![]() |
Ja men, det är ju skickligt, verkligen. Inget fult eller fusk heller, bara smart.
Vi får säkert se fler sådana snart. Kanske man ska börja.... /Bengt |
Det som intresserar mig är att om jag hade fått den idén, hade jag direkt förkastat den, eftersom jag hade varit övertygad om att ingen skulle ha köpt plats.
Nu har sidan visserligen fått PR vilket har gett den besökare. Men vad gav den PR, jo att den redan hade fått köpare. Annars hade det varit billigare för vilket som helst av de där företagen att bara lägga upp en egen reklamsida... ack.. Således är det något som jag än inte förstår med den här typen av framgångsrika idéer, och det stör mig :-) |
Kul idé helt klart!
Sen kan man ju undra hur många av annonserna som verkligen är köpta och hur många som lagts in gratis för att få snurr på idén från början. |
Kan någon förklara för mig varför man besöker en sida som endast består av reklam? Det är inte det jag fattar i det hela, hur kan ni tycka idén är bra?
|
Det här är en ny sak, "kul grej"... självklart kommer ingen lägga sidan som sin startsida och gå in dagligen men det är just det nya som gör att sidan fått uppmärksamhet och PR. Det är uppmärksamheten som är bra med sidan och inte innehållet. Alla vi drömmer väl om att kläcka en sån idée och dra in $1 miljon dollar?
|
Citat:
Lite som musikanterna på stan börjar med att fylla sin hatt med sedlar och mynt så att folk som passera ska tänka "ja då kan väl jag också betala lite". Allt som folk skriver på internet behöver ju som sagt inte vara sant, kanske har personen bara tjänat $1000 istället för dem $100'000 som påstås. För det kan väl inte bara vara jag som ser likheten med sidor som "jag ska lära dig bli miljonär, bara du betalar $50 för min bok". ;) Men i vilket fall, en smart ide för att få folk att besöka sidan. Och jag var väl knappast den enda som klickade på ett par av annonserna? Och om ni andra också "testade" att klicka runt lite där så vips så har sajten fått in ca 100 annonsklick bara från oss WN besökare. ;) |
Det sidan gör är väl att den väcker ett sjukt intresse och eller vidskeplighet hos webmasters! Han har ju redan lyckats med oss ;)
Nej men allvarligt talat. Jag tror att många, liksom jag själv, är nyfiken på sidan och inte kan hålla sig borta från att testa...det hade vart kul att köpa en annons måste jag säga, enbart i ett utvärderande syfte och se hur mycket besökare det går att få (skräptrafik ja) Nått som är rätt intressant är hur mycket sidan stigit på Alexa sen igår....jag kollade igår på förmiddagen då låg den på 26.000e plats, nu är han nere på 24.000e plats och ca 20.000 pixlar sålda sen igår.... |
Nu finns även "miljon€-sidan"
www.millioneurohomepage.com :) Vilket fantastiskt kap, man behöver bara hålla koll på valuta kurserna nu så kan man köpa en aning billigare annons! |
www.millionkronorhomepage.com är ledig om nån desperat domänpirat känner för att tjäna lite pengar...
EDIT: även milliondollarhomepage.se är ledig... |
Sen finns även sidan från killen som sattsar 100 gånger lägre...
http://www.millionpennyhomepage.com/ |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:20. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson