![]() |
Håller med wiggin.
|
Om Form & Foto får gå ur så vill jag med ;)
|
PUL torde inte vara en relevant lag, då det är personen i fråga som själv publicerat infon.
Vi brukar alltid vara snälla och editera företagsnamn och efternamn i inlägg medlemmar ångrar. Likt en variant på vad en känd MC-klubb brukar skriva WN F F WN. Thomas |
Fast de brukar faktiskt bevilja utträde enligt begreppet "bad standing".
I vår IT-värld innebär det att någon från WN åker ut och sliter ut nätverkssladden ur datorn? |
Njae, är man inaktiv ett bra tag så kommer Thomas hem till en mitt i natten och placerar en dataskärm under ens täcke som skrämseltaktik :)
-Martin |
Jag har ingen åsikt huruvida man ska ha möjlighet att avregistrera sig från WN eller ej (även om jag kan tycka att det vore rimligt eftersom de flesta forum som jag "hänger" på har denna möjlighet)
Men angående PUL: Citat:
Citat:
Så enligt ovan citerat håller jag med Thomas. Personen (medlemmen) har samtyckt till behandling av personuppgiften genom verifiering av mailadress samt ett godkännande av användarvillkor. Däremot har WN inte rätt att behandla ytterligare personuppgifter enl. §12. Vilket WN inte heller gör så länge medlemmen själv inte loggar in på WN. Vad som inte regleras i lag är hur samtycke ska återkallas. |
Citat:
|
Som Digiart skriver är det ganska enkelt, PUL består av 51 st olika §. Informationen vi samlar är frivillig och vem som helst i sverige har rätten enligt lag att inte skapa ett konto på WN. (än så länge, vi jobbar på det.)
Den dagen någon säger att dom inte vill vara med längre måste WN sluta samla uppgifter. Information som medlemmen givit WN innan det är oåterkallelig enligt lag. Det är ju ganska enkelt iom att vi inte aktivt samlar information utan medlemmen står för alla aktiviterer på WN. Utöver det har WN ett (moralist) ansvar att kunna knyta inlägg till en medlem. Mestadel för att kunna skydda majoriteten av WN's medlemmar. Men som jag sagt tidigare, det finns människor som av ovana och okunskap ibland skriver lite för mycket om sig själva och företagen de representerar. Dessa hjälper vi alltid att rätta till eventuella problem som uppstått. Jag tror mej veta redan nu vad det är som är problemet, och det är vid en sökning på nickname och/eller företagsnamn så placerar sig WN-profilen/WN-inlägg i topp långt före företaget i fråga. Det är inte första gången. Kort och gott, tänk er att läsa trådar där 50% av inläggen saknas. Samt hur bra kvalitet på WN hade det varit om alla visste att imorgon behöver jag inte stå för ett dyft av det jag skriver idag. Ponera att jag tolkat lagen fel, då är en juridiskt tvist nästa för emailadress är ett måste helt enkelt. Jag måste ju själv kunna uppfylla de ansvar som jag har som ansvarig utgivare. Thomas |
Vill bara klargöra att jag INTE vill gå ur!
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:40. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson