![]() |
Jag tycker Jims förslag låter bra. Eller varför inte köra som enligt Spindels förslag och inkludera Jims (och Jonas)förslag som ett delmomement?
Då kan man ju alltid säga om man inte vinner alla grenarna att man sparade sig på sin favoritgren. Torskar man i alla grenar är det ju bara att säga att det var för många deltävlingar så man kunde inte koncentera sig :D Sedan kan man ju ha långa diskussionen om vilket moment som var det viktigaste efter tävlingen. |
Okej, den som är blekast efter sommaren vinner priset årets nörd.
|
Citat:
|
Det blir din titel här på WN.
|
jag kan nog vinna pris för mest udda kontorslokaler....eller vad sägs om tält, mitt på en gräsmatta, i en husvagn, i en buss..hehe härnäst blir det i en ladugård i roskilde i Danmark...det som fungerar som deras "presstält"... hehe
|
Citat:
1) Någon gör en mall med lite innehåll som ligger till grund för sajten som skall utvecklas. 2) En grupp tävlar om designen på sajten. Det vinnande bidraget ... 3) tävlar en annan grupp med, som går ut på att koda den så nätt som möjligt. Minst storlek på hela sajten vinner. Den går vidare till ... 4) en annan grupp som tävlar i SEO. Högst upp på Google vinner. På så sätt har vi tre olika områden. Då borde de flesta kunna vara med. |
Citat:
Vad tycker ni andra? Fler förslag? Fler som vill lägga in priser? |
Hmm, låter bra men kan hända att de på stega fyra måste göra om från steg ett, t.ex en design gjord mest med bilder eller flash lär inte ranka bra ...
Vill hellre ha olika grenar i så fall. |
Jag gillar Tobias Bergius förslag. Även på Steg 3 är det en fördel att göra om bilder till kod, vilket kan bli svårt om konstiga fonts (som ej uppfyller webstandards, dvs. att man ej kan göra om bildknappar till textknappar t ex) används på knappar etc.
Så antingen får alla tävlande utgå ifrån vilka nackdelar sidan faktiskt har, och sedan köra vidare på det. Eller får man sätta upp några riktlinjer i varje steg att följa för exempel de som designar sidan. Vem skall förresten bedöma koden? Det lättaste är nog att utgå ifrån så få KB som möjligt. Problemet är att det innebär att det blir en nackdel att följa webstandards fullt ut (med doctype, som tar extra utrymme, osv.) :P |
Jag tävlar gärna i att bygga en hemsida för något specifikt syfte. Om någon skriver ihop en kravspec och sedan är domare över vilket bidrag som vinner så tror jag att det skulle bli en skoj och inte alltför tidskrävande övning.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:15. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson