WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Sökmotorpositionering (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   10 veckor (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=9055)

Helena 2005-07-25 17:24

Citat:

Originally posted by Bjarne@Jul 25 2005, 16:17
Varför inte? Tidigare har det tagit max ett par veckor, manuell registrering. Yahoo gör det varje gång på några dagar.

Några dagar? Lyckost. Jag har ALDRIG under de åtta år min sida har funnits lyckats komma med i Yahoos katalog. Jag anmälde mig runt 1998, och igen ca 2002, utan resultat. Samma med min nya sida. (Självklart är jag noga med att välja rätt kategori och följa övriga regler.) DMOZ däremot brukar bara ta några dagar.

grazzy 2005-07-25 18:59

Yahoo tar väl bara in kommersiella sidor om man betalar.. underförstått.
Något jag inte förstår med det hela är dock att man inte får pengarna tillbaka om de ändå underkänner din sida.

Det känns lite väl mycket lotto med tanke på att det är en del pengar det handlar om ändå..

Robert 2005-07-25 19:01

Citat:

Originally posted by Helena@Jul 25 2005, 17:24
[klipp] DMOZ däremot brukar bara ta några dagar.
Där har du däremot haft tur. Över 1 år har jag väntat... <_<

Jim_Westergren 2005-07-25 19:21

Citat:

DMOZ däremot brukar bara ta några dagar.
Läste jag rätt?!

"Brukar". Snackar du om svenska sidor eller engelska? Jag har fått in en svensk sida men de andra vet jag inte alls vad som händer. Även om jag såg i loggen att en editor tittade på en av mina andra svencka sidor så hände inget.

Har läst att för engelska sidor brukar väntetiden ligga på mer än ett ett år just nu + växande. De får in typ 300 förslag per timme och har ingen möjlighet att komma ikapp eftersläpningen med tanke på hur få de är och hur många de borde vara.

Några tips om detta med att komma med i DMOZ är enormt tacksamt, tack.

Max 2005-07-25 19:50

Jag har väntat över två år med en svensk sajt som fortfarande inte är med...

Jacob 2005-07-25 20:42

Citat:

Originally posted by Jim_Westergren@Jul 25 2005, 19:21
Några tips om detta med att komma med i DMOZ är enormt tacksamt, tack.
Försök bli editor för din kategori. Så gjorde jag i alla fall och det gick bra. Kanske man inte ska prata om här iofs... ;)

FredrikMH 2005-07-25 21:28

Precis att bli en Editor för din kategori gör det hela mycket lättare. DMOZ administreras av flera tusen webmaster (rätta mig gärna om jag har fel).
Om du har ansökt till en kategori så beror det på hur snabba dessa editors är att ta med dig. Det tog mig över 6 månader att komma med.

Detta system som DMOZ kör är inte felfritt. En Editor har ofta en sida relaterat till den kategori han/hon administrerar. Denna Editor kan självklart neka din sida om denna person känner att den konkurerar med sidan som han/hon har själv.

Robert 2005-07-25 23:06

Citat:

Originally posted by FredrikMH@Jul 25 2005, 21:28
Detta system som DMOZ kör är inte felfritt. En Editor har ofta en sida relaterat till den kategori han/hon administrerar. Denna Editor kan självklart neka din sida om denna person känner att den konkurerar med sidan som han/hon har själv.
Man kan anmäla en sådan editor för abuse och då åker han ut på direkten enligt dmoz själva.

Ville bli editor förut, fyllde i den något tråkiga och långa anmälan och det som hände var att 1 dag senare kom ett automatiserat mail som inte sa ett skvatt utan bara påstod några olika punkter där man fick lista ut själv varför man inte fick bli editor, samt att man var välkommen att försöka med en annan kategori. Kul att fylla i skiten igen för en ny kategori bara för att få samma jäkla svar. De säger att de är underbemannade och undra varför? Min ansökan var fö en mycket seriös en samt i en kategori som inte hade en editor. :angry:

Bjarne 2005-07-25 23:15

Citat:

Originally posted by hubbert@Jul 25 2005, 17:14
Google plockar även upp sidor utan inlänkar men det tar tid. Fått upp en på plats 89 av 5.000 i google genom att endast anmäla den manuellt till google, inget annat.
Har inte exakt tid men någon/några månader tog det.

Bjarne:
Du har kollat loggfilerna. Har du sett om den finns med i google överhuvudtaget?

Japp, har kollat och den finns inte med i Google. Testade Grazzys tips med Google sitemaps och det tog ungefär 1 timme sen var Google-bot där. Bra tips, tack :)

Har en som nummer 2 av 8 630 på Google, manuellt registrerad. Det tog en bra stund innan den kom upp också, men det berodde mest på några generalfel i kodningen :P. När jag väl kom tillrätta med det, så tog det bara 2-3 veckor.

ztream 2005-07-25 23:15

Svenska dmoz har massa kategorier som saknar redaktörer och där länkarna aldrig blir granskade på flera år eller aldrig.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson