![]() |
Använd allihop!
Låt användaren som registrerar sig (för jag antar att det kommer finnas en sådan funktion) bestämma färgpalett. paletten påverkar ju även övriga färger som knyts till loggan såklart... För anonyma användare kan du ju slumpa färgvalet varje gång (eller använda din favorit eller den som flest reggade användare valt). |
4an! Skön färg och ser bra ut.
|
Jag tycker alla fungerar, men gillar mest fyran. Den är lite mer färgglad.
|
Mitt val faller på 8:an - eller möjligtvis 4:an - om övriga färger anpassas på ett snyggt sätt.
|
Jag gillade 5 och 8
Att slumpa fram fäger känns inge bra dock. Jag vill i alla fall ha samma färg när jag går in på en sida. Man ska få den färg man förväntar sig ifall man återkommer ofta. Byts färger hela tiden blir det bara jobbigt. För folk som loggar in kan man ju ha färgteman att välja såklart. |
Konstigt att ingen väljer #2 tycker jag, den andas så mycket Disney man kan tänka sig, och även om ni inte har något att göra med dem, så tycker jag absolut det är värt att ta tillvara på möjligheten att få själva Disneykänslan över er produkt! Vad gäller rent praktiskt borde #2 och #5 vara lättast att säkerställa i en grafisk profil eftersom de innehåller relativt klara färger, de övriga alternativen ställer helt andra krav på tryck/utskrifter och kommer med stor säkerhet skifta betydligt i färg beroende olika skrivare / skärmar osv. Mitt förslag är att ni använder #2 som logotyp, och sedan som nämnts tidigare, ger möjlighet att byta färg på logotypen på sidan och/eller använder olika färg på logotypen på olika avdelningar..
|
#5 eller #8 tycker jag.. Gillar de färgerna..
Hade varit fräckt om du ordnat så att när besökaren väljer tema även får loggans färger anpassade efter temat som tidigare nämnts.. |
4,8 eller 9 röstar jag på!
|
4 och 8 ser bäst ut.
|
Traditionellt förknippas vissa färger med vissa verksamheter.
Industri är blått, kosmetika är rött, (porr är rosa) osv. Jag vet inte om dessa synsätt fortfarande är så viktiga, men betänk det innan du bestämmer dig. Titta på vilka färger andra i samma bransch använder, och vilka branscher som använder den färg du helst vill ha. Peters inlägg om disney-likhet är en viktig punkt. kan du dra nytta av någon redan känd faktor i din marknadsföring är det ett klart plus. Det där med att låta besökaren välja tror jag inte alls är bra. Du tappar identitet på det. Loggan är ditt varumärke, den skall inte folk få fibbla med. Tvärtom är det en fördel att vara konsekvent när det gäller sin framtoning. Målet med marknadsföring är bland annat att bli igenkänd. Ett praktexempel är Posten. De har kört sin gula färg så hårt och så länge att idag kan man få folk att tänka på Posten genom att måla vad som helst gult. En bil, cyckel, skottkärra, gris eller vad som helst, är det bara rätt gula färg kommer folk att tänka på Posten. Då har man lyckats, dit når du inte genom att låta besökarna själva bestämma vilken färg som skall representera ditt företag. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:15. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson