![]() |
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
Nice, jag kan alltså betala 620 pix för att namnge en stjärna som kan namnges och köpas av oändligt många personer. Namnet läggs i ett valv, förs in i en bok och sparas på deras databas. Då är jag med. |
Citat:
Men som antagligen påpekats så är ju inte MyStars verksamhet olagligt, kanske oetisk med tanke på att man inte får något egentligen. Och att godtrogna idioter går på deras marknadsföring. |
Citat:
Här är ett tips på en liknande affärsidé: Sälj domännamn, men tillåt inte köparen att peka om dem, eller göra något annat med dem. Om någon är dum nog att köpa ett sådant domännamn kan du sälja alla domännamn som finns om igen. |
Citat:
Du verkar ha lite problem med din tillvaro och din omgivning. Ingen har kallat dig för lögnare vare sig i den här tråden eller i en annan tråd på WN som inte är så gammal. |
Citat:
Jag skulle iallfall ha tolkat denna affärsidé som olaglig eftersom det är falsk marknadsföring om det "ser ut" som om du kan köpa en stjärna eller namnege en stjärna men igentligen får du inget av det. Om någon skulle åtala MyStar så tror jag det är en överhängande chans till en fällande dom. Nåja, nu vet jag och alla andra här hur MyStar.Com fungerar så då kan denna tråd låsas eller glömmas. |
Jag har för mig att den där svenska IT-kändisen som jämt får löpsedlar har något med MyStar att göra, eller också var det så att han startade en likadan tjänst som fick massor av rubriker överallt. Någon som vet?
|
Jag tycker det är falsk marknadsföring. De referar hela tiden till "din" stjärna. Vilket jag tolkar som att jag äger den. Vilket jag inte gör. Den är inte alls min vilket jag uppfattar det som. Håller med mindgem angående detta.
Det är samma skit som företaget/personen som säljer mark på månen. Egentligen har vi människor inte ägande rätt till några ting över huvud taget då allting har funnits långt innan oss. Vem vet, kanske har gnagar-klubben för hamstrar och ekorrar skapat en ekollonsymbol som bekräftar deras äganderätt till allting. Giriga är vi människor i alla fall och tar för givet att allting är till oss. |
Det som mest "stör" mig är såna siter som pratar om "ekonomiskt oberoende". MyStar.se är inte så farligt (enligt mig) utan mer en bra affärsidé.
De (flertalet) erbjuder dig chansen att bli ekonomiskt oberoende, få mycket mer tid till familjen och semester samt att du blir din egen chef. Och sen att man oftast inte ens får någon aning om vad detta kan vara utan man väntas fylla i personlig information för att få mer info om deras "system". Ser själv att det kommer relativt många såna här annoner på AdSense (på vissa av mina siter iaf) vilket skrämmer mig ännu mer. Det tyder ju på att det faktiskt finns folk som anmäler sig...! Man kan ju tycka att det verkar suspekt att man ska få mycket mer fritid, mycket mer pengar och mycket mer valfrihet i ett å samma program. Detta brukar vara punkter som inte direkt fungerar så bra ihop. |
Ja exakt. Jag satt och pratade om det med min fru igår. Tillhör vi det högre intellektuella gruppen av tänkare eller är det så att det kryllar av nuts överallt runt om oss. Hur kan folk gå på dessa grejer? Time-share-deals, spam från Kungen av Abodabi och annat. Det är fascinerande. Kolla på detta mail jag fick idag, jag har svarat för att jag ser att det inte är ett massutskick utan en person som manuellt har klickat på sändknappen.
--------------------------- On 8/29/05, LEON FISHER <[email protected]> wrote: > i am running the gmail system for yahoo and gooogle and i need > your details for the system all i nedd is your username and password > > > > > > thankyou > > > Mr L Fisher -------------------------------- Wow! That is laughable. Not only would it seem strange that you would work for Yahoo as well as for Gmail but an administrator that can't spell for shiat. Funny how you would need my password and Username? when you have created the system. Well, thank you Leon Fisher. Because the biggest mistake was that you actually sent me this mail from a Hotmail address which lock your IP at the post time and it will be no problem for them to track down the computer sending it if they would be interested. /MindGem |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:14. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson