![]() |
Citat:
Sen tror jag också att det kan ha med diverse site map funktioner som jag provar att göra också. Sen är jag rätt så färsk när det gäller webbkunskap i övrigt har inte alls hållt på mycket med internet förut utan mest på senaste tidan bara. |
Webmac: det finns en äldre tråd precis om detta. Jag precis som du har klickat på annonserna för att se att det inte är något olämpligt innehåll på sidan som annonsen leder till, och NEJ, det stod inte vart den ledde utan bara en vanlig text.
Detta gjorde jag enbart 1 gång per annons för att se vad det var för nytt man visade, och inte samma dag eller liknande. Precis som A. Rönnqvist förklarade så kan du glömma Adsense för dom sparar urln, din ip och mailadressen för att se till att du inte skapar ett nytt konto. Sen så suger det att ett sådant stort företag som Google inte kunnat göra samma sak som TD för att förhindra fusk. Det förvånar mig inte att dom stängde av ditt konto precis i slutet av månaden, för precis så var det för oss också, så med andra ord kan fusket likaväl ha skett mitt i månaden och du har fortsatt visa "Gratis" reklam för Adsense. |
Google har personer anställda för att göra precis det där anonymous. Dessutom kan man _fortfarande_ högerklicka, "copy url", klistra in i addressfältet och klippa bort allt joller utom själva destinationsaddressen.
Google giveth, google taketh. |
grazy: jo men eftersom man kanske är "ny" precis som Webmac och trodde att det fungerade som TD så kanske man klickade på annonserna i god tro...
Ja det fungerar ju bra att skriva sådant i efterhand med facit i hand men du kan ju inte utgå ifrån dig själv hela tiden |
Tja, det finns ju två vägar, antingen går man på sunt förnuft och erfarenhet, eller så läser man licensavtalet.
När jag blev godkänd som adsense annonsör så tog jag det såpass allvarligt att jag iaf skummade igenom rubrikerna där. Det har hjälpt mig betydligt, och framförallt hjälpt mig från att ställa massa dumma frågor på forum som WN. Utgår jag från mig själv? Ja kanske. Men att var webmaster är att vara entrepenör. Det innebär att man måste ta ansvar för vad man gör, annars riskerar man att sätta sig på pottkanten. Enkla spelregler om du frågar mig.. |
Så du menar att bara för att man kollar vart annonserna leder och inte högerklickar, redigerar adressen så har man inte sunt förnuft?
Åh snälla... |
Nej, om man inte läser avtalet så har man inte sunt förnuft. Man har som jag ser det ingen rätt att klaga då på att google stänger av en när man erkänner att man inte har läst det, och dessutom då bryter mot det.
|
Som annonsör i google adwords tycker jag att det är bra att de bannar folk som sitter och klickar på annonser på sina egna site, jag vill inte betala för skräptrafik.
|
Citat:
Jag är medveten om att folk inte läser alla avtal dom skriver på/accepterar men man kan i alla fall kolla genom reglerna lite snabbt. Att man inte får klicka på sina annonser är en ganska självklar grej. Jag stödjer Google till 100% att dom stänger av folk som fuskar för att jag själv är annonsör som annonserar för 7 siffriga belopp varje månad och jag har fått mer än nog av fuskare. I Sverige finns säkert 50.000 webmasters, kanske många fler. Det är inget ovanligt att ett företag har 2-4-8.000 affiliates. Om alla dessa då och då ska göra lite provklick så skenar det iväg och blir jättebelopp som annonsörerna får betala för dessa "annonskontroller". Att dessutom skylla på google för att dom inte filtrerat bort klicken är lågt. |
Ja man har sig själv att skylla på ingen annan, men gjort är gjort.
Jag menar inte att det är googles fel att man vart avstängd för att som inte har samma slags funktioner som TD mm. Ja slarvigt av mig helt enkelt, men man borde få en andra chans kan man tycka. Om man har blivit avstängd redan en gång så förstår man ju reglerna mycket tydligare iaf. Om dom däremot upptäcker att samma person blivit avstängd typ 5 gånger på ett halvår så är det ju en helt annan sak. Då har ju den personen inte fattat. Är också helt övertygad om att folk som blivit nerstängda fuskar sig till ett nytt konto t.e.x registrerar sig från ett annat ip samt använder kompisens nya URL osv. Tråkigt att man nu fått reda på att man aldrig mer kommer få visa adsense for content reklam igen. Finns det några bra amerikanska annons program typ i stil med google`s adsense? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:03. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson