eg0master |
2005-04-14 17:19 |
Citat:
Ursprungligen postat av Henkutt
Citat:
Ursprungligen postat av Baltiz
Som sagt olagligt... Neka kunden.
|
Hans tidigare samarbetspartner fixade det. Han kommer kontakta dem om jag inte fixar någon lösning!! Är en så pass stor order att jag inte har råd att missa den. Det är ändå han som får ta smällen om någon tar upp det. Det har jag redan förklarat.
|
ursäkta, men vilket för ändamålet olämpliga kroppsdel tänker du med?
Det är möjligt att du kan avtala dig bort ifrån att få något lagligt ansvar, men ditt moraliska ansvar kan komma att slå tillbaka. Nyligen hade vi ju t.ex. fabian här på forumet som ju knappast fick någon positiv publicitet utan att han för den delen hade något lagligt ansvar. Och jag skulle inte tveka en sekund på att tipsa samma "undersökande program" om vad du håller på med.
Dessutom hur vet du att kundens tidigare leverantör verkligen gjorde detta som du håller på att göra? Är inte det bara ett smart trick för att få dig att göra något som annan leverantör vägrade göra?
Ditt sätt att tänka "om inte jag gör det gör någon annan det" är rent ut sagt löjligt. För att visa hur otroligt korkat ditt resonemang är så:
- Jag kan ju lika gärna sälja mig som prostituerad, för annars gör grannen det
- Jag kan ju lika gärna bränna upp mitt hus för annars gör någon annan det
Jag är dessutom inte säker på att du kommer undan. Om du skapar ett verktyg vars syfte är att skicka SMS spam (eller säljer telefonnummer i syfte att skicka spam) så gör det dig minst lika skyldig skulle jag tro. Och jag vittnar gärna och säger att du vissta vad allt skulle användas till så du kan inte neka i domstol.
Nej allvarligt talat - Jag hade en liten förhoppning om att folk på WN var seriösa och professionella och jag tycker inte personer som medvetet ägnar sig åt olaglig verksamhet (eller genom finurliga kontrakt undkommer skuld, men ändå främjar olaglig verksamhet) har här att göra.
Håll dig inom lagens ramar och vägra göra något åt kund som dig veterligen skall användas för olaglig verksamhet.
Alternativet är avstängning från WN - Det är i alla fall mitt förslag till de ansvariga för WN.
Edit: Någon gräns på jämförelserna får det vara. / Marcuss
|