WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Vad heter detta register? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=7375)

Tommy 2005-04-13 23:26

Telefon försäljare har väldigt ouppdaterade listor. Så även om man är registrerad där eller inte har inte så stor betydelse. Men för gudskull ska ni ju det första ni gör när dom presenterat sig är att säga att ni är Nix reggade. Då bockar dom i en ruta att det telefonnummret vad nix registrerat och då ringer dom aldrig mer ifrån det bolaget längre. Men finns inte så mycket att göra även om man är nix reggad. Telefonförsäljare måste inte ha uppdaterade listor. Menar det funkar ju lika bra med en 5år gammal lista om man ska ringa och sälja teleabonnemang.

Eftersom det har varit en del trådar om just telefon försäljning osv så ska jag dela med lite lite tips på hur man kan bli av med dom.

*Hävda att ni är NIX reggade
*Lägg bara på
*Om dom ska sälja tele abbonemang så brukar det funka att säga att man har IP telefoni
*Be dom skicka hem allt på papper. (Inte ofta teleförsäljare har tillgång till sånt.)
*Snacka sig ur det.

/ Tommy (fd tele försäljare)

Jonas 2005-04-14 01:33

Citat:

Originally posted by Tommy@Apr 13 2005, 22:26
Telefon försäljare har väldigt ouppdaterade listor. Så även om man är registrerad där eller inte har inte så stor betydelse. Men för gudskull ska ni ju det första ni gör när dom presenterat sig är att säga att ni är Nix reggade. Då bockar dom i en ruta att det telefonnummret vad nix registrerat och då ringer dom aldrig mer ifrån det bolaget längre. Men finns inte så mycket att göra även om man är nix reggad. Telefonförsäljare måste inte ha uppdaterade listor. Menar det funkar ju lika bra med en 5år gammal lista om man ska ringa och sälja teleabonnemang.

Eftersom det har varit en del trådar om just telefon försäljning osv så ska jag dela med lite lite tips på hur man kan bli av med dom.

*Hävda att ni är NIX reggade
*Lägg bara på
*Om dom ska sälja tele abbonemang så brukar det funka att säga att man har IP telefoni
*Be dom skicka hem allt på papper. (Inte ofta teleförsäljare har tillgång till sånt.)
*Snacka sig ur det.

/ Tommy (fd tele försäljare)

Tilläggas bör att callcentret kontrollerar också om man är med i nix registret eller inte.

Så om ni inte är med och säger att ni är med ändå så räkna med att dom ringer igen.

Man kan också säga att man är under 18år (ifall man har en hyfsat bra röst som lämpar sig för det hela) eftersom man inte får lov att sälja till någon som inte är myndig. Funkar fortf. för mig :rolleyes:

Det finns många sätt att bli av med telefonförsäljare, och det finns många sätt för en telefonförsäljare att hålla dig kvar.

Slutsats: Alla sätt är bra utom dom dåliga

Been there, done that :)

// Jonas (också fd telefonförsäljare)

Johan H 2005-04-14 01:37

Citat:

Originally posted by Davve@Apr 13 2005, 21:00
Jag syftar mest på massa jädra undersökningar de vill man ska va med i. Störande att få dessa samtal på söndagar när det är den enda dagen man vill slappa från allt ringande man har på jobbet.
Finns ju inget jobbigare då SCB kommer med sina undersökningar....
Ett måste att svara på dom....Inser dom inte problemet i detta?
Jag bara fyller i de undersökningarna, bryr mig inte om det är rätt eller fel!

Davve 2005-04-14 01:52

Sist så ringde en tjej minst 100 ggr. Jag svarade alltid och sa att david inte är hemma eller inte kan prata om mig själv då :) Tills slut blev jag tokig då de aldrig slutade ringa, det var just en undersökning. Då sa jag till henne att om hon ringer en enda gång till till detta nummer så kommer jag lägga all tid jag har på att ta reda på henne hemnummer och betala för reklam om gratis sexlinje med hennes nummer så märker vi hur roligt det e med dessa jädra samtal man inte bett om.

Då bad hon snällt om ursäkt och sen dess ringde de aldrig, men nu börjar andra ringa :) Ska man göra så igen?

Johan H 2005-04-14 02:32

Citat:

Originally posted by Davve@Apr 14 2005, 01:52
Sist så ringde en tjej minst 100 ggr. Jag svarade alltid och sa att david inte är hemma eller inte kan prata om mig själv då :) Tills slut blev jag tokig då de aldrig slutade ringa, det var just en undersökning. Då sa jag till henne att om hon ringer en enda gång till till detta nummer så kommer jag lägga all tid jag har på att ta reda på henne hemnummer och betala för reklam om gratis sexlinje med hennes nummer så märker vi hur roligt det e med dessa jädra samtal man inte bett om.

Då bad hon snällt om ursäkt och sen dess ringde de aldrig, men nu börjar andra ringa :) Ska man göra så igen?

Hänvisa dem till mitt mobilnummer så tar jag hand om dem åt dig.
Jag är duktig på sånt!

Header 2005-04-14 09:19

Vi har haft många telebolags säljare som ringt hem sista tiden, de ringer och frågar vill du ringa billigare? Lite less på dom blir man ju, så jag har kommit på att man öppnar med jag är inte intresserad, då ifrågasätter dom oftast om man inte är riktigt klok som inte vill ringa billigare...

Jag fortsätter då med att du förstår här i vårt samhälle har vi ett projekt med IP telefoni på g, så vi har tänkt hoppa på det. (Liten vit lögn) Då kapitulerar dom på en gång. Nu börjar väl alla snart ha ringt så det är lungnare nu.

Susanne 2005-04-14 11:46

Det tar väl 2-3 månader efter att man anmält sig till NIX innan det "slagit igenom" ordentligt.

andhol 2005-04-14 12:25

Citat:

Originally posted by susja@Apr 14 2005, 10:46
Det tar väl 2-3 månader efter att man anmält sig till NIX innan det slagit igenom ordentligt.

Japp man får använda "gamla" listor under högst tre månader utan att "tvätta om dem" mot NIX. Att komma med i NIX tar ca en vecka men som susja skriver slår det egentligen inte igenom förän alla register som används är tvättade.

/Anders Holgersson

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson