WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Adsense-checkar i lokal valuta (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=6757)

Jawn 2005-03-16 10:53

Citat:

Ursprungligen postat av Micke04
Citat:

Ursprungligen postat av Jawn
Yes äntligen hur mycket kostar nu insättningen av pengarna? inget?

Det står inget om några kostnader, så nu slipper man bankens avgift samt förhoppningsvis får man en bättre kurs!

Jag tror inte där är några avgifter... om där nu skulle vara det så är dem extremt låga.

Micke04 2005-03-16 11:23

Citat:

Originally posted by jomper@Mar 16 2005, 10:14
Det var ju mäkta enkelt, vanligt kontonummer, inga swiftkoder, iban-siffror och annat krångel. Hoppas det funkar bra.
Betyder det här att man gör bäst i att deklarera sina Adsense-inkomster nu tro?

Man gör alltid bäst i att deklarera dom.

Henrik 2005-03-16 13:32

Citat:

Originally posted by Schneaker@Mar 16 2005, 01:59
"Annonslänkar från google"
https://www.google.com/support/adsen...y?answer=15817

Någon som testat detta ännu? Hur ser det ut?

Jens 2005-03-16 14:41

Jag testade på en av mina sidor och det blev ungefär såhär fast font size 1:

Annonslänkar
Tröjor
T-Shirts
Billiga sockar
Egna tryck på tröjor

Den visar alltså vad den tycker är relaterade ord för din sida och länkarnas anchor består endast av orden. När man trycker på ett av orden kommer man till en Google-sida utan sökruta med en listning på sponsorer av ordet/frasen.

Susanne 2005-03-16 15:19

Får man då betalt så fort en besökare klickar på länken på ens egen sida eller måste besökaren även klicka på någon länk på Google-sidan för att man ska få betalt?

b_andersson 2005-03-16 15:38

Citat:

Originally posted by susja@Mar 16 2005, 15:19
Får man då betalt så fort en besökare klickar på länken på ens egen sida eller måste besökaren även klicka på någon länk på Google-sidan för att man ska få betalt?

Du får inga pengar förrens någon klickar på en länk den andra sidan.

//Björn

jip 2005-03-27 12:34

Så pengarna kommer direkt in på kontot, text om jag har 200 dollar så kommer ALLA de in på kontot (naturligtvis i SEK)?

Någon som vill förklara mer i detalj hur man sen ska sköta skatten på det? Vanlig hobbyanvändare som jobbar sidanom. Har sökt men finner inga bra svar ;(

Mvh. jip

Jawn 2005-03-27 12:40

Citat:

Originally posted by jip@Mar 27 2005, 12:34
Så pengarna kommer direkt in på kontot, text om jag har 200 dollar så kommer ALLA de in på kontot (naturligtvis i SEK)?

Någon som vill förklara mer i detalj hur man sen ska sköta skatten på det? Vanlig hobbyanvändare som jobbar sidanom. Har sökt men finner inga bra svar ;(

Mvh. jip

Bra fråga... men man behöver väl inte skatta om man tjänar under 10 000kr per år på hobby verksamhet? sitter shälv o väntar på ett x antal hundra $ och undrar också hur man ska sköta det här snyggt.

DFT 2005-03-27 13:38

Hobby beskattas och deklareras i princip likadant som en enskild firma den enda skillnaden är egetnligen att man inte redovisar moms om omsättningen är under 30.000 och att underskott inte kan rullas vidare i hur många år som helst. Man ska alltså även betala egenavgifter på en hobby som går med vinst samt att man naturlitvis är skyldig att ha nåon form av bokföring

jip 2005-03-27 23:39

Citat:

Originally posted by DFT@Mar 27 2005, 13:38
Hobby beskattas och deklareras i princip likadant som en enskild firma den enda skillnaden är egetnligen att man inte redovisar moms om omsättningen är under 30.000 och att underskott inte kan rullas vidare i hur många år som helst. Man ska alltså även betala egenavgifter på en hobby som går med vinst samt att man naturlitvis är skyldig att ha nåon form av bokföring
Blev inte mycket klokare på det du skrev där.. :blink:

1. Måste man fylla i sån skatteinformation även om man fyllt i elektronisk utbetalning till sverige?
1. b. För jag förstår inte vilken tabell man ska fylla i :)

2. Någon som kan förklara lite mer hur det är med skatten och hur de ska skattas som jag skrev ett par inlägg upp?

Mvh. jip :unsure:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson