![]() |
Citat:
jo, jag kan se bakåt i systemet bara jag har medienamn osv...du skrev innan att du fått dina pengar så jag kan klart se det med bara jag vet vilket medienamn/site du har. |
Jonas, du gör ju förstås som du vill. Jag tycker bara det hade varit effektivare (och mer förtroendeingivande) om du hade tagit fem minuter och skrivit ihop ett mail med en förklaring till dina publishers, istället för att tjabba med tre pers i den här tråden.
|
Citat:
Jo jag är enig där med dig. Kommer att göra det så fort jag fått styr nu i veckan på varför det inte funkat och att era utbetalningar är påväg så att jag kan ta allt som ligger. |
Har ingen arfarenhet av AdFair men det ser uppenbart inte ut som de har kontroll över verksamheten av de svar som finns i tråden, frågan är om det är lika illa skött i exempelvis Danmark eller handlar det helt enkelt om fel person för den svenska delen?
Tror att det kan vara dags för AdFair att köra Fair Play istället för att inte köra namnet mer i botten här i Sverige. |
Citat:
Jag bryr mig egentligen inte så mycket om han ringer eller ej. Jag vill bara att de pengar som jag tjänat ihop per omgående. |
Quitters never win, winners never quit
Det känns orimligt att jag ska ta bort denna tråden för att få något utbetalt, som er kollega från Danmark ringde till mig och begärde. Även om jag, på något vis, skulle lyckas få bort denna tråden - skulle jag då få ett ända öre utbetalt? Det lär jag aldrig få reda på. Nu skiter jag i detta. Det har varit dyra läropengar men jag går vidare. Grattis AdFair - ni vann! Tack och hej. |
Citat:
Att dom begär detta kan nog bero på att tråden är plats 4 hos Google när man söker på AdFair. Vilket dom kanske inte är sugna på. Jäkligt ful stil av AdFair att kräva något sådant, snacka om att vilja sopa detta under mattan. Dom flesta vet nog att förr eller senare så kommer skiten under mattan att synas och då brukar det stinka också... |
HAHA.
TA BORT TRÅDEN? Adfair adfair adfair, ni som satt er i skiten får skiten städa upp! |
Jaha vad säger ni. Ska vi lägga oss på plats 2 till 20 på google med blogginlägg om att Adfair är bluffmakare?
Det kan väl vara ett kul kollaborativt projekt för oss som gillar WN och dess medlemmar? Vi kan ha en intern tävling vem som rankar överst också. Kanske vill Adfair sponsra vinnaren med en utbetalning av hans skuld? :D |
Hehe, Dan, du kommer nog vinna.. Du har ju lite erfarenhet av detta :)
|
Nyckelorden för Adfairs arbete är främst trovärdighet och öppenhet – både för annonsörerna och för de websites som visar annonsörernas reklam.
:-) http://www.affil.se/affiliate/visa-n...adfair.10.html |
Citat:
27.5 timmar på er. sedan åker alla koder och länkar till adfair i sopkorgen. saknar fortfarande dineros sen i juli09........... |
Fick min utbetalning från adfair idag :)
|
Har inte heller fått utbetalning av pengar efter juni 2009. Känns ju inte direkt seriöst att man ska behöva hitta den här tråden och maila Jonas för att få sina pengar.
Vi får väl överväga att klistra tråden på framsidan av WN som en lösning kanske. Å andra sidan kanske tråden börjar ranka före Adfair själva då vilket nog inte är helt optimalt. |
Fick detta av AdFair - "Du får besked av mig när utbetalningarna gått iväg" - men fortfarande inga pengar. Skulle inte rekommendera någon att gå med i Ad Fair.
|
Citat:
Hej Checka kontot senast ons. då det går från Dk idag |
Citat:
Nu får du besked av mig, som jag skrev i mailet. Checka kontot senast ons. då det går från Dk idag |
Citat:
Dock står ju alla våra nummer på hemsidan och du borde väl ha talat med någon innan jag startade här igen i Januari! |
Citat:
Som du vet och som du själv sa när du talade med Henrik att du inte själv hade koll på din fusktrafik som vi har dokumenterad. Vi betalar inte ut så länge det handlar om den faketrafik som du levererat. Allt finns som du redan vet dokumenterat och visst, vi kan lägga ut det på forumet även men känns inte som det behövs. Du kan om du vill få all trafik av oss du genererat och posta det här på forumet. Därför sa Henrik till dig att starta en tråd när man inte har koll på sin trafik och där vi kan dokumentera det är fel. Det förstår du säkert. |
Citat:
Kommer aldrig i hela mitt liv använda adfair (och är glad att jag inte har gjort det hittills). // Pierre |
Jag förstår inte varför du fortsätter envisas med att prata om dessa skräpleads och att det på något sätt är en anledning till att inte betala mig det jag verkligen tjänat.
Jag har redan från början, och vid upprepade tillfällen, varit inne helt på er linje. Självklart ska jag inte få betalt för leads som ingen tjänar något på. Dessa ska tas bort. Citat:
Ni vill uppenbarligen inte göra rätt för er och med tanke på de metoder ni kör med så kanske ni förstår att jag aldrig kommer rekommendera någon att jobba med er igen. |
Citat:
|
Citat:
Så lägg ner era undanflykter och se till att betala ut våra pengar. |
6:e plats i Serpen... :p
|
Jag fick min utbetalning från Adfair idag.
|
Fick utbetalningen igår efter påtryckning i tråden... Nu är det slutjobbat med Adfair.
|
Citat:
Men hur som helst; alla kan råka leverera skräptrafik, särskillt om man driver en cashback sida. Men det ska ju inte leda till att all ens ersättning dras tillbaka och att man ska bli hotad? Jag tipsar om att åka tillbaka till danmark och stanna kvar där, för fler oseriösa affiliate företag behöver vi inte här.. |
Hur gick det till slut? Har ni fått betalt än?
Bra om vi reder ut alla frågetecken innan någon överhuvudtaget inleder ett samarbete med AdFair i framtiden. |
Jag har inte fått utbetalt ett öre av de 80 000 kr + som låg på mitt konto...
|
För alla nyfikna kommer här en fortsättning på historien. Det börjar med att jag får mail från AdFair på förmiddagen idag! WOHO tänkte jag, kanske en ursäkt och information
om när mina pengar skickas. Glädjen var dock kortvarig. AdFair ville istället att jag ska lägga in senaste annonsen för "Pengos 2010" på min hemsida. Jag passade på att svara på e-postmeddelandet (till Jonas Kjellander - Adfair Malmö): "Jaså det är detta brevet ni snickrat på, därför ni inte svarat mig i övrigt för er e-mail verkar ju onekligen fungera? Några minuter senare ringer Henrik från Danmark. WOW, här var det snabb respons. Äntligen en förklaring och information om min utbetalning! Eller njaa... Henrik går rakt på sak: Alternativ 1 Plocka bort allt dåligt du skrivit om AdFair på alla bloggar och hemsidor så kommer vi att betala. (Jo men vi lovar faktiskt att betala denna gången.) Alternativ 2 Vi kommer ringa våra advokater i Stockholm och stämma dig. (Jo men vi kommer faktiskt stämma dig för att du drivit trafik till oss som vi inte betalat för.) Jag valde, kanske lite otippat, att svara med Alternativ 3, som jag själv hittat på. Alternativ 3 Betala mig för det jag tjänat. Henrik verkade inte riktigt gilla mitt förslag och innan han la på luren påpekade han att han gärnade slösade lite pengar på att stämma mig som publisher... Börjar verkligheten komma ikapp AdFair? http://localhostr.com/files/183ecc/capture.png |
Dags för alla att lämna Adfair:
Affiliate nätverket Adfair oseriösa Mer om affiliatenätverket Adfair |
Citat:
Dags att ranka etta-tvåa med denna tråden på Google! |
Citat:
Inte för att det riktigt har med saken att göra, men vet du om Adfair har fått betalt av annonsörerna för de intäkter de är skyldig dig? I så fall har ju annonsören godkänt trafiken, och då vore det konstigt att Adfair inte gör det. |
Citat:
|
Adfaire är ju sämst, hade 23k sedan sänkte dem mitt saldo till 13k, var nog i december loggade in lite hastig nu har dem sänkt det ytligare efter så där 7 månader totalt till 7k och dem har inte betalt något belopp.
Dem ställde till det rejält för mig och mina medlemmar som jag hade på en sida så jag fick tomt lägga ner sidan :/ Dem är allt lustiga dem här grabbarna på adfaire, när man ringer till dem så får man inga fina svar. Sist jag snackade med dem i telefon va typ i Oktober tror jag då skulle dem betala, dock får man nog se himlen om detta. |
Citat:
|
elitasson, fruktansvärt att du inte fått betalt och att de ställer sådana krav (nästintill hot). Hoppas nu fler lämnar affiliatenätverket Adfair som ett protest mot detta!
|
Citat:
|
Adfair måste ha sin fetaste uppförsbacke med att en sådanhär tråd hamnar HÖGT upp på Google. Jag tänkte precis anmäla mig till dom men avstår nu, tack alla!
|
Utbetalningsstatus Adfair
Nu såhär 3 månader senare - hur ser det ut hos alla er som inte fått betalt från Adfair? Är det någon som fått betalt senaste månaderna?
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:43. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson