WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   2 sajter och ett konto för Google Adsense? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=9977)

Bengt 2005-09-24 20:18

Citat:

Originally posted by hubbert@Sep 24 2005, 12:14
Fast frågan är vad de menar med publicister.
Säg att du har två separata företag med varsin webbplats och en privat sådan. Du kör Adsense på alla tre sidorna.
Ur bokföringssynpunkt bör du då ha tre olika Adsense-konton. Rent tekniskt så rör det sig också om tre olika publicister.

När det är olika juridiska personer så ska det väl gå, jag kan inte tänka mig att de hänger upp sig på om någon av ägarna för tillfället är samma i bolagen. Det vore både löjligt och juridiskt felaktigt i så fall. Däremot verkar de inte kunna acceptera att man har ett konto för enskild firma och samtidigt ett som privatperson (men det kanske går att komma runt på något vis?).

/Bengt

Filip 2005-09-25 16:49

Citat:

Ursprungligen postat av Bengt
Citat:

Ursprungligen postat av hubbert
Fast frågan är vad de menar med publicister.
Säg att du har två separata företag med varsin webbplats och en privat sådan. Du kör Adsense på alla tre sidorna.
Ur bokföringssynpunkt bör du då ha tre olika Adsense-konton. Rent tekniskt så rör det sig också om tre olika publicister.

När det är olika juridiska personer så ska det väl gå, jag kan inte tänka mig att de hänger upp sig på om någon av ägarna för tillfället är samma i bolagen. Det vore både löjligt och juridiskt felaktigt i så fall. Däremot verkar de inte kunna acceptera att man har ett konto för enskild firma och samtidigt ett som privatperson (men det kanske går att komma runt på något vis?).
/Bengt

Bengt har rätt. Jag har varit i kontakt med Google angående ämnet.
Jag har/haft två AdSense konto, men då för olika juridiska personer, något som är helt ok för Google (konstigt vore det annars...).
Angående Privatperson <-> Enskild firma, så likställs du i deras system. Men det är väll lite det som är sanningen med enskild firma, att privatpersonen blir ett företag.

THL 2005-11-15 22:47

Jag har precis skapat en ny "kanal" och lagt upp annonsering på en annan domän.

Sajterna handlar om samma sak så det bör inte vara något problem.

Jag kan se i statistiken att jag tjänar pengar på den nya sajten men det är inte medräknat i totalen. Skall Google kolla att allt är ok innan det inkluderas?

mvh
Thomas THL

Bengt 2005-11-16 14:39

Citat:

Originally posted by THL@Nov 15 2005, 23:47
Jag har precis skapat en ny "kanal" och lagt upp annonsering på en annan domän.

Sajterna handlar om samma sak så det bör inte vara något problem.

Jag kan se i statistiken att jag tjänar pengar på den nya sajten men det är inte medräknat i totalen. Skall Google kolla att allt är ok innan det inkluderas?

mvh
Thomas THL

Det där låter konstigt. Har du tjänat något är det också med i totalen. Se upp med användingen av de två typerna av kanaler och hur intjänade pengar då visas. Använd en webbadresskanal för den nya sajten och titta på den.

/Bengt

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson