![]() |
Har lagt in Lindahl's version
Citat:
En relaterad fråga: Har omvänd hantering för partners som länkar till oss. Tar emot besöket med t.ex; www.minsida.se?from=partner. Dvs partnern länkar till mig med denna länk så jag kan räkna besök från varje partner. Någon som vet om detta påverkar PR negativt !? Dvs att inte ha länken till index-sidan, utan GET parametrar ??! Är det bättre att kolla i HTTP_REFERER ? Alla läsare hanterar väl inte det ?! |
Citat:
Till din andra fråga, be antingen dina partners att skapa en cookie du läser av eller använda referer. Google gillar paramtetrar mindre och mindre. |
Rätta mig om jag har fel men jag ska inte kunna läsa en cookie som han skapar på sin site ?!! Det brukar väl spärras numera!?
Ska testa din lösning för klickräkning (har inte hunnit ännu...) |
Lite gammalt topic, men...
Citat:
Finns det någon med en lösning på detta? |
jo den lösningen du valde har ju det problemet. bättre använda
<a href='xxx.html' onClick='document.location=count.php?page=xxx.html ; return false; '> du riskerar då inte att "tappa" någon besökare. ser ingen anledning varför inte välja den varianten? |
Jag förstår inte att du inte använder räknartypen jag visade: klickräknare
|
Citat:
Vilka fördelar har din lösning jämte denna: Citat:
|
Den största fördelen är att den separerar JavaScript koden från HTML elementen vilket är exakt vad du bör sträva efter.
|
hur skickar man in rätt id till rätt länk, enligt din funktion?
|
och som sagt. även den lösningen som zpD länkar till har problemet med loadtid, man missar en besökare om browsern är snabbare på att loada nästa sida än att anropa räknarskriptet. Man kan om man använder den loop som zpD hänvisar till lägga in samma funktion som jag skrev i onClick automatisk, vilket nog är det smartaste sättet, dvs
<script type="text/javascript"> var a = document.getElementsByTagName("a"); for(i=0; i<a.length; i++) if(a[i].id != '') a[i].onclick = 'document.location = "count.phph?page='+a[i].href+'"'; </script> då får man ju båda skriptens fördelar. har inte testat denna lösning, men det borde funka efter en del modifikationer. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:08. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson