![]() |
Känner mig lite inklämd i hörnet just nu :)
Känns jättekonstigt att köra VB på IPB design, men jag vänjer mig nog ;) |
Citat:
Så aktiverar ni Avatarer. |
Jag skulle gärna ha några fler inlägg per sida.
Men det är ingen big deal, som Ronald McDonald skulle ha sagt. |
Sjukt tråkigt
Förutom det folk redan nämnt med PM så är det riktigt tråkigt att man tappar överblicken på startsidan. Jag var alltid inne flera gånger om dagen bara för att kolla förstasidan för att se om något nytt skrivits.
Nu krävs det fler klick för att nå det jag snabbt kunde nå innan, WN uppfyller inte längre mina behov lika bra och kommer automatiskt bli mindre använt. Önskar att ni ändrar tillbaka, även om man som van webmaster vet att ens besökare ofta har svårt att vänja sig. Men det här är helt enkelt inte lika användarvänligt. |
Inlägg per sida är en inställning du kan göra själv.
|
Kommer grupper att finnas kvar i framtiden och vad gäller för dom?
|
* "go to last post" är en länk som jag vill se för varje forumsdel.
* formateringsknappar för snabbsvar, b i u osv.. |
Vi kan nog redan nu säga att vi kommer arbeta om startsidan, detta var inte riktigt den respons som önskades. Dessutom är det väldigt lite info som är borttagen.
Det som skiljer idag är info om: Senaste inlägget i forumet. Tid för senaste inlägget i forumet. Vem som postade senaste inlägget i forumet. Hur många trådar som finns totalt i forumet. Jag trodde alla var mer intresserade av. http://www.wn.se/search.php?searchid=168 och den är ju lite tunn nu men kommer fyllas på under kvällen och vara som vanligt imorgon. Gissar på att vi kommer börja beta av buggar etc imorgon kväll. |
Citat:
|
Thomas, går det att skapa ett nytt tema där forumet presenteras som tidigare så kan medlemmarna själva välja vilket dom föredrar?
|
1 bifogad(e) fil(er)
Sorteringen när man söker på "nya inlägg" verkar funka lite sisådär, kan komma ett nytt inlägg i ett forum som ligger långt ner i listan. Se bifogad bild (fick felmeddelande ett par gånger när jag försökte lägga till bilden också). Rent generellt känns sidan långsammare nu också.
|
Citat:
Vi testar olika lösningar till och från under veckan. Hittar vi ingen lösning som är bättre än vBulletin-standard så kör vi på vBulletin-standard. |
Detta blir säkert bra till slut, det är jag övertygad om. Jag vet inte skillnaderna mellan systemen, men det finns säkert bra anledningar att byta (bättre utbyggbarhet?)
Hur som helst måste jag stämma in i skaran som vill ha sidan 100% bred. Den är för bred för min webbläsare just nu, och då har jag ändå tvingats bredda fönstret på sista tiden på grund av andra kassa sajter som är för breda. (min webbläsare är 971 px bred just nu) |
Om jag bestämde så skulle jag lägga alla resurser på att få igång RSS-feeden igen!
|
Vad betydde svaret tidigare? Blir man så illa tvungen att sitta med femtielva miljoner gamla PM...?
|
Citat:
|
När man gjort sina inställningar, så ser jag ingen större skillnad. Tycker det bra ut.
|
skulle bara vilja se en centrering...känns som jag sitter och lutar just nu ;)
|
Ovant...
Hoppas man vänjer sig, jag fattar inte riktigt alla inställningar ännu men man borde default ha rätt tidzon och PM påslaget by default anser jag. Det var flera saker som borde vara påslagna by default, men et är min åsikt.
Vilken bamseavatar jag fick, eller är det bara jag som ser det så? |
Jisses Conny, du är nästan i fullstorlek nu :)
(syftar på avataren alltså ;)) |
Citat:
[16:35] Thomas: det jag vill är att det skall vara så likt gamla WN som möjligt. Allt som kan göra för att det skall vara "exakt" samma som idag skall göras. Ju mindre designskillnad ju lättare kommer besökarna hitta nya funktioner. Är allt nytt blir det för mycket på en gång och då får vi inte den effekt vi vill ha. Dvs att det blir bättre efter en kort tid när man vant sig lite. |
Citat:
Rent tekniskt så går det visserligen att faktiskt återskapa gamla designen perfekt som ett separat skin om någon vill lägga ner tid på det :) |
Citat:
|
Varför inte lungna sig lite innan man börjar gapa om "fixa det och fixa det"
Ge det lite tid, |
|
När man trodde att det inte kunde bli sämre ;)
|
Vad sägs om att lägga på vbSEO?
|
Det tycker jag låter bra:
http://www.wn.se/t1037657.html |
Det finns faktiskt RSS. Vi får lägga in länkar till det men just nu kommer man åt nya inlägg via denna länken:
http://www.wn.se/external.php?type=RSS |
1 bifogad(e) fil(er)
Kan ni även lägga till så man ser när man fått PM.
Enl. nedan: |
Aktivera popup så ska du nog se att det syns ;)
|
Hallå???
Vart fan tog översikten vägen, detta måste verkligen fixas! Mvh |
Citat:
I alla fall bör ni (admin) gå in i kontrollpanelen och lägga in alla i en grupp där allt sånt redan är fixat. Tar inte mer än 10-15 minuter :) |
Citat:
|
Inga regler för grupper?
|
Citat:
|
Citat:
|
PÅ vilka premisser bedömer admin vilka sidor som kommer till fronten?
|
Jag förstår hur du känner dig, men det är lite som att WN har bytt upp sig från IE6 till Firefox senaste version...det är många stora förändringar som tar en stund att reda ut, både av oss och av admin/mods.
Själv hade jag inga viktiga PM's så jag rensade friskt :) |
Citat:
Varför har jag inga rättigheter bland Nyheter förresten? Gäller det fler eller är det något jag sagt? :) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:16. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson