![]() |
Citat:
HP har ju kampanjer igång på laptops så därav deras låga pris, en NX8220 med samma prestanda på dustin kostar inte mycket, men då får man bara 1 års garanti och måste hosta upp 2000:- för ett carepack med förlängd garanti, så därför blev det en Dell med 3 års Next Business Day on site, oslagbart när man väll sitter där men en dator som inte startar. HP har dessutom fyllt båda minnesplatserna på den modellen med 2x256 ram, och dom går inte att konfiguera hur man vill som med dells, ganska irriterande om man vill trycka in mer ram. |
Citat:
Vad fick du ge för den då och exakt vilken config tog du? |
Citat:
|
Citat:
|
Jag kör på en Dell Inspiron 5150 sedan snart 2 år och är kanonnöjd.
Väger lite iofs men det är underbart att kunna köra 1600*1200 i upplösning på en laptop. |
Egentligen så bygger ju alla maskiner på samma komponenter så kolla extra noga på support och garanti villkoren eftersom det är främst där som de skiljer sig åt. Processor, minnen, moderkort, hårddiskar, grafik et c är ju inget varken Dell, HP eller IBM sjlälva tillverkar (okej IBM har håddiskar men det skulle inte förvåna mig om det sitter samsung 2,5" diskar i deras bärbara).
IBM har väl ett lite speciellt chassi som tål lite mer än andra vad jag har förstått. HP har också en del intressanta modeller med tex Widescreen skärm som är oerhört praktiskt enligt mig. |
Vilka tillverkare kan man räkna bort direkt om man inte vill bli tvingad att köpa Windows tillsammans med datorn?
|
Citat:
|
Fick min D610 idag, riktigt snabb leverans, jag är förvånad över hur extremt tyst den är, riktigt nöjd än sålänge.
|
J, den är fin. Har erfarenhet av den (D600), dock nu ville jag ha en widescreen, då jag tycker man kan arbeta lite mer bekvämt på en sådan.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:40. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson