WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Företagsamhet, juridik och ekonomi (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Bokföring borta (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=7276)

md-solutions 2005-04-10 19:01

Citat:

Har du testat de windowsprogram som finns för att ta fram skadad information från skadade diskar? Jag har lyckats plocka fram en hel roman ur en trasig disk.
Hittas den av enhetshanteraren?
Låter den någonting? Isf, hur?

Jag har testat GetBackData men det blir bluescreen. Windows discmanager hittar en del av hårddisken. Kört en hel del linuxtester och det är en hel del error på den.

Får se hur jag löser det här. Blir väl att göra om en JÄVLA massa.

50 verifikat om dagen * ca 120 dagar.... 6000 verifikat.. *wiee*

DFT 2005-04-10 19:41

Citat:

Originally posted by md-solutions@Apr 10 2005, 19:01

50 verifikat om dagen, du måste skämta!!! Annars har du ett systemfel i bokföringen. Inget företag ska behöva komma upp i så många verifikat då måste man organisera bokföringen på annat sätt.

jimmie 2005-04-10 20:40

Citat:

Ursprungligen postat av digiArt
Citat:

Ursprungligen postat av md-solutions
Ah det är sant, kan ju göra om allting. Frågan är om man kommer ihåg hur allting ska vara. Egna uttag och sånna saker har jag inte alltid kvitton på.

Vänta lite nu "inte alltid kvitton", men du MÅSTE ha verifikat någonstans på detta. Att inte ha verifikat ser jag som värre än att råka supa bort lite bokföring som går att göra om...

Hmm, hur fixar du ett verifikat på ett eget uttag? T.ex. en överföring mellan företagskontot och ett eget privatkonto?

digiArt 2005-04-10 23:43

Citat:

Originally posted by jimmie@Apr 10 2005, 20:40
Hmm, hur fixar du ett verifikat på ett eget uttag? T.ex. en överföring mellan företagskontot och ett eget privatkonto?
Två alternativ:

- kontoutdrag
- bokföringsorder

Storen 2005-04-11 08:32

Citat:

Ursprungligen postat av DFT
Citat:

Ursprungligen postat av md-solutions

50 verifikat om dagen, du måste skämta Annars har du ett systemfel i bokföringen. Inget företag ska behöva komma upp i så många verifikat då måste man organisera bokföringen på annat sätt.

Verifikation är ju varje enskild transaktion. Mänder av bolag fakturerar 100-tals kunder varje dag och får således 100-tals verifikationer. Dockkan man sammanställa alla dessa i en fakturajournal eller liknande.

md-solutions 2005-04-11 09:32

Citat:

Verifikation är ju varje enskild transaktion. Mänder av bolag fakturerar 100-tals kunder varje dag och får således 100-tals verifikationer. Dockkan man sammanställa alla dessa i en fakturajournal eller liknande.

Precis.. men det är ändå mycket jobb :P

Storen 2005-04-11 12:02

Citat:

Originally posted by md-solutions@Apr 11 2005, 08:32
Citat:

Precis.. men det är ändå mycket jobb

Ja, jag själv suttit med "bara" två veckors bokföring nyligen efter HD-krasch.... Tyckte det var tråkigt nog ;-)

*hmm.. är det nått okänt datavirus kanske..*

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson