WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   TradeDoubler intäkter ökade med 334 miljoner (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=7173)

nosnaj 2005-04-07 13:34

Citat:

Det betalar de inte till alla. Måste säga att jag blir minst sagt irriterad när jag hör att du får 1kr/klick medan jag får 0.3kr/klick trots att vi driver webbsajter av närliggande karaktär (blarf.nu och knarka.com). Irritationen ligger inte i att du får 1kr / klick, det tycker jag är helt rätt, utan för att jag får ca 1/3 av det du får vilket jag har lite svårt att förstå.
Det finns en del grejer som funkar på Tradedoubler för mig, men nu kommer jag mer och mer satsa på double och andra sätt att få intäkter.
[edit stavfel]

Du får 1kr för hitta.se om du har tradedoubler kampanjprogram, bara ansöka dit och blir du godkännd får du tillgång till vissa program med högra ersättning.

Saint 2005-04-07 14:21

Citat:

Ursprungligen postat av void
Citat:

Ursprungligen postat av Saint
på tal om stora elefanter:
hur har hitta.se råd att köra sin kampanj (1kr/klick) så pass länge? jag fattar inte hur dom får intäkter som täcker detta.

Det betalar de inte till alla. Måste säga att jag blir minst sagt irriterad när jag hör att du får 1kr/klick medan jag får 0.3kr/klick trots att vi driver webbsajter av närliggande karaktär (blarf.nu och knarka.com). Irritationen ligger inte i att du får 1kr / klick, det tycker jag är helt rätt, utan för att jag får ca 1/3 av det du får vilket jag har lite svårt att förstå.

Det finns en del grejer som funkar på Tradedoubler för mig, men nu kommer jag mer och mer satsa på double och andra sätt att få intäkter.

[edit stavfel]

Kanske kan det bero på att det har inte gått att regga användarnamn på din sajt sedan ett bra tag tillbaka ;-) j/k

Jag har hört flera som inte har blivit godkända av hitta.se/TD:s kampanj. Konstigt tycker jag. Känns som det är dubbelmoral i många fall. Hitta.se har i alla fall en kontaktperson uppskriven på deras sida via TD. Testa o maila så kanske det löser sig?

void 2005-04-08 00:21

Citat:

Originally posted by Saint@Apr 7 2005, 14:21

Kanske kan det bero på att det har inte gått att regga användarnamn på din sajt sedan ett bra tag tillbaka ;-) j/k

Asch då, trodde inte den koden var utlagd. Men det var den utan att vara testad, 600 konton skapade som inte blivit verifierade pga av att jag är klantig. :D

Ett stort tack för att du sa till.

Anders Larsson 2005-04-08 11:06

Citat:

Originally posted by Haghjoo@Apr 6 2005, 17:46
Saint, de betalade inte illa om det är 1 krona klicket.
Kanske dags att köra igång hitbots.exe :-)

Jag är med i Tradedoubler Kampanjprogram, men jag har aldrig använt mig av detta. Var innebär det i praktiken, var finns dessa "superkampanjer"?

Saint 2005-04-08 11:19

om du är med i kampanjen så dyker det automatiskt upp en annan ersättning i ett program som deltar i en kampanj som du är godkänd i. Program som erbjuder dig en annan ersättning än orginalsegmentet verkar även vara fetmarkerade i listan under "Mina program".

Sedan finns det flera sk "pool's" under "Annonsrotation" där alla kampanjerna är uppraddade.

w00t? jag borde jobba på supporten :D

jake 2005-04-08 13:58

Någon som vet vilka krav TD har för att man ska bli godkänd till kampanjprogrammet.
Om man ansöker en gång och får avslag, kan man då ansöka igen senare då när man tex har tex mer besök på sidan, eller är det som med de andra programmet att om man får avslag (tex för att sidan är för liten) en gång kan man inte söka igen även om man har mer trafik...

Saint 2005-04-08 14:06

så var det dära med att läsa avtal och informationstext...
det står ju under programinformation vad för krav dom stället ju ;-)

Kort: rätt målgrupp

Spindel 2005-04-08 17:49

Bara jag som kom med i kampanjen Surftown där man fick 2,50 kr/klick? Nu har de dock ändrat till 0 kronor klick :P

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson