WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   E-kommers (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Sälja erotiska fotografier via hemsida (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=8289)

goranix 2005-06-03 16:46

Ja det är sant. Det är svårt att hindra människor att göra saker. Fast jag tänkte mest på hormonstinna 14 åringar dock... *S*

Bra tips på olika betallösningar. Nåt att fundera vidare på. Vill passa på att säga att jag tycker det verkar vara ett bra och intressant forum detta.

yellow 2005-06-09 10:48

Hormonstinna 14-åringar kan gå och köpa en porrtidning i kiosken istället. Förmodligen enklare också. Tror inte att du får så många såna som beställer.

Eclipse 2005-06-09 16:58

Citat:

Originally posted by yellow@Jun 9 2005, 10:48
Hormonstinna 14-åringar kan gå och köpa en porrtidning i kiosken istället. Förmodligen enklare också. Tror inte att du får så många såna som beställer.
Jag är benägen att hålla med. Internet drösar ju av gratisporr... varför skulle en minderårig pynta kosing till dig?

Lägg inte ner massa energi på dom som möjligen kan tänkas missbruka din tjänst. Fokusera i stället på att göra det så lätt som möjligt för dom som vill bruka din tjänst.

Det kan inte vara ditt ansvar att vara "erotik-polis"...

Om det varit min sajt hade jag sagt till dom att lägga pengarna i ett kuvert tillsammans med en lapp på vilka bilder dom vill köpa.

Analogt, anonymt och jättebra! Visst, det kanske inte är så läckert att få in massa utländsk valuta... men så what!? Det är ju bara att växla...!

Visst, det kostar att växla, men beroende på vad det är för valuta kan du växla med kompisar. Alla alternativ kostar, och så länge du inte bedriver storskalig affärsmässig rörelse kan det ju knappast röra sig om några astronomiska summor...!

That's my $ 0.02...

Gonte 2005-07-20 19:17

Citat:

Originally posted by Westman@Jun 3 2005, 14:57
Dessutom kräver ju Posten (ICA etc) oftast legitimation när man hämtar paket.
Gäller det rek så SKA de kräva leg, men när det gäller vanliga brev och paket (med eller utan postförskott) så får de inte ens kräva leg om personen har med sig avin (visst kan de ändå fråga om leg, men vägrar de lämna ut paketet så är det lagbrott (vanlig(a) post/paket får faktiskt hämtas av ombud utan fullmakt, enda kravet är att avin är underskriven av rätt person))

mimi 2005-08-06 15:01

hej!
Jag har en intressant skript där man kan sälja bilder betalning sker via paypal, skripten är inbyggd i php och mysql, man kan skapa olika kategorier...

hyperfly 2005-08-06 15:39

Hur har det gått? Är det på gång? Ska bli roligt att se resultatet.
Håller med föregående om att ingen 14-åring kommer beställa.

Byron 2005-08-11 10:58

Hör med Acme (www.acmegroup.se). De kan hjälpa dig.

goranix 2005-08-11 14:58

Citat:

Originally posted by hyperfly@Aug 6 2005, 15:39
Hur har det gått? Är det på gång? Ska bli roligt att se resultatet.
Håller med föregående om att ingen 14-åring kommer beställa.

Det lutar mer mot att jag kommer prova att genom att man betalar en liten summa via SMS får man tillgång till alla bilder på hemsidan - den varianten. Funderar även på bilder till mobiltelefoner.

MSI 2005-08-11 16:24

Tror inte att du ska använda paypal, dom har en ganska hård policy mot erotik vad jag förstått. Inte kul att få sitt konto raderat helt plötsligt.

goranix 2005-08-11 16:45

Citat:

Originally posted by MSI@Aug 11 2005, 16:24
Tror inte att du ska använda paypal, dom har en ganska hård policy mot erotik vad jag förstått. Inte kul att få sitt konto raderat helt plötsligt.
Nej, sånt lär man ju kolla upp. Funderar på dessa: https://www.mosms.com Verkar smidigt när man är privatperson. Om det är som de säger att de drar skatt osv på pengarna.

Hittade inget som säger att det inte får användas i samband med erotik. Så länge det man pysslar med är lagligt.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson