WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   FS DATA (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=928)

Nicklas 2004-11-11 21:31

Citat:

Originally posted by kristian@Nov 11 2004, 22:20
Citat:

Min erfarenhet är att de mer eller mindre systematiskt skickar ut felaktiga fakturor och drar ut på tiden vid uppsägning, allt för att hindra kunden från att byta webbhotell. Redan från början är de inte särskilt billiga heller.

Jag har oxså varit med om det.
fick faktiskt en faktura häromdagen från dom och det är ett par år sedan jag var kund där.
Jag rekomenderar inte dom.

kristian 2004-11-30 20:30

Citat:

Ursprungligen postat av grr
Citat:

Ursprungligen postat av kristian
Citat:

Min erfarenhet är att de mer eller mindre systematiskt skickar ut felaktiga fakturor och drar ut på tiden vid uppsägning, allt för att hindra kunden från att byta webbhotell. Redan från början är de inte särskilt billiga heller.

fick faktiskt en faktura häromdagen från dom och det är ett par år sedan jag var kund där.

Precis samma de kör med mig, BLUFF FÖRETAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

orreborre 2004-11-30 22:04

I helgen "dog" vår server, runt 18:45 på lördagen. Vi ringde, mailade och faxade alla nummer/adresser vi hittade på fsd's sida, men inget svar alls. Inte föränn när vi ringde dom på måndag morgon fick vi tag i dem och dom kunde göra en omstart av vår server och vi var självklart riktigt förbannade.

Vi förklarade för dem att det kan ju inte vara rimligt att det itne ska gå att få tag i dem för en omstart på en helg, men dom menade något i stil med "Det är klart att man inte kan förvänta sig att vi ska svara på helgerna.".

Jag skulle verkligen inte rekommendera fsd efter detta som inträffat.

DanneG 2004-12-21 23:10

Citat:

Citat:

Originally posted by -grr@Nov 11 2004, 22:31
Citat:

Citat:

En till som upplevt samma fenomen här! :angry:

jonny 2004-12-23 01:15

Den uppfattning jag har fått om FS-Data är att de fungerar förhållandevis dåligt. Webhotellen som kostar mellan 20-200 kr/mån leverar i princip samma tjänster.

Jag har pratat med väldigt många som varit mycket missnöjda med FS-Data; de flesta är sådana som blivit kunder på mitt eget webbhotell, så det kanske inte är så representativt och jag skulle bli mycket förvånad om något webbhotell hade 100% nöjda kunder.

Våren '99 jobbade jag som utvecklare på en webbyrå som samarbetade med FS-Data och den support de hade på den tiden hade ingen vidare koll på hur saker och ting fungerade.

anders.n 2004-12-23 12:01

Jag antar att de flesta problem FSD har är på deras "vanliga" webbhotell. Vi har en dedikerad server hos dem, och den har inte haft något problem med nätet än (som jag märkt ;) och supporten där har varit snabb och trevlig. Iofs har vi inte haft behov av så mycket support, men när vi behövt den har det gått bra.. (två tillfällen, inga standardsaker, inte deras fel.. :)

Thomas 2005-02-21 18:48

Citat:

Originally posted by anders.n@Dec 23 2004, 12:01
Vi har en dedikerad server hos dem, och den har inte haft något problem med nätet än (som jag märkt ;)
Det kommer när du säger upp kontot och sedan sporadiskt forstätter få fakturor närmaste åren efter.

Thomas

Alex 2005-02-21 19:27

Skaffa en vänn som är jurist ifall så blir fallet.
Det gjorde jag när jag hade b-one.

Men det verkar inte seriöst FSdata. Otrevlig support.

bompaholm 2005-02-21 20:08

Kolla igenom det här

http://www.webmasternetwork.se/f7t6297.html

insu 2005-03-17 00:38

Citat:

Ursprungligen postat av DanneG
Citat:

Originally posted by -kristian@Nov 30 2004, 21:30
Citat:

Originally posted by -grr@Nov 11 2004, 22:31
Citat:

Citat:

En till som upplevt samma fenomen här! :angry:

Samma här... :ph34r:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson