WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Vill att ni värderar en domän (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=6421)

Tobias Turesson 2005-02-27 22:41

Nae men $100-$500 tror jag du får ganska lätt.
Mer än så tveksamt.

ztream 2005-02-27 22:41

Om trettio år lär det finnas minst 10 kinesiska företag som heter y5 och behöver en domän.

Sitt på den ett tag.

grazzy 2005-02-27 22:52

Tyvärr (för er) har jag lagt beslag på y5.info...

eg0master 2005-02-28 08:27

Citat:

Originally posted by Crisse@Feb 27 2005, 23:23
Har kollat runt lite i amerikanska forum och de flesta värderar den kring $500-$1000 men då antar jag att jag måste hitta rätt köpare för så mycket pengar.
[Hissar stora ironiflaggan]

Du kan få mycket mer, kanske upp till $1000000. ja om du hittar rätt köpare förståss...

[Plockar ner ironiflaggan]

Spindel 2005-02-28 08:34

Jösses, $100-$500 för den domänen!? Tycker inte den har något värde i sig och kan bara vara lite krånglig att komma ihåg... Dessutom är det .net

Tänk er följande scenerio:

Användare1 skriver adressen y5.com, upptäcker att det är fel adress...
Användare1 skriver adressen 5y.com, upptäcker att det är fel adress...
Användare1 skriver adressen y5.se, upptäcker att det är fel adress...
Användare1 skriver adressen 5y.se, upptäcker att det är fel adress...
Användare1 skriver adressen y5.nu, upptäcker att det är fel adress...

Användare1 har tröttnat och stänger ned webbläsaren.

Robert 2005-02-28 08:52

Citat:

Originally posted by Spindel@Feb 28 2005, 09:34
Jösses, $100-$500 för den domänen!? Tycker inte den har något värde i sig och kan bara vara lite krånglig att komma ihåg... Dessutom är det .net

...eller så är siten ".NET" relaterad...

foks 2005-02-28 09:02

Utan att peka ut någon särskild tycker jag den här tråden har ovanligt dålig kvalitet. Mitt tips är att inte lita ett skit på vad folk säger. Lägg ut domänen på eBay med ett startbud på en dollar och ett reservationspris på någon miljon. Det kostar inte många cent och då får du veta exakt vad folk faktiskt är beredda att betala för den.

nudie 2005-02-28 11:35

Citat:

Originally posted by Spindel@Feb 28 2005, 09:34

jag tror däremot att världen runt hellre chansar på .net än .se

sen håller jag med foks för övrigt.

Johan H 2005-02-28 11:43

Citat:

Originally posted by foks@Feb 28 2005, 10:02
Utan att peka ut någon särskild tycker jag den här tråden har ovanligt dålig kvalitet. Mitt tips är att inte lita ett skit på vad folk säger. Lägg ut domänen på eBay med ett startbud på en dollar och ett reservationspris på någon miljon. Det kostar inte många cent och då får du veta exakt vad folk faktiskt är beredda att betala för den.
Foks, du kommer knappast få veta värdet av en domän genom att göra som du säger.
Ebay´s bud kan man till stor del inte ta seriöst. Speciellt inte i det exemplet du nämner.

foks 2005-02-28 12:09

Citat:

Ursprungligen postat av Haghjoo
Citat:

Ursprungligen postat av foks

Foks, du kommer knappast få veta värdet av en domän genom att göra som du säger.
Ebay´s bud kan man till stor del inte ta seriöst. Speciellt inte i det exemplet du nämner.

Kan du utveckla det lite mer? Besökarna kan inte se hur högt reservationspriset är och har alltså svårt att avslöja att auktionen egentligen inte är för att sälja domännamnet. Sen finns förstås alltid risk för oseriösa bud men jag anser att de flesta som lägger bud gör det för att de faktiskt är beredda att betala om de vinner auktionen.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson