![]() |
Citat:
På en del av dina frågor finns det enkla svar. Klart man inte kan registrera 100 domän i hopp om att bli rik utan att arbeta. Då är man försenad ett antal år. Men är du målmedveten och istället för att parkera dina domäner så gör du något av de så kommer du gå med liten vinst på alla dessa varje år. Sedan om du lyckas sälja något namn så blir det ren vinst. Att registrera 100 domän kostar inte mer än runt 12 000 kr om året och de pengar kan man få många ggr om under den tiden om man lägger ner tiden på att utveckla dessa. |
Du tillhör inte dom som har tjänat något på att köpa in domäner antar jag på ditt svar.
Men du har helt rätt i att om man köper en domän och gör ordning en bra site så tjänar man mycket mer på att sälja den om innehållet och programvaran är någonting som det finns en efterfrågan på. |
Citat:
Tror du på det själv så finns det alltid fler som gör. |
Citat:
|
Citat:
|
Jag vet inte om alla tänker så men jag gör det iaf. Om man köper ett namn i endast försäljningssyfte så är det svårt att lyckas sälja det. Om man däremot köper det i utvecklingssyfte och ligger på det ett tag, skapar trafik etc. så blir det mycket enklare att övertala köparen till ett köp.
Alla domäner med tillhörande sida kan göra pengar, allt hänger på antal timmar man lägger ner. |
Citat:
Om du har satsat säg 10 000 på 1 år och sen tjänar 1 000 spänn så heter det alltid att jag ligger på plus trots att sammanlagt under året så är det hur mycket minus som helst. Det är det som ingen pratar om utan alla säger bara hur mycket dom tjänade just på en domän och vägrar inse hur mycket dom har förlorat sammanlagt :lol: |
Citat:
Jag tog och räknade lite snabbt det senaste året då jag köpt rätt många domän och utvecklat en del sajter samt sålt några domän. Jag har gått plus redan första månaden på det året kan man säga, allt annat är vinst. Är du bra på matte så ska det inte vara så svårt att räkna ihop den ekvationen. |
Citat:
|
Alla kan tjäna pengar på det de gör. Men det räcker tyvärr inte att köpa en domän. Det krävs arbete för att tjäna på det. Utveckla det du köper för dig själv, lyckas du sälja domän med sidan eller utan så är det bra, annars ger den dig inkomst. Att få in 160 kr om året på en sida ska vara enkelt för alla. Då har man inte förlorat något...
En enkel ekvation för att inte förlora på en domän: Året har 365 dagar, lägg in Adsense på sidan, det krävs faktiskt inte mer än 1 klick om dagen för att betala din domän. 162,50 / 365 = ? ? ~ 1 klick på adsense Lyckas man inte med det så... som sagt, sök jobb :) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:36. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson