![]() |
Citat:
|
Citat:
|
Jag tror det är näst intill omöjligt att se vad som blir nästa stora trend.
Antagligen existrerar "saken" redan i dag, men den måste blomma för att den ska börja generera pengar. Bloggar har funnits länge, men tack vare media och andra kanaler blev det stort i princip över en natt. Samma sak med pokern. Det bästa sättet att få reda på vad som blir nästa stora hype är att själv skapa den och om inte det går så gäller att hoppa på nästa trend tidigt i utvecklingen och sedan satsa fullt ut. Personligen tror jag nästa stora trend kan ligga inom mobilbranschen. Någon ny störig ringsignal med en ful groda eller kanske något nytt sätt att chatta med sina polare med flat-rate. Marknader som just nu håller på att börja blomma skulle jag säga är SEO-branschen och web-annonskonsulter i stil med Finnmera. |
De stora pengarna ligger i att dryga sig på forum i stil med detta.
Det är långsiktig investering men betalar av sig i längden. Kolla bara hur många nöjda kunder jag får via min .sig tex. |
Citat:
|
Jag tror att det kommer vara någon 3d värld som kommer koppla ihop typ communitys och många tjänster i ett. Det tror jag stenhårt på, undra bara när det kommer :D
Finns väl redan liknande men menar att ett spelbolag gör en fullsatsning på det osv, gratis med massa användare. ;D |
Citat:
Håller nog med andra talare om att nästa stora trend redan finns där ute på nätet.. någonstans. |
Jag hatar att dra upp en så här gammal tråd. Men hur kan man låta bli?
"Communitys kommer växa" - Facebook! "Jag tror att det kommer vara någon 3d värld..." - 3D hit, 3D dit! Bio, tv, spel. Snart på webben kan man ju anta. "... som kommer koppla ihop typ communitys och många tjänster i ett" - Hur många tjänster har man inte kopplade med varandra idag? Speciellt facebook och googlegrejer. Telefoner som har alltiett appar osv. Antingen hakar ni på eller så hatar ni mig för att ha dragit upp en över fem år gammal tråd nu! :) |
sudoku har potential
och 5 år gammal tråd.. men fortfarande intressant ämne även om det är väldigt svårt att veta innan det har hänt :D. Om man hade pushat för mer sudoku i skolorna så har man om 10-15 år en generation som gör hjärngympa med sudoku. För det är en väldigt bra hjärngympa. Och min pojk som är extremt glad i matte tycker det är kul, och han är bara 8. Och som en förälder som gärna föder hans kreativitet och även vill att han tränar "hjärngympa" så är saker som tex sudoku väldigt poppis. |
Ett genialt beslut att dra upp den här gamla tråden, kul att se i spåkulan i efterhand. Hade nog gärna nappat sudoku.se när det begav sig men då hade jag knappt börjat med webbsidor.
Vad är nästa stora grej nu då? Personligen tror jag att den skeva befolkningspyramiden kommer att slå igenom och göra sitt gällande golfresor, seniorresor, läkemedel, senioraktiviteter osv. Har diskuterar en del med min pappa (66 år) om vad han och hans kompisar vill ha och behöver. Prata med din mamma och pappa och förstå hur de tänker och vilka behov de kommer ha på nätet. Nästa stora grej proklamerar jag alltså till att bli: WrinklyFaceBook.com! |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:55. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson