Det är väll bara säga som Pontén brukar säga "Det är först och främst piratkopiering av musik, film och andra digitala media som vi är på jakt efter, därför hinner vi inte kontrollera allt annat"
Han har många underliga uttalanden för sig den där Pontén måste jag säga.
EDIT: Visst tycker man ju detta är ganska intressant med ena hets jakt från APB´s sida som blivit, allt trappas bara upp och blir barnsligare och mer konstigare för varje dag som går nu, varje dag vaknar man och kollar vad som hänt och då har Aftonbladet eller någon nyhetssida alltid något nytt att säga om att piraterna är rädda och jag vet inte allt vad det är. Men jag tycker det är dags att komma ner på jorden för båda sidorna nu, eller är det bara jag som ser det så?
Själv är jag pirat och jag kommer inte gå och gömma mig för det, man får ju stå för vad man gör så att säga. Ända anledningen till att man smitter och håler det dolt är ju skaddeståndsbeloppen man kan åka på, tror dom någonsin att någon av dom personer de tar fast kommer ha råd med att betala dom summor som APB säger att dom kommer dömmas till? "19 årig student dömd för piratkopiering, mång miljon böter på 4 miljoner kr och 2 års fängelse" den dagen det händer kan man ju likaväll ta närmsta flyg till ett annat land.
Vad tror ni igentligen om dessa gigantiska skaddestånd? Att kräva folk på pengar är menningslöst får dom kommer aldrig kunna betalla det ändå, ett längre fänglsestraff eller sammhällstjänst är nog det enda, men att kräva pengar nja det är nog ingen idé.
Mvh,
Viper
|