WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Semester (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=8752)

Eazt 2005-07-04 06:06

Sitter just nu pa ett internetcafe i Thailand och skummar igenom WN lite...

Var i Shanghai forra veckan, i Bangkok (Thailands huvudstad) veckan innan dess och aterkommer igen till Bangkok om en vecka...

Har kopt typ 20-30 DVD filmer inkusive fodral pa Engelska for typ 15kr styck hehe... Kopte aven nagra biofilmer pa DVD hehe.

Mats 2005-07-04 16:41

Citat:

Har kopt typ 20-30 DVD filmer inkusive fodral pa Engelska for typ 15kr styck hehe... Kopte aven nagra biofilmer pa DVD hehe.
Sa dyra :)
Kopte ett gang i Kuala Lumpur forra veckan for 8kr st...

ZN 2005-07-04 22:19

Hehe, en polare köpta några billiga DVD-filmer när vi va i turkiet, det va extremt dålig kvalité och ljud upptäckte han sen när han kom hem.

fabian 2005-07-05 01:11

Citat:

Originally posted by Bitbull@Jul 4 2005, 22:19
Hehe, en polare köpta några billiga DVD-filmer när vi va i turkiet, det va extremt dålig kvalité och ljud upptäckte han sen när han kom hem.

Har råkat ut för det med... Filmat på en biograf, och med thailändsk text (som inte går att ta bort eftersom den också är filmad) och ljud som ligger några sekunder för tidigt.

Yepp 2005-07-05 01:39

Jo, att köpa de som precis rullat upp på biograferna är mest en komisk upplevelse - i Vietnam hittade vi faktiskt en del svenska filmer som t.ex. "Så som i himmelen" och "Hotet" (fast den hette "Truslen" av nån anledning) - roliga beskrivningstexter ¨på baksidan må ni tro... kostade typ 15000 dong = cirkus 7.50 kr.

toblin 2005-07-05 10:22

Det roligaste är nästan när någon som är väldigt dålig på engelska textat filmen, kan bli riktigt roligt... :lol:

grazzy 2005-07-05 10:54

Inte för att vara partysabbaren här, men jag tycker faktiskt det är mindre moraliskt att köpa piratkopior/bootlegs på gatan från människor som tjänar pengar på piratkopiering än att ladda ner dem. Jag förstår inte varför den här diskussionen tillåts när diskussioner om nerladdning inte tillåts. Piratkopior i asien och så vidare tillhandahålls av kriminella syndikat som är helt utan skrupler.

fabian 2005-07-05 11:17

Citat:

Originally posted by grazzy@Jul 5 2005, 10:54
Inte för att vara partysabbaren här, men jag tycker faktiskt det är mindre moraliskt att köpa piratkopior/bootlegs på gatan från människor som tjänar pengar på piratkopiering än att ladda ner dem. Jag förstår inte varför den här diskussionen tillåts när diskussioner om nerladdning inte tillåts. Piratkopior i asien och så vidare tillhandahålls av kriminella syndikat som är helt utan skrupler.

Att tala om piratkopiering är dock fortfarande fullt lagligt.

Jag är emot lagar om samtalsämnen.

FredrikMH 2005-07-05 11:26

Citat:

Originally posted by grazzy@Jul 5 2005, 10:54
Du köper ju i "god tro" :P Sen är ju frågan om det är moraliskt fel att ladda ner eftersom så många gör det. Men jag antar att har man någon kunskap om etik så tycker man väl det. Det mesta är ändå skräp som säjes där. VCD/Cams och mycket åker nog i papperskorgen. Finns nog många som tror att det är realistiska priser eftersom allting annat är billigt där. Men allt är iof fake/kopior.

Man behöver inte åka så långt från Sverige för att möta denna verksamhet, Bulgariens turistorter kryller av stånd med perfymer, cds, kläder, skor, filmer osv... De ville sälja Spiderman 2 på 3 "DVD"-skivor innan den hade haft premiär i Sverige till mig.

Jag anser inte att denna tråden bryter mot några regler mer än att den är lite OT :D

Mats 2005-07-05 16:51

Citat:

Originally posted by grazzy@Jul 5 2005, 09:54

Men Grazzy, partydodaren, trodde vi hade prata ut om detta pa WNtraffen...

Kan halla med dig till viss del men om inte denna typen av produkter fanns att tillga i ex. Asien sa tror jag att det skulle vara mer skada an nytta for invanarna som trots allt tjanar pengar pa skiten.

Formodligen hinner vi titta pa filmerna har i den portabla DVD'n sa slipper man bara med dom hem, da kan man ju lamna tillbaka dom och dom stackars saljarna kan salja dom en gang till, vilken hjalte jag blev helt plotsligt.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson