WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Bill Gates värst mardröm... (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=7618)

Thomas 2005-04-26 11:04

Citat:

Originally posted by Jon A@Apr 26 2005, 02:14
Sökmotorer kommer och går, Microsoft består.
Precis, jag har inte sett så många OS komma och gå sedan jag började surfa på internet men jag har sett 2 sökmotorer som totalt dominerade tappa taget. Nån som kommer ihåg företaget Altavista Digital. Kanske Google blir 2006 vad Lycos, Magellan, Exite, WebCrawler eller Open Text var runt 1996.

Thomas

Johan H 2005-04-26 11:09

Google är inte en sökmotor, det är en livsstil ;)

jake 2005-04-26 11:16

Citat:

Originally posted by Thomas@Apr 26 2005, 11:04
Nån som kommer ihåg företaget Altavista Digital.

Thomas

jo, altavista.digital.com var det ju som gällde innan de köpte altavista.com för dyra slantar...

Thomas 2005-04-26 11:18

Citat:

Originally posted by jake@Apr 26 2005, 11:16
jo, altavista.digital.com var det ju som gällde innan de köpte altavista.com för dyra slantar...
Jepp och sålde Digital.com till HP riktigt dyrt gissar jag på.

Thomas

Jonas 2005-04-26 12:05

Citat:

Ursprungligen postat av AlphaVoidStudios
Vem stod för 60% av finansieringen för all neuroforskning i USA år 2004? Vem har gjort det största privata bidraget till AIDS hjälp i Afrika? Vad spenderade PAul G Allen (Gates (fd) kollega) 100 M $ nyligen på? Snacka om människor som hjälper till något fruktansvärt.

Du verkar inte veta exakt vad som försigår på Google?

Google är nog den trevligaste arbetsplats jag hört talas om.
Iaf miljön där.

Fri lunch, aktiviteter på arbetstid (landhockey, basket etc), en gång om året hyr dom en skidort och alla åker skidor.
Dom skall ha donerat en stor mängd summa pengar också, exakt till vad sa dom inte.

Att hylla Bill Gates för att donera en stor mängd summa pengar kan man göra, men inte på sättet han tjänar dom.
Att tvinga på människor något dom inte vill ha är något dåligt.

Citat:

Ursprungligen postat av Haghjoo
Google är inte en sökmotor, det är en livsstil ;)

Härmar AlphaVoid...

Amen, To That...

Marckus_E 2005-04-26 12:29

Citat:

Originally posted by Jonas@Apr 26 2005, 12:05

Att hylla Bill Gates för att donera en stor mängd summa pengar kan man göra, men inte på sättet han tjänar dom.
Att tvinga på människor något dom inte vill ha är något dåligt.

Tvinga på människor? Jag har inte sett MS tvinga någon till något.

Mvh
Marcus

Jonas 2005-04-26 12:35

Citat:

Originally posted by Marckus_E@Apr 26 2005, 11:29
Tvinga på människor? Jag har inte sett MS tvinga någon till något.

Mvh
Marcus

• Internet Explorer
  • Media Player

Är inte det påtvingat?

Vill man inte ha Internet Explorer så fungerar inte Windows som det skall till 100%
Likaså med Media Player. Nu har iof MS släppt "Windows XP N" som är utan Media Player.

Jon A 2005-04-26 13:47

Sluta använda IE bara, varför avinstallera? Då och då kommer det ju en sida som inte funkar i FF, då är det väl bra att ha IE i bakfickan.

AlphaVoidStudios 2005-04-26 14:19

Tvingad och tvingad, jag har ingen postil mot min skalle som tvingar mig till någonting, du väljer fritt vad du vill använda. Men seriöst, finns det något operativ system som är bättre än win.? Jag skulle inte påpeka det om du talar om användarvänlighet, men det är klart, många "lightbrains" vill rebella mot windows och microsoft och hävdar att det suger hit och dit. Nog vill man skratta lite åt sådana. Microsoft gör programvaror för den breda massan, så den kan använda den. Därför dom lyckats så bra.

kullervo 2005-04-26 14:29

Citat:

Originally posted by AlphaVoidStudios@Apr 26 2005, 00:26
Skrev jag det? Har inget minne av att jag gjorde det. Men du kan väll ta en titt här
Citat:

Philanthropy is also important to Gates. He and his wife, Melinda, have endowed a foundation with more than $27 billion (as of March 2004) to support philanthropic initiatives in the areas of global health and learning, with the hope that in the 21st century, advances in these critical areas will be available for all people. The Bill and Melinda Gates Foundation has committed more than $3.2 billion to organizations working in global health; more than $2 billion to improve learning opportunities, including the Gates Library Initiative to bring computers, Internet Access and training to public libraries in low-income communities in the United States and Canada; more than $477 million to community projects in the Pacific Northwest; and more than $488 million to special projects and annual giving campaigns.
Vem stod för 60% av finansieringen för all neuroforskning i USA år 2004? Vem har gjort det största privata bidraget till AIDS hjälp i Afrika? Vad spenderade PAul G Allen (Gates (fd) kollega) 100 M $ nyligen på? Snacka om människor som hjälper till något fruktansvärt.

Kamprad å andra sidan har en del slantar han med, Steve från Oracle och Larry likaså, men vart är deras enorma bidrag till mänskligheten? Bortsett från en sökmotor vilken de utnyttjar som inkomstkälla (vilket i sig är helt begripligt och lagligt, inget fel med det). Jag Kallar inte en SQL bas något enormt bidrag till mänskligheten.

Jag förväntar miginte att du ska förstå sådant Bitbull. PMa mig om du behöver hjälp med att översätta texten.

Om jag blir miljadär genom att skicka ut bluff-fakturor och spam men skänker halva vinsten till välgörenhet, skulle du hylla mig för att vara god människa då? Det skulle inte jag ha gjort.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson