![]() |
Jag hävdar att invandringen har gynnat Sverige och kommer att gynna sverige i framtiden. All den här skräck för invandring är bara komisk. Jag gissar på att en stor andel här på WN har invandrade anfäder några generationer bakåt i tiden.
Flera av våra mest framstående "Svenskar" genom tiderna har varit "invandrare" eller barn till invandrare. "Invandrare" är dessutom i högre grad egna företagare än "Svenskar", något som desperat behövs för att klara tillväxten. Att det finns uppenbara sociala problem ska man dock inte sticka under stol med, men att skylla det på invandrarna i sig är absurt. Tänk på det nästa gång du köper pizza. |
Citat:
|
Citat:
Kom tillbaka när du läst vad det var jag skrev. |
Citat:
Ni som klagar på kommunister och Vänsterpartiet kan ju lyssna på Carl Bildt istället som tycker att lokalbefolkningen borde bli mer öppen och inte exempelvis försöka stoppa byggande av moskéer vilket skett på sina håll. |
Citat:
Men om du vill så. Om jag har levt i misär och i icke ordnade förhållanden i Sverige, flyttar till USA som exempel. Har jag rätt att gå runt i landet, våldta amerikanska kvinnor, råna butiksägare, misshandla människor samtidigt kräva särlagar för att jag lättare ska kunna anpassa mig? Nej, det har jag inte. Det handlar assimilation i första hand vilket dom som har flyttat till USA har varit väldigt duktiga på. Man tar efter deras kultur och deras språk. Som Lancelot skrev. Skulle jag fly till ett annat land så skulle jag i första hand se till att hamna i ett område med Svenskar men också försöka hamna med lokalbefolkningen för att så snabbt som möjligt integreras i det nya samhället, lära mig det nya språket och hur dom lever. Det är inte sagt att jag ska vända upp och ner på mitt liv men jag måste ta seden dit jag kommer. Jag kan t ex. inte på en resa till Turkiet trampa in i en moské i samma kläder som Noomi Rapace hade under rättegången i sista filmen av milleniumtrilogin. Det handlar om att respektera andra människor och deras levnadssätt. Man ska inte komma hit och kräva att vi ska ha halalslaktat kött i skolan, införa speciella ledighetsdagar för muslimer eller anpassa badhusen i Sverige så att män och kvinnor kan bada under separata tider. Jag kan inte heller komma till Iran eller Irak och kräva att jag ska ha det precis som i Sverige. Det går inte. Ska man komma till ett land som Sverige så får man räkna med att det blir en kulturkrock och att man som människa är anpassningsbar. Kort sagt - Kulturimperialism. |
StateCollapse, du missförstår med flit? Ditt svar har ännu en gång ingenting med det som skrivits tidigare att göra. Det jag menade var att du tar upp någon form av kvasistatistik där du väljer att bortse från viktiga faktorer som påverkar densamma bara för att det ska peka i din riktning vilket gör det helt meningslöst.
Hur stor andel av invandrarna tror du beter sig som du beskriver det? Ett fåtal av de jag träffat på. Bara för att du ser några med fel hudfärg begå brott på Efterlyst så utgår du från att alla invandrare går runt och våldtar tonårstjejer? Strunt samma om det är så du tycker eller inte, det är nämligen exakt så du framställer det hela i din nästintill främlingsfientliga predikan ovan. Du lever tydligen i din egen sagovärld som inte har något alls med verkligheten att göra. Att spekulera i hur du eller någon annan svensk skulle bete sig om du flydde från fattigdom, våld och inbördeskrig är precis lika meningslöst. Du har ingen som helst aning om detta, det enda du kan relatera till är de studier som gjorts och de talar inte direkt till din fördel. |
Citat:
Det stämmer faktiskt. Däremot så beror det inte på hudfärg. Det beror på att det är flest invandrare som bor i de här Ghettona. En svensk hade också blivit kriminell om han/hon hade växt upp bland kriminella... |
Citat:
Kommer man till ett land ifrån krig, misär och andra tråkigheter så ska man försöka i den mån man kan rikta in sig på ett svenskt område. Att man försöker umgås med svenskar, att man försöker ta åt sig vår kultur och vårt levnadssätt. |
Citat:
Kommer för skojjs skull svara på det här. 7-9 Lästa jag på International Baccalaureate. Efter det gick jag på Gymnasiet Tycho Braheskolan, och nu studerar jag på Heriot-Watt vilket är den 8:e äldsta universitetet i Storbritannien, och världskänt för att ge väldigt kvalitativa utbildningar Så gör dig själv och alla oss en tjänst och jämför inte din utbildning med min. Du har inte tillfört någonting till diskussionen och så kommer du med en sådan kommentar som får dig att verka ännu trögare. Det här är en diskussion och Wikipedia är helt perfekt källa för en diskussion. Det är skillnad om man använder wikipedia som en referens till en uppsats. Detta kan man dock även göra, om man kollar längst ner på Wikipedia artiklar så finns det referenser. Man kan referera till dessa referenser när man skriver uppstats och inte direkt till wikipedia. I en diskussion däremot så spelar det ingen större roll. Sådär. Nu har jag undervisat dig i referens systemet. Du behövde inte ens ta ett csn lån. ;) Varsågod. :) Det år alltid lika kul när någon kommer in med en sådan kommentar, när de inte har tillfört någonting alls till diskussionen. |
Citat:
Vad någon har för utbildning är väl mindre relevant som sagt var. Utbildning har inte någon direkt korrelation till vare sig intelligens eller främlingsfientlighet även om de med högre utbildning lyckligtvis tenderar att överlag vara mindre främlingsfientliga än andra. Man kan dock mycket väl ta sig igenom de flesta utbildningar utan att vara mer begåvad än majoriteten av befolkningen lika väl som man kan skippa högre utbildning helt trots att man hör till de översta 10 procenten. |
håller med föregående talare.
|
Citat:
Senast var fotbollsspelaren Christians Wilhelmssons flickvän. "Oksana avslöjar hur hon tvingas bära abaya och inte får köra bil i Saudiarabien." Då kan man undra varför inte kvinnorna från islam klär sig som svenska kvinnor när svenskar kvinnor är mer eller mindre tvungna att klä sig som kvinnor från islam när man har flyttat dit, som i Oksanas fall. Om man nu inte vill få ett nackskott på torget eller få halsen avskuren av någon islamistisk fundamentalist som väldigt många muslimer är. Just det här är på väg att hända mer och mer. Var också ett annat fall där en muslimsk man fick skadestånd för att han inte hälsade på en kvinna vid en anställningsintervju. Om jag då söker arbete i Förenade Arabemiraten och det kanske är en kvinnlig chef och hon inte vill skaka hand med mig. Kan jag då kräva företaget på åtskilliga hundratusen för att dom kränker min religion? I Sverige hälsar vi igenom handslag som exempel. |
Citat:
|
Citat:
I ditt sista exempel så är du helt vilsen också. Det var inte företaget som krävdes på skadestånd utan Arbetsförmedlingen eftersom de nekat honom fortsatt ersättning på grund av incidenten. Jag litar på att tingsrätten gjorde en riktig bedömning i ärendet. |
|
Det är väl ingen som hindra att din flickvän gå runt bikeni det är helt lagligt tom. Skillnaden är väl dock burka en religöst plak, därav skyddas av grundlagen. Så om en Sverigedemokrat skulle vilja gå runt i en Ku Klux Klan dräkt, så skulle det betänkas som hets emot folkgrupp, medan Burka är det inte. Ändå burka och ku klux klan dräkten ganska lika.
Citat:
|
.de ligger på 10 plats nu i google. Visst det kan vara troll bakom .de domänen. Men jag tro nog att den som ligger bakom .de har skäl till det. SD är kända för att hota sina meningmotståndare, kan det spåra dej, så kommer du få ett brinnade kors på din gräsmatta osv.
Citat:
|
Citat:
|
Efterlyst är väl dåligt jemförelse. Du kan inte få fram stastistik på vilka som begå brott, eftersom polisen få inte logga sånt. Efterlyst visa bara vilka som begå klumpiga brott, där man loggas på kameran.
Citat:
|
Citat:
|
Jag tro nog den där whois är fejkad... Självklart kan jag har fel.. Men å andra sidan har SD samma sak, deras favoritblogg politiskinkorrekt är anonymouserad via fd ägare av PRQ.
Citat:
|
Kan hålla med om den där ärende med DO och mannen som inte vill hälsa. Men som sagt, det var AF som gjorde fel .. Visst kan man reta upp sej på detta.. Man tycker att DO skulle lägga ner tid på vettigare saker..
Har själv gjort en liknade sak. Jag hälsade inte på en kvinnlig LT när jag gjorde lumpen, men jag blev utskälld. :-) Dock var de av andra orsaker. ( Det var mörkt, så jag trodde hon tillhörde Lottakåren eller något sådan, det var inte så vanligt på med kvinnliga officare på den tiden. ) Citat:
|
Sverige är ett invandra land, 60% av Svenska spårket är lånat från Tyskan. Jag ser inte invandrare som något stort problem, däremot tycker man skall vara hårdare emot dem som inte kan anpassa sej...Vilken flesta invandrare gör.
Det är lite för lätt att bli Svensk medborgare, jag tycker vi skall låna lite av tyska regelverket vad det gäller medborgarskap. Problemen är dock oftast sociala, problemen i Rosengård är extrema och oftast är det bråk makare bakom . Alltid när det lågkonjentur så riktas hatet emot invandrare. Så var början på 1990 talet , då Ny demokrati kom in och så är det nu.. Man gör det enkelt för sej. Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
Citat:
..så är det väl gaaanska troligt att jag inte syftar på whois - right? |
Framför allt ta vi in fel sorts invandrare. Men jag tro inte att SD kommer kunna lösa problemet, tvärtom , det som var "invadrarkritiker" förut, kommer hålla tyst för att slippa bli ihop kopplad med oseriösa muppar som SD. Det som slår mig vad det gäller SD, är deras total okunskap om allting. Det tom varnade folk för att besöka sidan, för då skulle "google" ranka upp den. Dock har väl SVD och DN hjälp upp sidan litegrann.
Vad det gäller den här saken med http://sverigedemokraterna.de , så tycker jag det är helt rätt, av den orsaken. SD gör likadant. Visst det kanske gör valet smutsigare, men det här valet kommer bli smutsig , äcklig smutsigt, SD har redan lagt ribban genom svärm spama internet och hålla på som svin. Att personen bakom .de domäen vill vara anonym,. Med tanke på vad SD kapabla till, så bör han vara anonym med allt sorts kritik emot dem. Att en del låter sej luras av SD , deras "låtsas" lek . Men partiet har väldigt bruna rötter, visst SA uniformen är utbyt till Dressman kostym. Men ideologiskt är det väldigt nära Adolf ideér med en del modernseringar http://www.sr.se/sida/default.aspx?programid=1316 Rätt sorts invandring gynnar Sverige, att ta hit en massa lakris tomtar från Afrika, som sitter och tugg kath hela dagarna ger intenting i BNP ökning. Att ta hit polacker , som kan vara komplement till Svenska hantverkare, JA varför inte. Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Mitt blogginlägg är inte avsett som en politisk arena för dig att pumpa ur dig ditt vanliga trams. Du är välkommen om du är saklig, men jag betackar mig ytterligare "Fröken Sverige"-kommentarer från dig på min blogg! |
Om en demokrati ska fungera måste alla åsikter släppas fram. Annars blir det aldrig en demokrati. Att SD växer betyder att något är fel med de andra partierna och de får en signal att se över vad de gör fel.
Det som förvånar mig är att de andra partierna aldrig sakligt kan bemöta de påståenden som SD framför. För mig känns det som om de andra partierna inte vågar ta en saklig debatt med SD. På grund av det så hittar de på saker om demokrati och odemokratisk metoder och att SD ska bemötas med tystnad och vända ryggar, för då slipper de debattera med dem. I detta land får man inte inte ens andas en antydan om något positivt med SD för allt ska vara så förbaskat politiskt korrekt. |
Man kan tycka vad man vill om invandring, men en sak står klart och det är att hela Europa måste öka invandringen markant, annars väntar en total kollaps om sisådär en 30-40 år.
Varför? Jo därför att enbart bibehålla befolkningen på en konstant nivå så krävs det att varje kvinna föder 2.1 barn under sin livstid. Denna siffran ligger redan nu oroväckande under och väntas sjunka ännu mer. I Spanien t.ex. ligger barnafödandet på runt 1.4 barn/kvinna. Spaniens befolkning kommer ha en medelålder av 55 år runt år 2050. Det förstår ju alla att den ekvationen inte går ihop när det inte kommer finnas tillräckligt med arbetsföra invånare för att supporta den åldrande generationen med pensioner, sjukvård o.s.v. Oavsett om man är för eller mot invandring så är det bara att gilla läget. En ökad invandring är enda lösningen för Europa, och bl.a Japan och Sydkorea som ligger ännu värre till. Alternativet vore att förbjuda preventivmedel...vilket knappast vore en bra 'lösning. |
Det är inget hat.. Så sluta beskyll folk för osanningar. Tack!. Jag upprepar bara fakta, som du verka har svårt med. Så lägger vi ner den diskussionen.
Citat:
|
Men SD har släppts fram. Problemet är väl att SD har väl inga politiker att skicka fram. På youtube hittar man om klippta video med debatt mellan deras partiledare och SAP partiledare. Där är problemet med internet idag, man kan sprida budskap som är manipulerade och fixade för att passa ens syfte.
SD har släppts fram både i debatt artiklar och fått mycket uppmärksamhet än övrig 4% partiet. SD är fortfarande ingen riksdagparti. SD finns inte ens i Stockholms området ( Med något undantag ) . PP har inte alls fått samma uppmärksamhet som SD, så din kritik är nog lite orättvis. Läser man lokal pressen som SydSvenskan, så syns SD där. Men SD är ett skåneparti, därav skriver inte Stockholms tidningarna om dem. SD riksdags kandidater är från Skåne, inte från Stockholm Jag tycker PK media är allders för snälla emot SD, de bör ha ett reportage om deras historia, gärna samma sak om SAP också och V också. Överhuvudtaget är pressen för snäll emot politiker, man bör granska dem hårdare. Vissat vad det ha presterat i olika församlingar under mandatperioden. Varje politiker kostar samhället x antal miljoner om året, bör väljarna få göra bedömning, är den här politiken ett bra val för mig? Citat:
|
Citat:
Finns ett klipp på Youtube där Reinfeldt erkänner vart problemet ligger "...Dessutom är det så att vi har inte högre socialbidrag idag än vad vi hade 2006 och om det är så att det stiger så vet jag vad det beror på" http://www.youtube.com/watch?v=PdvHz4camx8 Citat:
Citat:
Om jag sitter bland familjen t ex. och vi börjar prata politik och kommer in på invandringen då är det direkt ett känsligt ämne, ett fruktansvärt känsligt ämne som ingen vill tala om. |
Citat:
Man lever som man lär antar jag.. |
Citat:
..eller 1 503 369 vecka 6 532 496 månad 78 389 955 år I göteborg bor det ca 400 000 Vilket innebär att vi får ett nytt Gbg varannan dag eller ett Sthlm (med förorter) varje vecka. I Sverige bor det ca 9,1 miljoner Vilket innebär att vi får ett nytt Sverige varje 1½ månad Eller över 8,5 nya Sverige per år. ..befolkningsmässigt sett. Sett ur ett globalt perspektiv, så är väl en ökad fortplantningstakt det minsta moder jord och mänskligheten behöver.. Källa: http://www.worldometers.info/ |
Citat:
Eller tänkte du enbart på förslag nr. 2? (förbjuda preventivmedel)...fast det sa jag ju också att det inte vore en bra lösning. Enligt denna FN-rapporten [PDF] så stabilisear sig tydligen befolkningen på runt 10 miljarder år 2200 och vi är ju inte så fasansfullt längt från 10 miljarder redan nu. |
Citat:
dina siffror låter rimliga (vet att det förra året ökade 91 milj/år). Men nu är vi ca 6,8 miljarder och innan vi är uppe i 10, så ska världen alltså få "ett Kina" (1,3 miljarder) "ett Indien" (1,1 miljarder) och "ett Europa" (0,8 miljarder) till innan vi är där.. |
Hehe jorden kommer inte palla 10 miljarder människor den saken är säker... så någon form av ordentlig reglering behövs verkligen.
|
Citat:
|
Citat:
Jag skulle börja skruva på mig i en sådan situation som du pratar om av flera anledningar: * Jag håller inte med dig * Jag tycker den fråga du vill diskutera är oviktig * Jag har inga argument som kan övertyga dig (detta vet förmodligen redan din familj) * Din människosyn är obehaglig |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:03. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson