ovanstående regler.
Genom denna ändring kommer både wn:s användare och moderatorer veta vad som gäller, eftersom min sista punkt utövas av de flesta moderatorer.

Alex 2010-06-11 23:43

Det är ett väldigt bra tillägg! Det jag undrar är dock hur vi skall göra när situationer som dessa uppstår?

http://www.wn.se/showpost.php?p=20358113&postcount=5
http://www.wn.se/showpost.php?p=20358722&postcount=2

Det är faktiskt rätt genomskinligt att man klappar varandras ryggar här. Nu var detta det första exemplet jag hittade, vilket också råkade vara du.

Danielos 2010-06-11 23:58

Bra fråga Alex, och väl observerat av dig. Jag ska vara helt ärlig och hoppas att KristianE skrev vad han verkligen tyckte och min gissning är att han har fattat tycke för EgenSajt och att han verkligen upplevde att EgenSajt kunde fylla trådskaparens behov och jag hade i mitt fall tittat på KristianE's olika VPS alternativ och det som fick mig att höja ögonbrynen när det gäller hans vps:er är att han erbjuder 3200Gb överföring per månad vilket är rekord samt hans goda övervakning som ingår, och eftersom han hade skrivit något positivt om EgenSajt och hade hans tjänster färskt i huvudet och därför kom det naturligt för mig att nämna hans tjänster. Utifrån detta kan jag dock inte se att man som moderator borde göra något, jag och KristianE har inte varit i kontakt med varandra, vilket KristianE säkerligen kan intyga.

Jag ser varken att jag eller KristianE har gjort något medvetet fel, däremot ser jag mest att detta är ett resultat av den otroligt inaktuella och icke-fungerande egenreklamsregeln.

Vad man skulle kunna göra är helt enkelt att lägga till följande regel till mitt förslag:
- Om någon annan nämner och skriver positivt om din egen tjänst är det under några omständigheter inte tillåtet att du själv skriver positivt om dennes tjänst, då detta kan tolkas som ett försök att kringå egenreklamsregeln.

Westman 2010-06-12 09:04

Så det är ok att klappa andras ryggar så länge man inte blir klappad själv?

För den delen, vad är det som säger att den eller de personer som berömmer en leverantör inte är bekanta/vänner till den leverantören? Nej, man måste lita lite på personerna i forumet, särskilt om de har varit med länge och det inte är uppenbart att man gör reklam i varenda tråd man kan.

Danielos 2010-06-12 10:54

Citat:

Ursprungligen postat av Westman (Inlägg 20359124)
Så det är ok att klappa andras ryggar så länge man inte blir klappad själv?

Till vem ställer du frågan? Som jag ser det kan det även vara åt andra hållet, en kan skapa en tråd och efterfråga en tjänst. Man vet vem som har tjänsten, men pga att denne är konkurrent eller om man är sur på denne, underlåter man att nämna den tjänst som skulle möta den efterfrågade tjänsten.
Så självklart finns det de som klappar om andra och de som gör vad man kan för att motverka andra, båda är väl fel isåfall?

Citat:

Ursprungligen postat av Westman (Inlägg 20359124)
och det inte är uppenbart att man gör reklam i varenda tråd man kan.

Självklart får man inte göra reklam i varenda tråd, endast när ens tjänster är unika och ingen vet om det och att det hjälper trådskaparen, se gärna mitt förslag ovan till ändring av regler. I sista punkten kan ett webbhotell tex. skriva om egna tjänster om dom är unika och hjälper trådskaparen, men det lämnar det ändå öppet för moderatorerna att bedömma om posten ska raderas eller inte, missbruk ska beivras av de som konsekvent gör reklam för vanliga eller standard webbhotellstjänster. På detta sättet vet alla vad om gäller, för som det är nu så tillåts ju egenreklam i vissa fall. (uppenbarligen alla mina inlägg som inte blivit raderade)
Om någon frågar, jag letar efter ett gratis reklamfritt webbkonto med php stöd, och inget svarar och säger EgenSajt. Det är väl klart att jag går in och svarar på en sådan tråd, när EgenSajt åtminstone är helt ensamma här, är detta så konstigt? Men numera känner som tur är alltfler till vad EgenSajt erbjuder och därför finns det mindre behov för mig själv att nämna egna tjänster.

Westman 2010-06-12 14:39

Citat:

Ursprungligen postat av danielos (Inlägg 20359128)
Till vem ställer du frågan?

Eftersom det var Alex som nämnde klappning så var det honom i första hand men även en allmänt ställd fråga. Eftersom inlägget inte var 100% riktat till Alex så valde jag att inte citera, det kanske var dumt av mig. Frågan var hur som helst inte riktad till dig specifikt.

Citat:

Ursprungligen postat av danielos (Inlägg 20359128)
Självklart får man inte göra reklam i varenda tråd, endast när ens tjänster är unika och ingen vet om det och att det hjälper trådskaparen, se gärna mitt förslag ovan till ändring av regler. I sista punkten kan ett webbhotell tex. skriva om egna tjänster om dom är unika och hjälper trådskaparen, men det lämnar det ändå öppet för moderatorerna att bedömma om posten ska raderas eller inte, missbruk ska beivras av de som konsekvent gör reklam för vanliga eller standard webbhotellstjänster. På detta sättet vet alla vad om gäller, för som det är nu så tillåts ju egenreklam i vissa fall. (uppenbarligen alla mina inlägg som inte blivit raderade)
Om någon frågar, jag letar efter ett gratis reklamfritt webbkonto med php stöd, och inget svarar och säger EgenSajt. Det är väl klart att jag går in och svarar på en sådan tråd, när EgenSajt åtminstone är helt ensamma här, är detta så konstigt?

Nej inte alls! Inlägget var inte riktat till dig och jag tycker inte att det är fel att nämna sig själv om det inte är uppenbart att man bara skriver inlägget för att göra reklam för sig själv utan att svara på en fråga från någon annan. Jag är väl lite snällare i min åsikt om just detta än ditt förslag. Del två av mitt inlägg har också en omvänd möjlighet precis som du nämner men det är tillåtet enligt forumreglerna att kritisera sig själv och andra så det har jag inte funderat över. Vitsen med att jag tog upp den delen är att jag tycker att det ibland blir lite mycket klappar på axeln från folk som knappt skrivit 10 inlägg men redan lyckats rekommendera och berömma leverantörer i flera inlägg. Det känns lite underligt. jag skulle aldrig regga ett konto bara för att berömma en leverantör men det kanske bara är jag som tänker så.

Danielos 2010-06-12 14:54

Citat:

Ursprungligen postat av Westman (Inlägg 20359151)
Vitsen med att jag tog upp den delen är att jag tycker att det ibland blir lite mycket klappar på axeln från folk som knappt skrivit 10 inlägg men redan lyckats rekommendera och berömma leverantörer i flera inlägg. Det känns lite underligt. jag skulle aldrig regga ett konto bara för att berömma en leverantör men det kanske bara är jag som tänker så.

Jag håller med, detta känns verkligen skumt, det har jag inte tänkt på

Lancelot 2010-06-17 12:36

Citat:

Ursprungligen postat av Alex (Inlägg 20359102)
Det är ett väldigt bra tillägg! Det jag undrar är dock hur vi skall göra när situationer som dessa uppstår?

http://www.wn.se/showpost.php?p=20358113&postcount=5
http://www.wn.se/showpost.php?p=20358722&postcount=2

Det är faktiskt rätt genomskinligt att man klappar varandras ryggar här. Nu var detta det första exemplet jag hittade, vilket också råkade vara du.

Jag förstår vad ni menar... Däremot hade jag inte haft ett webbhotell för just mitt projekt idag om inte jag hade fått den informationen. Det jag eftersökte var väldigt komplext och specialanpassat för mitt projekt. Självklart går det med ett vps, men jag har inte tillräckligt med erfarenhet för att ha en vps och eftersökte ett alternativ.

Så det var helt enkelt hjälpen jag eftersökte på det enda forumet som kan ge mig så bra och konkreta råd.

Jag förstår självklart regeln att man inte får göra egenreklam. Det hade varit enormt störigt om alla skulle göra egenreklam.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson