WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Donera via SMS (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=7412)

Tobbe 2005-04-17 17:36

Citat:

Originally posted by Schizo@Apr 17 2005, 15:08
Hur mycket tjänar man per donation på 30 kr via yo.se? Om man inte tjänar mer än 15 kr tycker jag det är lönlöst. Då kan man ju istället erbjuda filmer från smsmovies.net till samma pris.
Om du tycker att €1.12 är samma som 15kr så.. :)

Man får ha i åtanke att det ska vara intressant att hantera volymen också, är det som du säger en mindre site som beräknar ett fåtal doneringar i månaden så ligger man inte direkt i ett superläge för att förhandla upp ersättningen/SMS. Starta isåfall med yo eller dylikt & byt till någon annan när du har lite volym..

Schizo 2005-10-18 15:54

Citat:

Ursprungligen postat av Tobbe
Citat:

Ursprungligen postat av Schizo
Hur mycket tjänar man per donation på 30 kr via yo.se? Om man inte tjänar mer än 15 kr tycker jag det är lönlöst. Då kan man ju istället erbjuda filmer från smsmovies.net till samma pris.

Om du tycker att €1.12 är samma som 15kr så.. :)

Man får ha i åtanke att det ska vara intressant att hantera volymen också, är det som du säger en mindre site som beräknar ett fåtal doneringar i månaden så ligger man inte direkt i ett superläge för att förhandla upp ersättningen/SMS. Starta isåfall med yo eller dylikt & byt till någon annan när du har lite volym..

Men då erbjuder man ju en produkt. Lättare att få dem att skicka ett betalsms om de får nått tillbaka för det. Om det dessutom handlar om 11-12 kr är det ju skandal.

Nu kom jag på att jag väckte en död tråd. Illa. Ber om ursäkt.

Sneaky 2005-10-19 19:50

Tips. Telefix.se

Ta emot betalningar med telefonsamtal istället. Du får ut mer från dem än från sms, telefix har SMS också om du nu måste ha det.

Själv har jag portalify.com just nu men funderar starkt på att byta till telefix eller cellsynt.

Henrik Nygren 2006-01-31 21:27

Frågar i den här tråden istället för att starta ny.
yo.se verkar ha bytt namn till mosms.com och tar 10% på vinsten men verkar inte ha nån renodlad donerings-tjänst.

Nån som har erfarenhet av mosms och vet hur mycket man får per inskickad krona, eller om det finns nått bättre alternativ?

MSI 2006-02-01 07:59

Citat:

Originally posted by Henrik Nygren@Jan 31 2006, 22:27
Frågar i den här tråden istället för att starta ny.
yo.se verkar ha bytt namn till mosms.com och tar 10% på vinsten men verkar inte ha nån renodlad donerings-tjänst.

Nån som har erfarenhet av mosms och vet hur mycket man får per inskickad krona, eller om det finns nått bättre alternativ?

mosms.se är väll dom som ger bäst betalt. Din doneringstjänst får du ju utveckla själv, finns inget färdigt.
Vad du tjänar per sms hittar du på deras site.

Förövrigt finns ju mypay.se dom ger dock betydligt sämre betalt per sms, iaf senast jag kollade.

Sen finns ju även Cellsynt.

Jonas 2006-02-01 09:40

Citat:

Originally posted by MSI@Feb 1 2006, 08:59
mosms.se är väll dom som ger bäst betalt. Din doneringstjänst får du ju utveckla själv, finns inget färdigt.
Förövrigt finns ju mypay.se dom ger dock betydligt sämre betalt per sms, iaf senast jag kollade.

Mosms/yo/whatever, erbjuder 30/70 på dom resterande procent.

Och precis som Tobbe säger, har man volym så kan man förhandla, och helt plötsligt så kan man rentutav få 20/80 utav kakan.

MSI 2006-02-01 15:58

Citat:

Ursprungligen postat av Jonas
Citat:

Ursprungligen postat av MSI

Och precis som Tobbe säger, har man volym så kan man förhandla, och helt plötsligt så kan man rentutav få 20/80 utav kakan.

vaddå 30/70? mosms ger 10/90

Henrik 2006-02-01 18:05

Citat:

Ursprungligen postat av MSI
Citat:

Ursprungligen postat av Jonas

vaddå 30/70? mosms ger 10/90

Ja, numera är det 10/90, men det är ändrat väldigt nyss dock...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson