WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Marcuss avatar! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=6257)

jake 2005-02-19 17:18

Citat:

Ursprungligen postat av kullervo
Citat:

Ursprungligen postat av marcuss
Jasså, tomt? Ja, det kan nog fallera. Men det beror på en bug hos forumet, inte min avatar ;)

Inget problem för dig att kringå isf. Men vad nu? Plötsligt står det "Hej villjam". Det har ju stått "Hej kullervo" tidigare idag.

Edit: Kul med sådana här kreativa lustigheter!

Fick också en personlig hälsning tidigare men nu får jag nicclas :)

Inte lätt att hålla ordning på alla medlemmar :)

Eazt 2005-02-19 22:01

Roligt och kreativt!

Tyvärr får jag bara "Hej marcuss" hela tiden :huh:

foks 2005-02-19 22:19

Hur fungerar den egentligen? För det kan ju inte vara så enkelt som att hans server ser vilket namn man är inloggad som via cookien.

omid 2005-02-19 22:24

Citat:

Originally posted by marcuss@Feb 19 2005, 07:52
Jasså, tomt? Ja, det kan nog fallera. Men det beror på en bug hos forumet, inte min avatar ;)
Första gången jag läste denna tråd stod det bara "Hej" för mig.
Nu stod det "Hej foks" och efter en reload stod det "Hej robertsson".
Är det kanske en random() numera? ;)

grazzy 2005-02-19 22:27

Han kollar troligen referrer till bilden och läser sedan av vilka som läser i tråden.
Taskigt mot wns server säger jag...
Felen beror troligen på att det kan vara fler än en person(er) som läser en viss specifik tråd vid en viss tidpunkt.

Marcus 2005-02-20 01:30

2 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Originally posted by grazzy@Feb 19 2005, 22:27
Han kollar troligen referrer till bilden och läser sedan av vilka som läser i tråden.
Taskigt mot wns server säger jag...
Felen beror troligen på att det kan vara fler än en person(er) som läser en viss specifik tråd vid en viss tidpunkt.

Jo ungefär så fungerar det. Däremot beror felen inte på att det är flera som läser utan är ett resultat av att forumet inte alltid "rapporterar" vilka som läser den aktuella tråden.

Eftersom det är lite taskigt ur bandbreddssynpunkt är det ingen långvarande lösning eftersom det kostar mer än det smakar både för WN och mig :) Ville bara testa/visa vad som var möjligt... För att inte tråden ska vara helt meningslös så lägger jag in en bild på min avatar för dokumenteringssyfte :rolleyes:

aikon 2005-02-20 08:52

För mig står det olika domännamn, omväxlande

spears.se
flirta.se
virusskydd.net

Är det dina egna?

edit: jo, flirta.se uppenbarligen...

Marcus 2005-02-20 12:21

Citat:

Originally posted by aikon@Feb 20 2005, 08:52
För mig står det olika domännamn, omväxlande

spears.se
flirta.se
virusskydd.net

Är det dina egna?

edit: jo, flirta.se uppenbarligen...

Det är numera en annan avatar.
Den med namn har jag tagit bort just för att den drar väl mycket bandbredd. Så nu får ni nöje er med lite växlande domännamn och er ip-adress i över-/underkant.

Marcus 2005-03-02 18:52

Nu har jag en ny avatar :)

Tyvärr har jag inte implementerat stöd för personliga inställningar för varje användare eftersom det sliter lite väl mycket på bandbredden. Men hoppas alla är lika intresserade av aktuell dollarkurs och hur börsen gått under dagen... :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson