WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Stor sida säljes..... (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=9453)

Johan H 2005-08-23 10:33

Citat:

Originally posted by jonny@Aug 23 2005, 09:07
Om sidan ger en vinst på 25 000 kr/mån, alltså 300 000 kr/år, känns ju det begärda priset extremt lågt.
Jonny, sidan har ju knappt varit uppe. Hur vet du att det kommer fortsätta ge 25 tusen kr per månad?

Hellre en sida som varit uppe 1 år och genererar 25 tusen i snitt per månad och betala 300 tusen kr för den än en sida som varit uppe 1 månad och genererar 25 papp på första månaden och betala 140 tusen för det.

Eller? Finns ingen säker framtid i detta, då sidan är så pass ny.
Kan gå åt båda hållen.

;)

ztream 2005-08-23 11:04

Inkomst är inte vinst.

Kostnaderna för att dra in 25.000 är kanske 25.100.

Ingen som PM:at som kan publicera infon? :)

fabian 2005-08-23 11:46

Sidan det handlar om är: http://bubblis.pinnen.net

crona 2005-08-23 11:58

Är detta ett skämt eller? 140.000+ för den sidan? Hur har man egentligen lyckats med att få in 25.000 kronor på det? :o

fabian 2005-08-23 12:04

På VIP-medlemmskap... tycker också det låter otroligt.

Men i huvudsak så hostar han MP3or som folk använder på sina profiler på Playahead.

Det jag undrar är om det är lagligt att hosta MP3or som är upphovsrättsskyddade. Han påstår att det skulle vara det eftersom han inte delar ut dom publikt, men man får ju en URL som vem som helst kan använda för att accessa den.

För övrigt kör han sajten på sin uppkoppling hemma.

perree 2005-08-23 13:14

Anledningen till att jag ville ha PM var för att snacka personligt med var och en av de intresserade.

Sidan går att bygga ut till vad som helst med snart 14 000 medlemmar på under 1 månad så kan man göra vad som helst av sidan för att få en bra start då man redan har så många medlemmar. Sidan är inte på något sätt proffesionellt programmerad och designad utan den är i sin enkelhet bara för att kunna utföra det den är gjord till på enklaste sätt.

Och till dig Fabian.

Om du går in på "Playahead" och kollar in på folks profiler så har varenda VIP andänvare minst 1 låt (över 400 000 vip användare). Och alla låtar är hostade någonstans, framförallt på BBB servrar. Om man skulle sitta 1 timma på Playahead och kolla alla mp3 källor på de flesta vip medlemmar där skulle man få fram minst 100 stycken Upphovsrättsskyddade mp3 filer som är hostade på BBB och minst 100 till från andra leverantörer.

Min sida är inte till för att sprida upphovsrättssskyddad information , den är till för eget bruk av de filer man har rätt till, att ha någonstans att spara de så man kan ha åtkomst till det enkelt vart man än befinner sig, det är inte till mig att avgöra vad som är upphovsrättsskyddad eller om användaren har köpt den låten på cdon eller liknande och har rätt till att använda den låten för eget bruk. Min sida står inte för spridning av filer då man inte kan nå andras filer om man inte får en länk eller användarnamn att nå av användaren själv och användaren ska ha laddat upp filen själv. Och man får läsa på medlemsvillkoren innan man registrerar sig, skulle jag få in klagomål från någon så vidtar jag åtgärder om de filer som "spridits".

Och som du mycket väl vet så är det lika mycket upphovsrättsskydd på bilder, och mycket av det finns på Anstalten.nu . Vad har du medlemsvillkoren till på din sida om det isåfall är du som blir ansvarig för den? Då din sida är mycket mer "öppet" än Bubblis och vem som helst kan komma in och sprida skyddat material på Anstalten.nu.

Som sagt jag säljer sidan för jag har andra saker på gång på sidan om och har inte haft 1 minut till att uveckla sidan, sidan har hittills inte haft 1 kr utgift och skulle man bygga ut och satsa på själva idén och införa fler tjänster som lockar ungdomarna på sidan så skulle man kunna få ut mycket av sidan, en guldgruva med andra ord.

Tack för att du lekte detektiv men det information du gav här skulle vem som helst få via PM om de frågade om det precis som du fick :)

fabian 2005-08-23 13:24

Lite OT, men alla bakgrundsbilder och ljudfiler du eventuellt hör på medlemmarnas sidor hostas någon annanstans (kanske på din server).

Och jag är fortfarande skeptisk till hurvida det är lagligt eller inte. Jag har altså inte sagt att det är olagligt, bara att jag är osäker. Någon annan som har några åsikter om det?..

eg0master 2005-08-23 13:38

Citat:

Just nu pågår stor uppgradering och underhållning av våra servrar.
Hihi, hoppas servrarna har roligt med all underhållning... :D

zpD 2005-08-23 13:53

Citat:

Originally posted by perree@Aug 23 2005, 13:14
sidan har hittills inte haft 1 kr utgift
Hostar du en kommersiell sida på din privata lina?
Om du haft en kommersiell ISP för sidan måste du väll betalat 1kr iaf kan tänkas ;)

grazzy 2005-08-23 13:54

Låt den som är oskyldig kasta första stenen. *host*bilder på*host*minderåriga*host*.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson