![]() |
Vad tycker ni om den här?
http://www.webhallen.com/prod.php?id=43026 Gott om platser för diskar. Jag funderar på att bygga en filserver med hjälp av det här. Priset var förvisso dubbelt så högt jämfört med Speciteks lådor. Men å andra sidan kunde man få in betydligt fler diskar i datan - 12 st. Någon som har använt detta chassi? |
Jag har verkligen problem att hitta 3U chassin. Verkar vara en väldigt impopulär storlek konstigt nog. Ett perfekt chassi vore Compucase's ända 3U som dom har, men Colorcase tar inte in dem i Sverige.
Tips på vart man kan hitta just 3U-chassin uppskattas mycket. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Jag har en jättesimpel fråga kvar. Förväntar serverhallarna att man har skenor på chassina? Annars går det väl inte att montera i rack, eller har jag missuppfattat det hela? Vaför följer i sådana fall inte skenor med alla chassin? |
Ja, dom flesta ställen vill att man ska ha rackskenor och nej dom brukar inte ingå i chassit.. dom kostar några hundra lappar extra.
|
Citat:
Dells egna rackmonteringskit brukar ligga runt 1000-1500 kr. |
Var har du fått tag i de priserna? De tar 560 kr för ett 3-partsrack till 2850, och det var det dyraste jag hittade, för deras egna rackskåp ingår det skenor.
|
Citat:
SC1425 var iofs betydligt billigare. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:35. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson